www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (2 jaar en 156 dagen geleden)
PR: Marcommit

Paradise Papers onthulden belastingparadijzen met hulp van Talend

Onderzoeksjournalisten ontdekken offshore belastingparadijzen in 13,4 miljoen versleutelde documenten

REDWOOD CITY, Californië – 31 januari 2018 – De onderzoeksjournalisten van het International Consortium of Investigative Journalists (ICIJ) hebben Talend Data Fabric ingezet voor het Paradise Papers-onderzoek. De onderzoeksjournalisten gebruikten de integratie-oplossing van Talend (NASDAQ: TLND), leider in cloud- en big data-integratiesoftware, om 13,4 miljoen versleutelde documenten te analyseren. Deze documenten werden gelekt vanuit twee offshore belastingparadijzen en 19 rechtsgebieden die politici en grote multinationals helpen om transacties en vermogens uit het zicht van de fiscus te houden.

Open source
Het ICIJ zet de open source-technologie van Talend in om zijn grafische database Neo4j te verrijken met meer dan 1,4 TB aan ongestructureerde data. Deze database gebruikt het visualisatieplatform Linkurious voor het structureren en opvragen van informatie. De Paradise Papers-data bestaan uit e-mailberichten en Excel-, CSV- en PDF-bestanden met tekst en afbeeldingen. Het ICIJ gebruikt daarnaast andere open source-tools om ondersteuning te bieden voor zijn ‘Knowledge Center’ en om alle informatie doorzoekbaar te maken voor journalisten. De 13,4 miljoen onthullende documenten werden verkregen door de Duitse krant Süddeutsche Zeitung. Het ICIJ werkte ongeveer een jaar samen met honderden journalisten en mediapartners om de gelekte informatie te openbaren.

Pierre Romera, CTO bij ICIJ: “We kiezen Talend voor het opschonen, transformeren en integreren van alle data. Talend biedt ons onmisbare technologie om een robuuste database op te bouwen. Het gebruik van open source draagt bij aan de beveiliging en de betrouwbaarheid van data, terwijl ons netwerk van onderzoeksjournalisten bergen aan bestanden analyseert. Daarnaast stellen open source-oplossingen ons in staat om te profiteren van de laatste innovaties op het gebied van dataverwerking, -extractie en -visualisatie. Ook de cloud vervult een sleutelrol in het onderzoek. We doen een beroep op de kracht van Amazon Web Services (AWS) om alle data te verwerken en voor een brede groep gebruikers toegankelijk te maken. Cloud-technologie biedt ons on demand schaalbaarheid, zodat we de workload eenvoudig kunnen beheren.”

“Sinds het ICIJ in 2016 gelekte informatie onthulde met de Panama Papers, iets waarvoor het de Pulitzer Prize won, is gebleken hoeveel impact data op onze samenleving kan hebben”, zegt Ciaran Dynes, Senior Vice President Products bij Talend. “Het doet ons een genoegen om ondersteuning te bieden voor diepgaande onderzoeksjournalistiek en mensen die waardevolle inzichten uit data willen putten.”

Bekijk deze video voor meer informatie over de data achter de Paradise Papers.

Over Talend
Talend (NASDAQ: TLND) is een wereldwijde leider in softwareoplossingen voor cloud en big data integratie. Ze helpt organisaties om data strategisch in te zetten voor real-time inzichten over hun organisatie, klanten, partners en branche. Met het open en schaalbare integratieplatform, biedt Talend organisaties de mogelijkheid om zich snel aan te passen aan de laatste innovatieve technologieën en te voldoen aan de groeiende behoeften van de business. De oplossingen van Talend ondersteunen meer dan 1500 organisaties in diverse sectoren wereldwijd, zoals AstraZeneca, GE, HP Inc. and Lenovo. Daarnaast is Talend meervoudig aangewezen als leider in de branche door verschillende analisten en autoriteiten binnen de branche, zoals InfoWorld en SD Times. Raadpleeg voor meer informatie www.talend.com en volg ons op Twitter: @Talend.

Meer informatie:

Nederland:
Marcommit
Laura Rijks
talend@marcommit.nl

Frankrijk
:
Talend
Clarisse Messey
cmessey@talend.com
Laatste van Talend
Snellere inzichten in schaalbare data met Talend Fall 2018

Meerderheid bedrijven voldoet niet aan GDPR-eisen

Talend benoemd tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Data Integration Tools
Verstreken tijd: 2 jaar en 156 dagen

Logo Marcommit
Talend contact

Logo Talend

www.talend.com
Talend sociaal

Talend tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise