www.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2500 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Red Hat neemt CoreOS over en breidt zijn leiderschap uit in Kubernetes en containers

Met CoreOS zet Red Hat volop in op technologie die klanten helpt bij het bouwen, uitvoeren en beheren van container-applicaties in hybride en multicloudomgevingen

Amsterdam, 31 januari 2018 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, heeft een overeenkomst getekend voor de overname van CoreOS, Inc., een innovator en leider in Kubernetes en container-native oplossingen. Met de overname is een bedrag van $250 miljoen gemoeid en staat nog onder voorbehoud van bepaalde aanpassingen die naar verwachting geen concrete gevolgen zullen hebben.

De overname van CoreOS versterkt de visie van Red Hat om klanten te helpen applicaties te bouwen die in elke omgeving geïmplementeerd kunnen worden met de flexibiliteit van open source. Door de complementaire mogelijkheden van CoreOS te combineren met het brede Kubernetes- en container-gebaseerde portfolio van Red Hat, waaronder Red Hat OpenShift, wil Red Hat de acceptatie en ontwikkeling van het toonaangevende hybride cloudplatform voor moderne applicatieworkloads verder versnellen.

Naarmate meer applicaties naar hybride en multicloudomgevingen verplaatst worden, maakt een groeiend aantal organisaties gebruik van containers om applicaties eenvoudiger te bouwen, te implementeren en te verplaatsen naar, van en binnen clouds. IDC merkte op[1]: “In de acceptatie, vereenvoudiging en portabiliteit van de cloud is een substantiële opmars zichtbaar. De vraag naar cloud blijft groeien en bedrijven verwachten nu dat cloudarchitectuur de komende jaren de boventoon zal voeren in hun uitgaven. Met de groeiende verfijning van containers, kijken klanten naar hun applicatieplatformaanbieders om hen te helpen om bestaande productieapplicaties met containers te migreren of uit te breiden, zodat ze in de publieke of private cloud van nut kunnen zijn.”

CoreOS is in 2013 opgericht met als doel een infrastructuur voor organisaties van allerlei omvang te bouwen die overeenkomt met die van grootschalige softwarebedrijven, waarbij servers automatisch bijgewerkt en gepatcht worden en die helpt bij het oplossen van pijnpunten zoals downtime, beveiliging en flexibiliteit. CoreOS staat goed bekend als de leider achter bekroonde technologie die de brede acceptatie van schaalbare en veerkrachtige container-applicaties mogelijk maakt.

CoreOS is de maker van CoreOS Tectonic, een bedrijfsklaar Kubernetes-platform met geautomatiseerde handelingen, die portabiliteit mogelijk maakt voor private en publieke cloudproviders en gebaseerd is op opensourcesoftware. Het biedt ook CoreOS Quay, een voor ondernemingen geschikt container registry. CoreOS staat ook bekend voor zijn bijdragen aan opensource-innovaties die centraal staan in container-applicaties, waaronder Kubernetes, waar het een toonaangevende bijdrager is. Verder draagt CoreOS bij aan Container Linux, een lichtgewicht Linux-distributie die door CoreOS zelf is ontwikkeld, die software-updates automatiseert en gestroomlijnd is voor het draaien van containers; etcd, de distributed data store voor Kubernetes; en rkt, een applicatie-container-engine, gedoneerd aan de Cloud Native Computing Foundation (CNCF), die de huidige Open Container Initiative (OCI) standaard mede mogelijk maakte.

Red Hat heeft containers en container-orkestratie al vroeg omarmd en levert veel bijdragen aan gerelateerde opensourcecommunities. Een daarvan is Kubernetes, waar Red Hat na Google de meeste bijdragen voor levert. Red Hat helpt organisaties over de hele wereld om containers gebaseerde applicaties te omarmen, waaronder door zijn werk aan Red Hat OpenShift, het meest uitgebreide enterprise Kubernetes-platform op de markt. De combinatie van Red Hat en CoreOS, versterkt het leiderschap van Red Hat in zowel de upstream community als enterprise container-gebaseerde oplossingen.

De transactie zal naar verwachting geen materiële impact hebben op de richtlijnen van Red Hat voor het vierde kwartaal of op het boekjaar dat afloopt op 28 februari 2018.

De transactie zal naar verwachting in januari 2018 worden afgerond, afhankelijk van de gebruikelijke sluitingsvoorwaarden. Lees meer over de overname op de Red Hat-website in de Red Hat-blog.

Quotes
Paul Cormier, president, Products and Technologies, Red Hat
“Het volgende technologietijdperk wordt gevoed door op containers gebaseerde applicaties voor multi- en hybride cloudomgevingen, waaronder fysieke, virtuele, private cloud en publieke cloudplatforms. Kubernetes, containers en Linux spelen een centrale rol in deze transformatie en CoreOs is net als Red Hat een leider in de upstream opensourcecommunities die deze innovaties voeden en spant zich in om klanten een enterprise Kubernetes te leveren. Wij geloven dat deze overname de positie van Red Hat versterkt als implementatiepartner voor hybride cloud en moderne apps.”

Alex Polvi, CEO, CoreOS
“De relatie tussen Red Hat en CoreOS begon vele jaren geleden door de samenwerking in open source. Zo hebben we enkele belangrijke innovaties op het gebied van containers en gedistribueerde systemen ontwikkeld, bedoeld om werkzaamheden te automatiseren. Deze aankondiging is een nieuwe fase in ons gezamenlijke doel om deze belangrijke technologie breed beschikbaar te maken in het wereldwijde bedrijfsleven. Wij danken de CoreOS-familie, onze klanten, partners en – bovenal – de free software community, die ons gesteund hebben bij onze missie om het internet via automatisering veiliger te maken.”

Over Red Hat, Inc
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een communitygedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: www.redhat.com.

Forward-Looking Statements

Certain statements contained in this press release may constitute “forward-looking statements” within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; fluctuations in exchange rates; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; risks related to defects in our offerings and third-party hardware upon which our offerings depend; risks related to the security of our offerings and other data security vulnerabilities; changes in and a dependence on key personnel; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company’s growth and international operations, as well as other factors contained in our most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission’s website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions “Risk Factors” and “Management’s Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations”. In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company’s views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company’s views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, OpenShift and the Shadowman logo are trademarks of Red Hat, Inc., registered in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.

[1] IDC, Worldwide Application Platform and Application Platform as a Service Market Shares, 2016: Container Strategy Required, juni 2017
   Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van Red Hat, Inc.
Red Hat versnelt petabyte-schaal object-storage voor cloud-native workloads

Red Hat OpenStack Platform 16 biedt continue community-innovatie en langdurige enterprise-ondersteuning

Red Hat versnelt cloud-native development met Unified Hybrid Cloud Storage voor Red Hat OpenShift Container Platform
Talking Bikes: Siemens Mobility maakt fietsers digitaal zichtbaar

Nieuwe softwareomgeving voor financiële dienstverlener SKG

Johnny Pronk aangesteld als key accountmanager bij Renewd

Pure biedt flexibiliteit en keuzevrijheid aan klanten die een weg moeten vinden in de uitdagende omgeving van vandaag

Greenhouse verdubbelt capaciteit datacenter Naaldwijk en benoemt Chief Commercial Officer

Uptime datacenter BIT cruciaal voor kwaliteit van diensten Missing Piece

Sharp introduceert stijlvol zwart PV-zonnepaneel met half-cut-cellen

commercetools erkend om B2B-commerce

Toshiba Tec Retail gaat verder onder de naam Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux)

Razer Gigantus V2 – go big or go home

F5 maakt Tom Fountain topman voor wereldwijde services en strategie

Nakko becomes Notificare partner

Scale-up Gymeyes lanceert bestelkiosk voor horeca

Vanaf 1 juni reserveren bij cafés en terrassen met nieuwe app

Cybereason sluit samenwerking met Pinewood om slagkracht in Nederland te vergroten

GitLab breidt functionaliteiten van DevSecOps-platform uit met release 13.0

VMware introduceert tweede generatie van VMware Cloud on Dell EMC

CM.com takes Conversational Commerce to the next level through the acquisition of leading Conversational AI provider CX Company

Verdwijnen DWDD doet literatuurwereld veel pijn
Workiva en Trintech kondigen strategische samenwerking aan die financiële afsluitprocessen en wettelijke rapportageprocessen transformeert

Snel groeiende vraag naar managed securitydiensten creëert nieuwe kansen voor MSP’s

Sales, marketing en corona: licht aan het einde van de tunnel?

MeetingpointAdvies biedt kosteloos videobellen aan financieel adviseurs

Nieuwe Zyxel Multi-Gigabit switch helpt bedrijven eenvoudig aan de WiFi 6-standaard

Nutanix breidt integratie met ServiceNow uit en stroomlijnt IT-operations en -kosten

Secureworks introduceert nieuw wereldwijd partnerprogramma

Drie nieuwe Fiber Aggregation Switches met optioneel cloud-beheer

Amsterdam eindigt als tweede op wereldwijde ranglijst artificiële intelligentie

Women in Tech komt met een 24 hour virtual conference

Logo Lubbers De Jong
Red Hat, Inc. contact

Logo Red Hat, Inc.

benelux@redhat.com
  www.redhat.com
Red Hat, Inc. sociaal

Red Hat, Inc. tweets

Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Totaalbesparen.com

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl