www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
INFLUX PRHerken zakelijke websitebezoekers#

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (4 jaar en 105 dagen geleden)
PR: LVTPR

Riverbed Retail Digital Transformation Survey 2018: cloudoplossingen helpen traditionele retailers concurrentiepositie te behouden

Riverbed Technology heeft de resultaten gepubliceerd van de Riverbed Retail Digital Transformation Survey 2018, een onderzoek dat dieper ingaat op de huidige positie van traditionele retailers en wat ze moeten doen om in de toekomst concurrerend te blijven, te groeien en een uitstekende klantervaring te bieden. Het onderzoek onder driehonderd IT-managers in de retailindustrie in de Verenigde Staten, Australië en Duitsland onthult dat bijna de helft vindt dat het bedrijf de komende drie jaar nieuwe technologieën moet implementeren om de concurrentiepositie te behouden. 98 procent van deze groep is van mening dat cloudoplossingen een cruciale rol spelen in de transformatie van de digitale-retailervaring.

“Het onderzoek laat zien dat traditionele retailers kunnen groeien zolang ze gebruikmaken van nieuwe cloudtechnologieën om een uitstekende klantervaring te bieden en winstgevend te blijven”, zegt Subbu Iyer, SVP en CMO van Riverbed Technology. “Zo helpen een next-generation infrastructuur en beheertechnologieën retailers hun traditionele winkel en digitale mogelijkheden op succesvolle wijze te combineren, waardoor ze de opkomst van cloudtechnologieën het hoofd kunnen bieden. Riverbed weet dat de snel veranderende klantbehoeften voor retailers een grote uitdaging vormen. Daarom helpen we ze een concurrentievoordeel af te dwingen aan de hand van softwaregedefinieerde netwerken en Digital Experience Management.”

Nieuwe technologieën dichten de kloof tussen realiteit en succes
Hoewel veel retailers het belang van retailapplicaties voor winkelpersoneel inzien, beschikt 46 procent van de bedrijven hier niet over. Daarnaast heeft 58 procent van de retailmanagers geen mobiele point-of-sale-technologie voor klant-medewerkerstransacties, wat resulteert in een inflexibel verkoopproces. Op het gebied van klantgerichte technologieën wordt de kloof nog beter zichtbaar. 74 procent van de retailers beschikt niet over virtuele assistenten en 67 procent stuurt zijn klanten geen pushnotificaties met speciale aanbiedingen wanneer ze in de winkel zijn. Willen ze de snel veranderende klantbehoeften bijbenen, dan is het belangrijk dat retailers binnen korte tijd een grote inhaalslag maken.

Meer bedrijfswaarde met wifi
Een goede wifiverbinding is voor traditionele winkels essentieel om digitale diensten uit te rollen en de winstgevendheid te vergroten. Het personeel heeft een wifiverbinding nodig om zijn werk te kunnen doen en klanten maken gebruik van het gastnetwerk voor onder meer toegang tot speciale aanbiedingen en in-app of onlineshoppingtools. Hoewel 99 procent van de bedrijven zegt een wifiverbinding te hebben, biedt deze niet altijd de juiste ervaring voor klanten: 58 procent geeft aan dat de verbinding wel snel is, maar niet voldoende inspeelt op de klant. Dit blijkt bij slechts negentien procent wel het geval te zijn. Om hun concurrentiepositie te behouden, doen retailers er dus goed aan hun wifiverbinding en monitoringstrategie flink onder handen te nemen.

Succes staat of valt met de klantervaring
Veel traditionele retailers kiezen voor een omnichannel-benadering om de klantervaring te verbeteren. Hun strategie voor deze verbetering is tweeledig: snel nieuwe innovaties en applicaties uitrollen (53 procent) en een naadloze online-to-store-ervaring bieden (vijftig procent). Om de winkelervaring van klanten ook daadwerkelijk te maximaliseren, is het nodig dat de traditionele winkel flexibeler wordt en sneller op veranderingen kan inspelen. 49 procent denkt dat het realtime monitoren van, en aanpassen aan winkelgedrag hier prioriteit heeft, en 47 procent denkt dat het nodig is om te focussen op het verzamelen van data over de klantervaring en -tevredenheid.

Een belangrijke rol voor next-generation technologieën
Het onderzoekt toont ook de impact van next-generation technologieën op het succes van in-store initiatieven aan. Van netwerken tot en met wifi en van applicatiemonitoring tot en met infrastructuur en Digital Experience Management-technologieën: al deze technologieën helpen retailers hun omnichannel-aanpak uit te rollen. De komende twaalf maanden zijn retailers van plan hun digitale transformatie te ondersteunen door op de volgende gebieden te investeren.
  • De mogelijkheid om locaties snel uit te breiden (51 procent).
  • Verbeteren van de in-store wifiverbinding en mobiele diensten voor medewerkers en klanten (49 procent).
  • Tools vergaren om klantenapps beter te monitoren op bijvoorbeeld gebruikspercentage en gebruikservaring (48 procent).
  • Point-of-sale-connectiviteit en -continuïteit garanderen in de winkels (47 procent).
  • Nieuwe digitale diensten en applicaties voor medewerkers en klanten (47 procent).
  • Meer enterprise mobility-applicaties op verschillende apparaten voor verhoogde productiviteit (45 procent).
Next-generation technologieën helpen retailers hun online- en in-store kanalen te optimaliseren, waardoor ze hun concurrentiepositie behouden en hun winstgevendheid vergroten. Met de juiste technologiestrategie bieden retailers hun klanten een naadloze ervaring en verlagen ze tegelijkertijd hun kapitaal- en operationele kosten.

Communiceer met Riverbed
Over Riverbed
Riverbed loopt voorop in applicatieperformanceoptimalisatie. Het bedrijf – met meer dan een miljard dollar aan jaaromzet – biedt het meest complete platform voor de Hybrid Enterprise. Dit concept zorgt ervoor dat applicaties presteren zoals verwacht, data op het juiste moment beschikbaar is en performance-issues proactief te detecteren en op te lossen zijn, voordat ze de bedrijfsvoering schaden. Riverbed stelt hybride ondernemingen in staat om de applicatieprestaties te transformeren. Daardoor stijgt de medewerkersproductiviteit en is met IT de operationele flexibiliteit te vergroten. Dat zorgt voor concurrentievoordeel. Riverbed werkt voor meer dan 28.000 klanten, waarvan 97 procent deel uitmaakt van de Fortune 100 en 98 procent van de Forbes Global 100. Kijk voor meer informatie op http://www.riverbed.com.

Voor meer informatie:

LVTPR
Edmee Verbeek / Mari Carmen Rivera Campos
riverbed@lvtpr.com
Laatste van Riverbed
73 procent van C-level denkt dat inzicht in netwerk- en applicatieperformance businessinnovatie stimuleert

Riverbed zet nieuwe standaard voor SD-WAN voor meer schaalbaarheid en betere prestaties

Riverbed ondersteunt Amazon Web Services bij analyse van cloud- en bedrijfsnetwerkdataverkeer
Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Zscaler sluit zich aan bij de CrowdStrike CrowdXDR Alliance en kondigt nieuwe integraties aan die Zero Trust Protection uitbreiden naar interne en externe applicaties
Verstreken tijd: 4 jaar en 105 dagen

Logo LVTPR
Riverbed contact

Logo Riverbed

riverbed-benelux@riverbed.com
  www.riverbed.com
Riverbed sociaal

Riverbed tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix