www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!

Verizon Telematics breidt verder uit in Europa met de overname van Movildata Internacional

Bedrijf breidt Europees marktaandeel uit naar Spanje

Utrecht, 29 januari 2018 – Verizon Communications, Inc. (NYSE, Nasdaq: VZ) neemt Movildata Internacional over, leverancier van commerciële fleetmanagementoplossingen, gevestigd in Murcia, Spanje. Voorwaarden van de overname die op 19 januari 2018 is afgerond, zijn niet vrijgegeven. Verizon Telematics is een gevestigde en toonaangevende partij in Europa met een sterke aanwezigheid in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Duitsland, Frankrijk en Polen. In Nederland en België actief onder de naam Fleetmatics, dat sinds vorig jaar deel uitmaakt van Verizon Telematics. De overname van Movildata, marktleider in Spanje, maakt deel uit van de uitbreiding van Verizon Telematics in Zuid-Europa, waarbij ze zich ook gaan richten op de Portugese en Italiaanse markten. “We zien Movildata als natuurlijke match die zeer veel synergie oplevert met onze Europese activiteiten”, zegt Andrés Irlando, CEO van Verizon Telematics. “Deze strategische overname versterkt de marktpositie van Verizon Telematics, versnelt onze groei en stelt ons in staat om de voetafdruk van onze marktleidende oplossingen en diensten verder uit te breiden.”

Met meer dan vijf miljoen commerciële voertuigen is Spanje de op één na grootste markt in West-Europa, volgens toonaangevend brancheanalist Berg Insight.1 Bovendien is de markt voor fleetmanagement hier aanzienlijk minder verzadigd dan in andere grote markten in Europa, wat groeimogelijkheden biedt.

Werknemers van Movildata maken nu deel uit van het Verizon Telematics-team en blijven sales en ondersteuning bieden voor de huidige fleetmanagementoplossingen. Daarnaast is Verizon Telematics van plan om Fleetmatics REVEAL™ toe te voegen aan het portfolio van softwareoplossingen die beschikbaar zijn voor Spaanse wagenparkbeheerders. Verizon Telematics biedt uitstekende voertuigvolgsystemen en oplossingen die waardevolle bedrijfsinzichten opleveren. De oplossingen zijn ontworpen om bedrijven te helpen bij het besparen op kosten, om de productiviteit te verhogen en om de veiligheid te monitoren voor vrijwel alle mobiele medewerkers.

“We zijn trots op wat ons bedrijf in deze markt heeft bereikt en weten dat we met deze overname succesvol zullen blijven”, zegt Luis Enrique Rodrigo, CEO van Movildata. “Het uitgebreide, wereldwijde bereik en het sterke portfolio van technologieën en oplossingen van Verizon Telematics stellen ons in staat om de activiteiten in Spanje te doen groeien en onze klantenservice naar een hoger niveau te tillen.”

1Berg Insight, ‘Fleet Management in Europe, M2M Research Series’ (2017)

Over Verizon Telematics
Verizon Telematics begeleidt een connected wereld onderweg, door de manier waarop mensen, voertuigen en dingen over de wereld bewegen, te automatiseren, optimaliseren en revolutioneren. Het bedrijf garandeert dat de dingen die zijn klanten belangrijk vinden – van mensen en voertuigen tot apparatuur en data – soepel bewegen en naadloos in elkaar overgaan. Met zijn volledige pakket van branchebepalende oplossingen en services zet het bedrijf innovatie, automatisering en connected data in om klanten te helpen veiliger, slimmer, efficiënter en meer compliant te zijn. Met meer dan 3.500 werknemers in vijftien landen, levert Verizon Telematics ’s werelds toonaangevende mobiele-technologieplatform. Ga voor meer informatie naar verizontelematics.com.
Tags bij dit bericht