www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2473 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Interoute voldoet aan de PCI-DSS 3.2 standaard en versterkt daarmee het cloudaanbod voor detailhandel en commerciële sector

Interoute Virtual Data Centre voldoet aan de PCI-DSS standaard voor level 1 service providers, versterkt daarmee de beveiliging voor klanten die online creditcardbetalingen verwerken

Amsterdam, 29 januari 2018 - Interoute, de wereldwijde cloud- en netwerkprovider, heeft aangekondigd dat, na een officiële audit van de Interoute Virtual Data Center (VDC) service, het bedrijf nu volledig voldoet aan de Payment Card Industry Data Security standaard (PCI-DSS) 3.2 als level 1 service provider.

Interoute VDC is een internationaal Infrastructure-as-a-Service platform met 17 locaties verspreid over Europa, de Verenigde Staten en Azië, dat bestaat uit een geïntegreerd privaat netwerk met korte wachttijden en een totale lengte van meer dan 70.000 kilometer. Het biedt eenvoudige hybride koppelingen met legacy IT, datacentra, andere clouds en containers en volledige automatisering, wat betekent dat gebruikers met slechts enkele muisklikken, of door middel van een API, kunnen beschikken over computer-, opslag- en netwerkbronnen.

De PCI-DSS standaard is ontworpen om data te beschermen die verwerkt, overgedragen en opgeslagen wordt tijdens handmatige of elektronische betaaltransacties. Het Interoute VDC platform is nu PCI-DSS gecertificeerd, waarbij voortdurend de individuele datacentra worden betrokken en gelijke tred houden met de vraag vanuit de afnemer. De accreditatie zal jaarlijks getest worden en zorgt ervoor dat de klanten van Interoute op een veilige manier gebruik kunnen maken van het schaalbare cloudplatform met geïntegreerde lage latency en het hoge capaciteit netwerk, om creditcardinformatie op te slaan en te verwerken.

“De PCI-DSS standaard, gecombineerd met Interoute’s VDC, biedt organisaties die creditcardbetalingen verwerken een veilige, lage latency en geografisch verspreide cloud voor het ondersteunen van de lokale vestigingseisen voor data”, aldus Martijn ten Kate, country manager bij Interoute. “Met 13 Europese vestigingen verspreid over 9 landen en vestigingen in de Verenigde Staten, Singapore en Hong Kong, ondersteunt Interoute’s cloud de behoefte van Europese organisaties aan een beveiligd, wereldwijd platform voor creditcard betalingen ter ondersteuning van hun groei en expansie.”

Als onderdeel van de compliance-vereisten werd Interoute onderzocht door Razorthorn, een gekwalificeerde beveiligingsexaminator (QSA, qualified security assessor). De PCI-DDS 3.2 accreditatie omvat een verplichting om een firewall configuratie te installeren en te onderhouden ter bescherming van de gegevens van de kaarthouder, biedt versleutelde verzending van deze gegevens via open, publieke netwerken en de mogelijkheid om toegang tot de gegevens van de kaarthouder te beperken, om te helpen bij de beveiliging tegen fraude. Organisaties, zoals detailhandel en handelsbedrijven, kunnen verzekerd zijn van het feit dat Interoute VDC grondig getest is op de meest recente eisen van de PCI regulering, ruim voor de implementatiedeadline van 1 februari 2018.

Over Interoute
Interoute is eigenaar en operator van een van Europa's grootste netwerken en een wereldwijd cloud services platform, dat 17 datacentra, 17 Virtual Data Centres, 51 colocatiecentra en nog eens 195 aangesloten partner datacentra door geheel Europa omvat. Het full-service Unified ICT-platform van Interoute bedient grootzakelijke klanten en multinationals, alle grote Europese telecomaanbieders, overheden en universiteiten. De Unified ICT-strategie van het bedrijf is bij uitstek geschikt voor organisaties die zoeken naar een schaalbaar en veilig platform zonder beperkingen, wat de basis vormt voor hun voor hun spraak-, video-, computing- en datadiensten. Interoute heeft kantoren op het gehele Europese vasteland en in de VS, en is eigenaar en operator van 24 stedelijke netwerkringen in de belangrijke Europese zakencentra. Voor meer informatie: https://www.interoute.nl/.Volg Interoute ook op Twitter: @InterouteNL.

Toekomstgerichte verklaringen
Dit persbericht bevat bepaalde verklaringen over de toekomst. Een toekomstgerichte verklaring is een verklaring die niet verwijst naar feiten of gebeurtenissen in het verleden en is te herkennen aan het gebruik van termen als ‘volgens verwachting’, ‘heeft als doel’, ‘gaat ervan uit’, ‘gelooft’, ‘kan’, ‘zal’, ‘verwacht’, ‘schat in’, ‘voorspelt’, ‘van plan’, ‘is van mening’, ‘mogelijk’, ‘voorziet’ en vergelijkbare of ontkennende variaties daarvan, die bedoeld zijn om een toekomstgerichte verklaring te verwoorden. Dit geldt met name voor verklaringen die gaan over toekomstige financiële resultaten, plannen of over zakelijke of managementverwachtingen, toekomstige groei of winstcijfers en over algemene economische omstandigheden en wetten en regelgeving en andere zaken die op Interoute betrekking hebben.

Toekomstgerichte verklaringen geven de huidige visie van het management van Interoute (hierna: het management) op toekomstige gebeurtenissen weer; die visie is gebaseerd op de aannames van het management en is onderhevig aan bekende en nog niet bekende risico’s, onzekerheden en andere factoren die ervoor kunnen zorgen dat de daadwerkelijke resultaten, prestaties en successen van Interoute feitelijk kunnen verschillen van de toekomstige resultaten, prestaties en successen zoals die zijn uitgesproken of geïmpliceerd in deze toekomstgerichte verklaringen. Het zich voordoen of juist het zich niet voordoen van bepaalde aannames kan ervoor zorgen dat de daadwerkelijke financiële situatie en resultaten van Interoute feitelijk verschillen van, of niet voldoen aan de verwachtingen die in deze toekomstgerichte verklaringen uitgesproken of geïmpliceerd zijn.

De zakelijke activiteiten van Interoute kunnen beïnvloed worden door verschillende risico’s en onzekerheden die er ook voor kunnen zorgen dat de toekomstgerichte verklaringen, schattingen of voorspellingen feitelijk verschillen van de verklaringen die zijn uitgesproken of geïmpliceerd door de toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht. De informatie, meningen en toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht gaan alleen over dit moment en kunnen zonder bericht gewijzigd worden. Interoute is niet verplicht om wijzigingen, updates of bevestigingen van een toekomstgerichte verklaring te publiceren of te verspreiden als er ontwikkelingen of gebeurtenissen zijn die betrekking hebben op de inhoud van dit persbericht.

Interoute Persdesk
Naomi van Duin