www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: KINXX PR

Switch Datacenters lanceert wereldwijd licentiemodel voor snelle uitrol datacenters met gepatenteerde technologieën

Amsterdam, 25 januari 2018 – Switch Datacenters, een Europese provider van build-to-suit corporate datacenters en ‘enterprise-grade’ colocatie faciliteiten, heeft de lancering van een wholesale Datacenter-as-a-Service programma aangekondigd. Dit programma maakt het mogelijk om op wereldwijde schaal een snelle uitrol van datacenters te realiseren.

Het Datacenter-as-a-Service programma biedt organisaties de mogelijkheid om Switch Datacenters’ gepatenteerde datacenter technologieën in licentie te gebruiken en een geïntegreerde, full-service datacenter infrastructuur te implementeren. Het programmapakket voorziet onder andere in een modulaire power infrastructuur, racks en energie-efficiënte koeling met een gecalculeerde pPUE waarde van 1,03 tot 1,06.

Significante investeringen in R&D activiteiten door Switch Datacenters hebben volgens de datacenter provider geresulteerd in “state-of-the-art” datacenter infrastructuur die in het programma is opgenomen - met in Nederland ontwikkelde en gepatenteerde indirect adiabatische koeling-technologieën; modulaire en daarmee schaalbare oplossingen voor stroomvoorziening; en ‘remote’ datacenter management (op maat geleverde DCIM software).

OCP-ready, 5 tot 100 MW

Switch Datacenters zegt de afgelopen tijd veel tijd te hebben gestoken in het integreren van de R&D en project-gebaseerde oplossingen om het te bundelen in een totaaloplossing. Het resultaat zou een hoogst energie-efficiënt datacenter design zijn met een gestandaardiseerde kwaliteit en een gecalculeerde pPUE waarde van 1,03 tot 1,06, waarbij geprefabriceerde componenten de time-to-market reduceren. De uiteindelijk te realiseren pPUE zal mede afhangen van het klimaat in de omgeving waar een datacenter wordt gebouwd. De datacenter infrastructuur in het Datacenter-as-a-Service programma is tevens ‘OPC-ready’, wat betekent dat het geschikt is voor Open Rack systemen en gebaseerd is op Open Compute Project (OCP) principes.

De datacenters die Switch Datacenters via het programma levert worden gebouwd in Nederland waarna deze worden verscheept naar locaties wereldwijd, afhankelijk van de wensen van een klant. Het build-to-suit datacenter ontwerp van Switch Datacenters is onder andere al gebruikt voor IBM in Nederland. Het ontwerp zou breed inzetbaar zijn en geschikt zijn voor zowel het ontwikkelen van grootschalige datacenters als de implementatie van kleinere datacenters. De potentiële power capaciteit van deze datacenters varieert van 5 tot 100 MW.

Racks, security, remote management

Het nieuw gelanceerde Datacenter-as-a-Service programma biedt een end-to-end oplossing waarbij Switch Datacenters ook de racks en de security technologieën levert voor implementatie on-site. Automatiseringstools voor remote datacenter management maken het mogelijk om datacenters van welke schaalgrootte dan ook met een zeer beperkte hoeveelheid on-site engineering support te laten draaien. Het programma voorziet overigens wel in levering van professionele engineering services on-site indien nodig, om bijvoorbeeld bepaalde kwaliteitsgaranties te geven bij een datacenter implementatie en operationeel gemak te bieden.

Het Datacenter-as-a-Service programma van Switch Datacenters biedt organisaties wereldwijd de mogelijkheid om een snelle uitrol te realiseren van ‘enterprise-grade’ en zeer energie-efficiënte datacenter infrastructuur. Het programma richt zich op een breed spectrum aan potentiële klanten waaronder cloud services providers (CSP’s), managed services providers (MSP’s), datacenter eigenaren/operators, hyperscale datacenter providers, en vastgoedeigenaren. Potentiële licentiepartners uit verschillende landen zouden al belangstelling hebben getoond voor het Datacenter-as-a-Service programma, waaronder bedrijven uit de Verenigde Staten, Frankrijk, Dubai, Zweden, en het Afrikaanse continent.

“Ons Datacenter-as-a-Service programma biedt hyperscale datacenter providers, enterprises, cloud services providers en vastgoedeigenaren de mogelijkheid om in korte tijd nieuwe datacenters neer te zetten,” zegt Gregor Snip, CEO en oprichter van Switch Datacenters. “Via ons programma zijn organisaties in staat om binnen 3 maanden een datacenter live te krijgen, zelfs een grootschalig datacenter, wat een zeer kort tijdsbestek is. Daarnaast bieden onze technologieën garanties ten aanzien van een hoge operationele efficiëntie en significant gereduceerde operationele kosten.”

Het Datacenter-as-a-Service programma biedt in principe vier opties voor het leveren van de in-huis ontwikkelde en gepatenteerde datacenter technologieën door Switch Datacenters:
  • Customer Data Center Ownership – een klant verkrijgt het volledige eigendom over het te bouwen datacenter. Een licentie fee is verschuldigd voor het design, koeling technologie patenten, en het onderhoud.
  • Hybrid Data Center Delivery – deze optie voorziet in een gedeeld eigendom en gedeelte verantwoordelijkheden ten aanzien van de te realiseren datacenter bouw. Dit model zou de last wegnemen van hoge investeringen vooraf, omdat Switch Datacenters financieel participeert. Een klant blijft in dat geval overigens zelf de controle houden, terwijl hij gebruik kan maken van de gepatenteerde datacenter technologieën van Switch Datacenters.
  • Full Service Lease Data Center – deze optie tegen maandelijkse package fee biedt end-to-end datacenter ontwikkeling en operationele services met het hoogste services level dat door Switch Datacenters wordt aangeboden. Zonder de gebruikelijke hoge investeringen vooraf, kan een klant meteen gebruikmaken van de professionele datacenter infrastructuur die wordt geleverd.

Over Switch Datacenters

Switch Datacenters is een Europese aanbieder/operator van carrier-neutrale datacenters, opgericht door enkele veteranen binnen de Nederlandse internet- en hostingindustrie. Het bedrijf ontwikkelt ‘build-to-suit’ corporate datacenters en biedt enterprise level colocatie services aan een klantenportfolio dat zich uitstrekt van het MKB tot aan wereldwijd opererende en welbekende grote cloud spelers. Switch Datacenters levert redundant uitgevoerde (2N) en hoog-beschikbare (100% uptime garantie) datacenter infrastructuur met Tier 4 specificaties aan ISP’s, system integrators (SI’s), cloud service providers (CSP’s) en enterprise klanten.

Het grootste colocatie datacenter van Switch Datacenters (Switch AMS1) is gevestigd op het internetknooppunt in Amsterdam Zuidoost, een omgeving met een hoge dichtheid als het gaat om beschikbare glasvezels (460 in totaal). Dit datacenter heeft een omvang van 8.320 vierkante meter. Het datacenter van Switch Datacenters in Woerden (Switch AMS2) heeft een omvang van 5.500 vierkante meter. Dit datacenter ligt op een afstand van ongeveer 30 kilometer van AMS1, wat de locatie bij uitstek geschikt maakt voor een twin/dual datacenter concept.

Voor meer informatie over Switch Datacenters, ga naar: www.switchdatacenters.com.

Fotomateriaal

Switch Datacenters heeft foto’s ter beschikking die door media rechtenvrij gebruikt kunnen worden. De foto’s kunnen worden gedownload via de Media Kit op de site van Switch Datacenters:

Media contact

Switch Datacenters
Gregor Snip, CEO Switch Datacenters
press@switchdatacenters.com
Cisco presenteert plan voor het internet voor het volgende decennium digitale innovatie

Valid benoemd tot Veeam Accredited Services Provider (VASP)

Google’s Year in Search: Ajax en Duncan trending in 2019

Gina van der Werf steps down as Supervisory Board member ICT Group

KPN Ventures investeert opnieuw in Sensara

Selligent en Cisco bundelen krachten voor een datagestuurde omnichannelklantervaring

Pepperminds kiest Pink Elephant als ICT-partner

Uitwisseling tussen patiënt en zorgverlener vergemakkelijkt door Zorgplatform en BeterDichtbij

Europees Bureau voor Visserijcontrole gunt contract aan Unisys voor IT-diensten en ondersteuning om visbestanden in stand te helpen houden

Een op de drie Nederlandse werknemers niet op de hoogte van AVG-beleid

Eerste Media Hack Day geslaagd voor alle partijen

Healthcare startup Kermit ontwikkelt analyseplatform met Mendix

Adobe voorspelt de visuele trends voor 2020

Dutch Analytics haalt investering van 2 miljoen euro op bij Global Founders Capital en BAM

Cybersecurity in 2020: vier voorspellingen

Onderzoek Ericsson: De 10 consumententrends voor 2030 – ‘Het internet van zintuigen’

Hoe meet je de werkelijke economische impact van cyberaanvallen?
Hipex wint zilveren FD Gazellen Award 2019

Cegeka neemt Dynamics 365-activiteiten over van CTB

Schneider Electric bevestigt duurzaamheidsambities tijdens COP25

Uniserver stelt Deirdre van der Burg aan als strategisch marketing manager

Frontline past zowel koers als naam aan en wordt Frontline Solutions

Sterke internationale groei Barracuda in de MSP-markt

Versleutelen van WAN-verbinding gebeurt te vaak niet volgens IT-beslissers

Bechtle en Ictivity tillen dienstverlening naar hoger niveau

Nuance versnelt toepassing van spraakherkenning in de gezondheidszorg met Dragon Medical One

2020 cybersecurity voorspellingen

Supply chain reorganisatie verbetert klantenservice en flexibiliteit Panasonic Toughbook

Western Digital's nieuwe WD Blue SSD met NVMe-protocol tot 4x sneller dan SATA SSD

FintechOS haalt € 12,7 miljoen op in Serie A voor wereldwijde expansie

AFAS Foundation en Missing Chapter Foundation ontwikkelen lesprogramma om kinderarmoede in Nederland bespreekbaar te maken

Cyberveiligvoor de financiëlesector in 2020

Logo Google
Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo Cisco
Logo Valid
Logo Cegeka
Logo Schneider Electric
Logo Uniserver
Logo Barracuda Networks
Logo Telindus
Logo Ictivity
Logo Nuance
Logo Palo Alto Networks
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl