www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
Datum: (2 jaar en 173 dagen geleden)
PR: KINXX PR

Switch Datacenters lanceert wereldwijd licentiemodel voor snelle uitrol datacenters met gepatenteerde technologieën

Amsterdam, 25 januari 2018 – Switch Datacenters, een Europese provider van build-to-suit corporate datacenters en ‘enterprise-grade’ colocatie faciliteiten, heeft de lancering van een wholesale Datacenter-as-a-Service programma aangekondigd. Dit programma maakt het mogelijk om op wereldwijde schaal een snelle uitrol van datacenters te realiseren.

Het Datacenter-as-a-Service programma biedt organisaties de mogelijkheid om Switch Datacenters’ gepatenteerde datacenter technologieën in licentie te gebruiken en een geïntegreerde, full-service datacenter infrastructuur te implementeren. Het programmapakket voorziet onder andere in een modulaire power infrastructuur, racks en energie-efficiënte koeling met een gecalculeerde pPUE waarde van 1,03 tot 1,06.

Significante investeringen in R&D activiteiten door Switch Datacenters hebben volgens de datacenter provider geresulteerd in “state-of-the-art” datacenter infrastructuur die in het programma is opgenomen - met in Nederland ontwikkelde en gepatenteerde indirect adiabatische koeling-technologieën; modulaire en daarmee schaalbare oplossingen voor stroomvoorziening; en ‘remote’ datacenter management (op maat geleverde DCIM software).

OCP-ready, 5 tot 100 MW

Switch Datacenters zegt de afgelopen tijd veel tijd te hebben gestoken in het integreren van de R&D en project-gebaseerde oplossingen om het te bundelen in een totaaloplossing. Het resultaat zou een hoogst energie-efficiënt datacenter design zijn met een gestandaardiseerde kwaliteit en een gecalculeerde pPUE waarde van 1,03 tot 1,06, waarbij geprefabriceerde componenten de time-to-market reduceren. De uiteindelijk te realiseren pPUE zal mede afhangen van het klimaat in de omgeving waar een datacenter wordt gebouwd. De datacenter infrastructuur in het Datacenter-as-a-Service programma is tevens ‘OPC-ready’, wat betekent dat het geschikt is voor Open Rack systemen en gebaseerd is op Open Compute Project (OCP) principes.

De datacenters die Switch Datacenters via het programma levert worden gebouwd in Nederland waarna deze worden verscheept naar locaties wereldwijd, afhankelijk van de wensen van een klant. Het build-to-suit datacenter ontwerp van Switch Datacenters is onder andere al gebruikt voor IBM in Nederland. Het ontwerp zou breed inzetbaar zijn en geschikt zijn voor zowel het ontwikkelen van grootschalige datacenters als de implementatie van kleinere datacenters. De potentiële power capaciteit van deze datacenters varieert van 5 tot 100 MW.

Racks, security, remote management

Het nieuw gelanceerde Datacenter-as-a-Service programma biedt een end-to-end oplossing waarbij Switch Datacenters ook de racks en de security technologieën levert voor implementatie on-site. Automatiseringstools voor remote datacenter management maken het mogelijk om datacenters van welke schaalgrootte dan ook met een zeer beperkte hoeveelheid on-site engineering support te laten draaien. Het programma voorziet overigens wel in levering van professionele engineering services on-site indien nodig, om bijvoorbeeld bepaalde kwaliteitsgaranties te geven bij een datacenter implementatie en operationeel gemak te bieden.

Het Datacenter-as-a-Service programma van Switch Datacenters biedt organisaties wereldwijd de mogelijkheid om een snelle uitrol te realiseren van ‘enterprise-grade’ en zeer energie-efficiënte datacenter infrastructuur. Het programma richt zich op een breed spectrum aan potentiële klanten waaronder cloud services providers (CSP’s), managed services providers (MSP’s), datacenter eigenaren/operators, hyperscale datacenter providers, en vastgoedeigenaren. Potentiële licentiepartners uit verschillende landen zouden al belangstelling hebben getoond voor het Datacenter-as-a-Service programma, waaronder bedrijven uit de Verenigde Staten, Frankrijk, Dubai, Zweden, en het Afrikaanse continent.

“Ons Datacenter-as-a-Service programma biedt hyperscale datacenter providers, enterprises, cloud services providers en vastgoedeigenaren de mogelijkheid om in korte tijd nieuwe datacenters neer te zetten,” zegt Gregor Snip, CEO en oprichter van Switch Datacenters. “Via ons programma zijn organisaties in staat om binnen 3 maanden een datacenter live te krijgen, zelfs een grootschalig datacenter, wat een zeer kort tijdsbestek is. Daarnaast bieden onze technologieën garanties ten aanzien van een hoge operationele efficiëntie en significant gereduceerde operationele kosten.”

Het Datacenter-as-a-Service programma biedt in principe vier opties voor het leveren van de in-huis ontwikkelde en gepatenteerde datacenter technologieën door Switch Datacenters:
  • Customer Data Center Ownership – een klant verkrijgt het volledige eigendom over het te bouwen datacenter. Een licentie fee is verschuldigd voor het design, koeling technologie patenten, en het onderhoud.
  • Hybrid Data Center Delivery – deze optie voorziet in een gedeeld eigendom en gedeelte verantwoordelijkheden ten aanzien van de te realiseren datacenter bouw. Dit model zou de last wegnemen van hoge investeringen vooraf, omdat Switch Datacenters financieel participeert. Een klant blijft in dat geval overigens zelf de controle houden, terwijl hij gebruik kan maken van de gepatenteerde datacenter technologieën van Switch Datacenters.
  • Full Service Lease Data Center – deze optie tegen maandelijkse package fee biedt end-to-end datacenter ontwikkeling en operationele services met het hoogste services level dat door Switch Datacenters wordt aangeboden. Zonder de gebruikelijke hoge investeringen vooraf, kan een klant meteen gebruikmaken van de professionele datacenter infrastructuur die wordt geleverd.

Over Switch Datacenters

Switch Datacenters is een Europese aanbieder/operator van carrier-neutrale datacenters, opgericht door enkele veteranen binnen de Nederlandse internet- en hostingindustrie. Het bedrijf ontwikkelt ‘build-to-suit’ corporate datacenters en biedt enterprise level colocatie services aan een klantenportfolio dat zich uitstrekt van het MKB tot aan wereldwijd opererende en welbekende grote cloud spelers. Switch Datacenters levert redundant uitgevoerde (2N) en hoog-beschikbare (100% uptime garantie) datacenter infrastructuur met Tier 4 specificaties aan ISP’s, system integrators (SI’s), cloud service providers (CSP’s) en enterprise klanten.

Het grootste colocatie datacenter van Switch Datacenters (Switch AMS1) is gevestigd op het internetknooppunt in Amsterdam Zuidoost, een omgeving met een hoge dichtheid als het gaat om beschikbare glasvezels (460 in totaal). Dit datacenter heeft een omvang van 8.320 vierkante meter. Het datacenter van Switch Datacenters in Woerden (Switch AMS2) heeft een omvang van 5.500 vierkante meter. Dit datacenter ligt op een afstand van ongeveer 30 kilometer van AMS1, wat de locatie bij uitstek geschikt maakt voor een twin/dual datacenter concept.

Voor meer informatie over Switch Datacenters, ga naar: www.switchdatacenters.com.

Fotomateriaal

Switch Datacenters heeft foto’s ter beschikking die door media rechtenvrij gebruikt kunnen worden. De foto’s kunnen worden gedownload via de Media Kit op de site van Switch Datacenters:

Media contact

Switch Datacenters
Gregor Snip, CEO Switch Datacenters
press@switchdatacenters.com
Laatste van Switch Datacenters
Vertiv introduceert nieuwe suite producten voor de edge-infrastructuur en verbeterd partnerprogramma in Europa, het Midden-Oosten en Afrika

Schneider Electric ontvangt op Hannover Messe de Industrial Energy Efficiency Award voor SF6-vrije middenspanningschakelinstallatie

Omzet Shippeo verdrievoudigd in de eerste helft 2020

Financiële dienstverlening balanceert tussen innovatie en security

KnowBe4 ziet piek in het gebruik van corona-gerelateerde phishing-e-mails in Q2 2020

Twitter-hack laat zien dat cybercriminelen zich blijven focussen op mensen

Nieuwe bluebot maakt gebouwbeheer slimmer en efficiënter

Corona zorgt voor wisselende online consumentenbestedingen in eerste kwartaal 2020
Data Matters levert digitaal archief voor de zorg als hoogwaardige cloudoplossing

Zoom lanceert Zoom for Home

Auth0 krijgt Serie F-financiering van 120 miljoen dollar

Databricks levert verbeteringen op het gebied van beveiliging en schaalbaarheid om de implementatie van ondernemingen te versnellen

PayIBAN introduceert Upload-en-Onderteken met iDIN

94% van de securityteams erkent, maar investeert onvoldoende in de inzet voor dreigingsonderzoek

Sint-Sixtusabdij werkt samen met Ingenico om click & collect aanbod van hun veelgeprezen bier te versterken

Zorg voor extra hygiëne met Actief Wit schakelmateriaal van Schneider Electric

Citrix en Microsoft werken samen om de toekomst van het werk te verbeteren

Aantal IT-vacatures trekt na korte dip tijdens coronacrisis weer aan

Siemens en SAP werken samen aan het versnellen van industriële transformatie

Trend Micro ontdekt botnet-battle voor consumentenrouters

Nieuw IoT-ontwikkelproject voor monitoren in- en opname sondevoeding

Wyzetalk benoemt Bart Berende tot Head of Sales voor Europa

Autodeelplatform WeGo klaar voor Apple Car Keys

LANCOM juicht voorstel ACM over vrije routerkeuze toe

Viadesk doet nieuwe merkbelofte met Fellow Digitals

ICT ACQUIRES ESPRIT MANAGEMENT & IT SERVICES

TIE KINETIX: Q3 Trading Update
Verstreken tijd: 2 jaar en 173 dagen

Logo KINXX PR
Switch Datacen.. contact

Logo Switch Datacenters

Gregor Snip
  sales@switchdatacenters.com
  www.switchdatacenters.com
Switch Datacen.. sociaal

Switch Datacen.. tweets

Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Vertiv
Logo Schneider Electric
Logo Shippeo