Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (3 jaar en 103 dagen geleden)
PR: Marcommit

Wereldwijde ISO27001 certificering van HSO biedt zekerheid voor internationale klanten

Veenendaal, 25 januari 2018HSO, actief als Microsoft Solution Integrator voor de implementatie, de optimalisatie en het 24/7-beheer van Microsoft Dynamics, heeft de ISO 27001 certificering behaald voor Global Managed Services. Vorig jaar behaalde HSO deze certificering al voor de Nederlandse business unit. Dit betekent dat naast de lokale Nederlandse klanten nu ook internationaal opererende klanten zeker zijn dat HSO werkt op basis van de laatste standaarden rond data- en informatiebeveiliging.

Gedurende implementatietrajecten of bij het dagelijks beheer van applicatie heeft HSO vaak toegang tot vertrouwelijke klantdata. Het is daarom belangrijk dat klanten de zekerheid hebben dat HSO zorgvuldig met deze informatie omgaat. Door het aanscherpen van de wet- en regelgeving rondom de bescherming van persoonsgegevens, de Europese algemene verordening gegevensbescherming (GDPR), is het nóg belangrijker geworden dat dit kan worden aangetoond. Met deze ISO-certificering weten klanten dat hun data in veilige handen is bij HSO.

Naast de certificering voor de internationale business unit is de ISO-certificering van het Nederlandse bedrijfsonderdeel verlengd, na het slagen van de herhalingsaudit. Een ISO-certificaat is drie jaar geldig, waarbij ieder jaar met een audit wordt getoetst of de business unit nog aan de voorwaarden voldoet en zich altijd blijft doorontwikkelen.

Bernard Verweerd, Directeur Managed Services, was nauw betrokken bij het certificerings-traject: “Data- en informatiebeveiliging staat bij bedrijven bovenaan de agenda. Dit komt mede door de veranderingen in wet- en regelgeving. Omdat deze wet voor heel Europa geldt, is het noodzakelijk dat onze Global Managed Services ISO-gecertificeerd is. Daarom hebben we besloten om ook voor deze unit de interne organisatie, het proces en het medewerkersbeleid aan te scherpen. Onderwerpen rondom dataverwerking, datatoegang en mogelijke scenario’s zijn geanalyseerd. Alle ‘wat als’-vragen zijn tot in de puntjes uitgewerkt. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als er een laptop wordt gestolen met vertrouwelijke klantgegevens of wie kan er inloggen bij de klanten en hoe veilig is onze data in cloud-applicaties?

Het proces rondom de certificering is ondersteund door VEST business information governance.

Over HSO
Sinds 1989 is HSO actief als Microsoft Solution Integrator en uitgegroeid tot een succesvol ICT-bedrijf met meer dan 550 medewerkers en vestigingen in Europa, Noord-Amerika en Azië. HSO ondersteunt lokale en internationale bedrijven in de retail, groothandel, industrie en (technische) dienstverlening om met digitale technologie het verschil te maken. Het fundament hiervoor is Microsoft Dynamics 365: een compleet platform van CRM, ERP, Office 365 en BI-software. HSO verzorgt de implementatie, optimalisatie en het 24/7 beheer van deze cloud oplossingen. HSO behoort tot de Microsoft Dynamics Inner Circle en is in het trotse bezit van het predicaat ‘Meest klantgerichte partner van Microsoft’. Meer informatie over HSO is te vinden op https://www.hso.com/nl of volg HSO op Twitter via @HSO_NL.

Marcommit
Sanne Bekkema
hso@marcommit.nl
Laatste van HSO
Nieuwe Dynamics Online app van HSO voor web personalisatie

HSO biedt nieuwe oplossing voor digitale factuurverwerking

Verstreken tijd: 3 jaar en 103 dagen

Logo Marcommit
HSO contact

Logo HSO

0318 – 509400
  info-nl@hso.com
  www.hso.com
HSO sociaal

HSO tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Red Hat
Logo Thales
Logo Bynder B.V.