www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2494 volgers blijven op de hoogte!
PR: Archetype Agency BV

Palo Alto Networks lanceert cloud-based Logging Service in Europa

Palo Alto Networks® (NYSE: PANW), de aanbieder van next-generation security, kondigt vandaag de lancering van zijn cloud-based Logging Service in Europa aan. Deze service maakt het voor klanten mogelijk om grote hoeveelheden van hun eigen beveiligingsdata uit het Next-Generation Security Platform van Palo Alto Networks te verzamelen. De service maakt het op grote schaal verzamelen van logs betaalbaar en voldoet aan de vereisten die veel Europese organisaties hebben met betrekking tot data privacy en opslaglocatie. Alle data die naar de Logging Service in Europa wordt gestuurd, wordt opgeslagen in een datacenter dat zich binnen de grenzen van de EU bevindt.

Cybersecurity-producten genereren grote hoeveelheden aan waardevolle data in de vorm van logs. Deze logs kunnen gebruikt worden om geavanceerde dreigingen tegen te gaan. Hedendaagse organisaties willen zoveel mogelijk data opslaan, verwerken en analyseren om op deze manier inzicht te krijgen in hun infrastructuur. Het traditionele, op hardware gebaseerde verzamelen van logs brengt een administratieve overhead en schalingsbeperkingen met zich mee waardoor bruikbare data onhandelbaar of niet beschikbaar kan zijn.

Met de Logging Service van Palo Alto Networks zijn organisaties niet langer beperkt door hun hardware-capaciteit om aan de vraag van de business te voldoen. De Logging Service levert een gecentraliseerde en schaalbare logging-infrastructuur, waardoor klanten logdata kunnen verzamelen zonder lokale rekenkracht en opslagbeperkingen. Deze cloud-based service verandert de kosten en het gemak van het operationaliseren van het verzamelen van logs op grote schaal.

Daarnaast maakt het aankomende Palo Alto Networks Application Framework het voor klanten mogelijk om advanced analytics los te laten op hun eigen waardevolle logdata en verschillende innovatieve cloud-based security-applicaties te gebruiken die ontwikkeld zijn door Palo Alto Networks, externe developers en klanten zelf. Deze nieuwe functionaliteit zal de mogelijkheden van het Next-Generation Security Platform van Palo Alto Networks uitbreiden zonder dat er extra infrastructuur vereist is.

Wereldwijd, en vooral in Europa, zijn veel organisaties bezorgd over de regels op het gebied van data privacy. Vooral de General Data Protection Regulation (GDPR) vanuit de EU houdt momenteel de gemoederen bezig. Deze bezorgdheid kan een impact hebben op het delen van data in een wereldwijde cloud. Om deze zorgen overbodig te maken en klanten nog steeds de voordelen te geven van een cloud-based logging-infrastructuur, houdt de nieuwe Logging Service logdata binnen de grenzen van de EU. Dit terwijl het beheer van de logs en het mogelijk maken van advanced analytics op het Next-Generation Security Platform van Palo Alto Networks vereenvoudigd wordt en er een centraal verzamelpunt voor waardevolle security logs is.

Het verwerken van raw logs is geautomatiseerd en logs worden vastgehouden totdat deze worden overschreven. Dit gebeurt op basis van de opslagcapaciteit of het retentiebeleid van de klant. Klanten kunnen het delen van hun logtypen met de Logging Service in overeenstemming met hun beleid aan- of uitzetten. Informatie wordt niet gedeeld met externe partijen en logs die opgeslagen of verwerkt worden door systemen van Palo Alto Networks zijn beveiligd volgens de laatste standaarden en technologieën.

CITAAT:
“Organisaties hebben het tegenwoordig vaak lastig doordat zij geen grote volumes aan data kunnen verzamelen en om kunnen zetten in bruikbare inzichten en op deze manier hun beveiliging kunnen optimaliseren. De Logging Service maakt het voor onze klanten mogelijk om dit te doen en de veranderende behoeften vanuit de business tegemoet te komen, handelingen te vereenvoudigen en de automatisering te verhogen. Met de nieuwe service, hebben onze klanten nu het voordeel van deze mogelijkheden om data te verzamelen, waarbij hun gegevens binnen Europa blijven en zij zo aan hun privacyregels voldoen.”
– Lee Klarich, chief product officer, Palo Alto Networks

Voor meer informatie over privacy en de Logging Service of andere producten van Palo Alto Networks: https://www.paloaltonetworks.com/resources/datasheets/product-privacy-datasheets.
Laatste van Palo Alto Networks
Unit42 ontdekt dat Mirai-variant ECHOBOT opnieuw de kop opsteekt

2020 cybersecurity voorspellingen

Nederland en België betrokken bij beëindigen van malware-activiteiten

Logo Archetype Agency BV

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CompTIA

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl