www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2499 volgers blijven op de hoogte!

AT&T en Amazon Web Services geven Internet of Things nieuwe impuls

AT&T komt met AWS-ondersteunde LTE-M Button, een beheeroplossing voor bedrijven; IoT-samenwerking met AWS uitgebreid met beveiligings- en geïntegreerde oplossingen

AT&T* en Amazon Web Services (AWS) brengen samen een reeks innovatieve oplossingen voor het Internet of Things (IoT) uit om bedrijven slagvaardiger te maken in de steeds meer data-gestuurde wereld. De oplossingen werden aangekondigd op de jaarlijkse AWS re:Invent 2017 conferentie.

Doel van de samenwerking is zakelijke klanten in staat stellen op eenvoudige wijze IoT-oplossingen in te zetten, zodat ze hun bedrijfsprocessen kunnen verbeteren en wereldwijd grote aantallen apparaten kunnen beheren.

LTE-M Button
AT&T en AWS werken momenteel aan een revolutionaire LTE-M Button die ondersteund wordt door het mobiele Amerikaanse LTE-M-netwerk van AT&T en gebruik maakt van de onlangs aangekondigde AWS IoT 1-Click-service. Handelingen als het bestellen van kantoorartikelen of indienen van serviceverzoeken worden daarmee letterlijk een kwestie van een druk op de knop.

De LTE-M Button komt naar verwachting begin 2018 beschikbaar en laat zich eenvoudig configureren en gebruiken, ook waar geen Wi-Fi voorhanden is. Met de button kunnen bedrijven en ontwikkelaars hun processen en workflows eenvoudig integreren met AWS IoT, AWS Lambda, Amazon DynamoDB, Amazon Simple Notification Service (Amazon SNS) en tal van andere AWS-oplossingen.

Quotes
“Deze nieuwe oplossingen bieden zakelijke klanten geavanceerde beheeroplossingen voor hun IoT-omgeving, wereldwijd,” zegt Mike Troiano, Vice President Internet of Things Solutions van AT&T. “Onze langdurige samenwerking met AWS heeft geleid tot nieuwe functionaliteit voor de IoT en cloud diensten die we onze zakelijke klanten bieden.”

“We hebben een bijzonder goede strategische relatie met AT&T en richten ons samen op het vereenvoudigen van IoT-oplossingen,” zegt Dirk Didascalou, Vice President IoT bij Amazon Web Services. “De LTE-M Button van AT&T die we ondersteunen op de onlangs aangekondigde AWS IoT 1-Click-service is een goed voorbeeld van hoe onze klanten AWS Lambda en AWS IoT met minimale configuratie-inspanning kunnen inzetten. We zien ernaar uit om samen met AT&T innovaties te blijven ontwikkelen en onze klanten te helpen met hun IoT-applicaties.”

Certificaten op SIM
AT&T werkt met G+D Mobile Security aan een oplossing die de verbinding tussen een apparaat en de cloud (“device to cloud”) beveiligt door gebruik van AWS-certificaten die bij de productie op SIMs worden opgeslagen. De sleutels, die vereist zijn voor communicatie met de AWS-cloud, worden gebruikt voor encryptie van datasessies tussen het apparaat en AWS-diensten.

Fabrikanten van apparaten kunnen de sleutels en identiteitsgegevens zoals die in de SIM zijn vastgelegd gebruiken voor authenticatie bij toegang tot AWS IoT. Ze kunnen de certificaten ook op afstand beheren en updaten. Nieuwe certificaten worden op afstand gedownload met het oog op sterk beveiligd en efficiënt beheer van apparaten in het veld.

De SIM-gebaseerde oplossing van AT&T en G+D Mobile Security is speciaal ontwikkeld om de inzet van apparaten zonder, of met slechts minimale hardware of logistieke aanpassingen mogelijk te maken.

Meer samenwerking tussen AT&T en AWS
AT&T introduceert binnenkort tevens een IoT OBDII Kit die klanten van AWS toegang geeft tot het Asset Management Operations Center (AMOC) van AT&T. AMOC biedt AWS-klanten een totaaloplossing voor het monitoren van apparatuur, voertuigen en andere bedrijfsmiddelen via AWS.

Eerder dit jaar introduceerde AT&T een speciale IoT Starter Kit welke ontwikkeld was in samenwerking met AWS.

Het AT&T Asset Management Operations Center voor AWS en de AT&T IoT OBDII Kit zijn beschikbaar via de IoT Appstore van AT&T, een uitgebreid online platform waar bedrijven IoT-oplossingen kunnen kopen en kunnen aanbieden. De AT&T IoT Starter Kit is te bestellen op amazon.com. De LTE-M Button en SIM-certificaten zijn straks waarschijnlijk ook verkrijgbaar via de hiervoor genoemde IoT marktplaats van AT&T.

Over AT&T

AT&T Inc. (NYSE:T) geeft miljoenen mensen en bedrijven over de hele wereld toegang tot toonaangevende mobiele en high-speed internet- en entertainmentdiensten. We bieden het beste Amerikaanse datanetwerk** en de beste werelddekking van alle Amerikaanse aanbieders van draadloze verbindingen. We zijn een van ’s werelds grootste providers van betaal-tv. We hebben tv-abonnees in de VS een 11 Latijns-Amerikaanse landen. Bijna 3,5 miljoen bedrijven, van kleinzakelijk tot wereldspelers, vertrouwen op AT&T voor slimme, optimaal beveiligde oplossingen.

AT&T producten en diensten worden aangeboden door dochterondernemingen en aan AT&T Inc. gelieerde bedrijven onder het AT&T merk en niet door AT&T Inc. Aanvullende informatie over AT&T producten en diensten is beschikbaar op about.att.com. Volg ons op Twitter via @ATT, op Facebook op via facebook.com/att en op YouTube via youtube.com/att.

© 2017 AT&T Intellectual Property. Alle rechten voorbehouden. AT&T, het Globe-logo en andere merken zijn handelsmerken en servicemerken van AT&T Intellectual Property en/of aan AT&T gelieerde bedrijven. Alle andere merken in dit document zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

** Dekking niet overal beschikbaar. Gebaseerd op algemene dekking in gebieden met licentie/roaming in de VS. Betrouwbaarheid op basis van spraak- en gegevensprestaties van onafhankelijke gegevens van derden.
Laatste van AT&T
AT&T en Amazon Web Services geven Internet of Things nieuwe impuls

SMITHS GROUP VERWACHT 25 MILJOEN DOLLAR AAN BESPARINGEN NA OVEREENKOMST MET AT&T

AT&T LANCEERT WERELDWIJDE “NEXT-GENERATION” UTILITY COMPUTING SERVICE
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain
AT&T contact

Logo AT&T

Logo Youvia
Logo SoftApp
Logo Infinity IT B.V.
Logo QuandaGo
Logo True B.V.
Logo SiteLucent B.V.
Logo Alleeninkt.nl
Logo Bergler Software Solutions
Logo Xinno
Logo CPMview
Logo Kantoormeubelencenter.nl
Logo UvA Talen BV
Logo MyCademy
Logo Alleeninkt.nl
Logo PaperDigits
Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlContentbureau