Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2499 volgers blijven op de hoogte!
PR: LEWIS

Piekmaand zoektocht naar tweedehands SUV

Winterweer reden voor stijging zoekopdrachten SUV’s

De winter is in volle gang en dat betekent dat een gure wind, sneeuwbuien en lage temperaturen getrotseerd moeten worden. Om niet van de weg te glibberen is het wel zo comfortabel om een solide auto te hebben, zoals een SUV met vierwielaandrijving. Uit cijfers* van AutoSout24, de grootste online portal voor gebruikte en nieuwe auto’s in Nederland, blijkt dan ook dat in januari het aantal zoekopdrachten naar Sports Utility Vehicles, oftewel SUV’s, het sterkst stijgt. Dit is de top vijf populairste tweedehands SUV-merken:
  1. Nissan
  2. Mitsubishi
  3. Kia
  4. Mercedes-Benz
  5. Mazda
1,4 miljoen bekeken SUV’s in populairste maand januari
Het aantal aangeboden SUV’s is met gemiddeld 29 procent gestegen ten opzichte van het aanbod in 2016. De populariteit van de SUV is in de maand januari veruit het hoogst met ruim 1,4 miljoen gezochte occasions (zie grafiek). De gemiddelde verkoopprijs van een SUV bedraagt 22.100 euro, dit is nagenoeg hetzelfde als vorig jaar.

“We zien ieder jaar dat de groei in populariteit van SUV’s in de winter toeneemt en dit jaar is daar geen uitzondering op”, vertelt Jurgen Vugts, Managing Director van AutoScout24.nl. “Dit is te verklaren door de slechte weersomstandigheden die meer van een auto vragen dan een gemiddelde zomerdag. Ook is dit het seizoen van de wintersport; mensen voelen zich comfortabeler om met een krachtige auto met vierwielaandrijving richting de skigebieden te rijden.”

Nissan Qashqai populairste SUV
Dat SUV’s deze maand zeer gewild zijn is duidelijk, maar naar welk model zijn Nederlanders dan voornamelijk op zoek? Het valt op dat de top drie uit Aziatische automerken bestaat, namelijk Nissan en Mitsubishi uit Japan en het Zuid-Koreaanse Kia. Hieronder staan de meest gewilde tweedehands modellen SUV’s op AutoScout24.nl:
  1. Nissan Qashqai
  2. Kia Sportage
  3. Mitsubishi Outlander
  4. BMW X1
  5. Volvo XC70
Van klein maar fijn tot stoer en robuust
Er is een tweedehands SUV verkrijgbaar voor iedere portemonnee op AutoScout24.nl. Voor wie op zoek is naar een bescheiden SUV voor een fijne prijs, staat de goedkoopste Nissan Terrano 2.4 SGX voor 1.100 euro te koop (zie afbeelding). Een robuuste, zwarte Mercedes-Benz G 500 Guard met originele fabriekspantsering is met 447.500 euro de duurste variant die op AutoScout24.nl te vinden is (zie afbeelding).

Donkere kleuren in donkere dagen
Het lijkt alsof de donkere dagen van de winter meegenomen worden bij de kleurkeuze van een terreinwagen; de populairste SUV’s zijn namelijk grijs of zwart. Het gevoel van een winterzonnetje wordt gelukkig ook vastgehouden in de nummers drie en vier, namelijk wit en blauw.

* Cijfers op basis van gegevens uit december 2017.

Over AutoScout24.nl
AutoScout24 is het grootste Europese automotive digitale advertentieplatform. De online occasionportal helpt consumenten om snel, eenvoudig en zonder stress hun droomauto te vinden. Op AutoScout24 staan advertenties voor gebruikte en nieuwe auto’s van autobedrijven en particulieren.

Daarbij biedt AutoScout24 advertentieruimte, zoals display advertising en het verkrijgen van leads aan bedrijven in de automotive sector en toeleveranciers. AutoScout24 is de nummer één van Nederland en biedt met het grootste aanbod de meeste keuze voor de consument.

AutoScout24 is onderdeel van de Scout24 Group, die toonaangevende digitale portals in onroerend goed en de automotive sector exploiteert in Nederland, Duitsland en andere geselecteerde landen.

Sinds 1 februari 2016 is de Scout24 Group ook eigenaar van Auto Trader. Met gezamenlijk meer dan 9 miljoen bezoeken op de twee online platforms AutoScout24.nl en AutoTrader.nl is AutoScout24 marktleider in de Nederlandse online auto aan- en verkoopmarkt. Meer informatie is beschikbaar op www.autoscout24.nl

Voor meer informatie of interviewverzoeken kunt u contact opnemen met:

Jurgen Vugts
Managing Director AutoScout24 Nederland B.V.
www.autoscout24.nl

Yvonne Aarts, LEWIS
Kirsten Spoelstra, LEWIS
Telefoon: 020 – 220 0220
Email: autoscout24@teamlewis.com
Laatste van AutoScout24
Wintersport: ruim helft Nederlanders geen idee hoe sneeuwkettingen te monteren

Piekmaand zoektocht naar tweedehands SUV

Tweedehands automarkt 2018: aantrekkende economie zorgt voor grotere auto’s met meer luxe
AutoScout24 contact

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Shippeo

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl