Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (3 jaar en 92 dagen geleden)

SIDN en Connectis: een jaar van investeren

Begin 2017 maakten we de overname van Connectis, een van de grootste leveranciers van veilige inlogoplossingen in Nederland, bekend. Met deze acquisitie willen we de markt voor digitale identiteiten een impuls geven. Waar staan we nu?

Van start-up naar scale-up
We stapten in op het moment dat Connectis een nieuwe fase inging. Van start-up maakte Connectis de stap naar scale-up. Het ideale moment om de bedrijfsvoering verder te professionaliseren en daarbij gebruik te maken van de ervaring van SIDN. Daarom richtten we de afgelopen maanden planning- en controlcyclus meer in lijn met die van SIDN in. We pakten de beoordelings- en beloningsstructuur en arbeidsvoorwaarden op en samen met de Connectis-collega’s scherpten we de commerciële strategie aan.

Focus
Nog meer dan voorheen ligt de focus op operational excellence. Connectis werkte door veel maatwerk vaak op basis van projecten. We verwachten dat we sneller en efficiënter kunnen leveren door ons vooral te richten op een aantal standaardproducten. Daarnaast hebben we de distributiestrategie uitgewerkt met een keuze voor 2 distributiekanalen: een online kanaal voor standaardoplossingen bedoeld voor het mkb en een gericht partnerkanaal voor meer complexe trajecten.

De eerste vruchten van de nieuwe strategie
De gezette stappen beginnen al vruchten af te werpen. Zo koos het moederbedrijf van een aantal grote verzekeringsmaatschappijen voor Connectis. Daarnaast sloten we een contract met een grote en wereldwijd opererende ICT-dienstverlener. Zij nemen de Connectis-producten op in hun dienstenpakket. Ook kijken we wat we voor de overheid kunnen doen bij bijvoorbeeld de zoektocht naar de doorontwikkeling voor DigiD en het project ‘Regie op Gegevens’ van het ministerie van Binnenlandse Zaken.

Verkenning van een eID-registrarpropositie
Na de zomer organiseerden we een sessie met .nl-registrars om de mogelijkheden voor een registrarpropositie te verkennen. Hierbij stond vooral eHerkenning centraal en hoe we de uitgifte van identiteiten kunnen stimuleren. Daarbij kwam het belangrijkste product van Connectis, de broker, uitgebreid aan bod. Deze verkenning leverde nog een aantal waardevolle, aanvullende vragen op die we momenteel uitzoeken. Zodra we deze hebben uitgewerkt, bespreken we een voorstel voor een eID-registrarpropositie met de Vereniging van Registrars.

Versterking van de organisatie
Met het oog op de toekomst en de belangrijke rol die Connectis daarin speelt, zijn we op zoek naar goede mensen. Onlangs hebben we het commerciële team versterkt met Jeroen de Bruijn als commercieel directeur en Wessel Mienis als sales engineer. Daarnaast hebben we nog plek voor een marketing & communicatiemanager, een businessanalist, een Java developer en een thought leader eID.

Martijn Kaag is teruggetreden als CEO van Connectis
Zoals afgesproken bij de overname is Martijn Kaag, oprichter van Connectis, teruggetreden als CEO. Sinds 1 oktober heeft Roelof Meijer, algemeen directeur van SIDN, de CEO-taken van hem overgenomen. Martijn blijft verbonden aan Connectis als adviseur op het gebied van productontwikkeling. Ook blijft hij betrokken als aandeelhouder.

Veilige inlogoplossingen en herbruikbare digitale identiteiten

Nu 2017 voorbij is, kijken we met een zekere voldoening terug op onze eerste stappen op het ‘acquisitiepad’. We zien dat de eID-markt zich sterk ontwikkelt. Ook merken we dat veilige inlogoplossingen en digitale identiteiten een belangrijke pijler zijn voor een veilige .nl-zone. Samen met de collega’s van Connectis zorgen we voor de randvoorwaarden om verder te kunnen groeien. Zo kunnen we de markt van veilige inlogoplossingen en herbruikbare identiteiten die impuls geven die we voor ogen hebben.
Laatste van SIDN
Tuyen Nguyen nieuwe financieel directeur bij SIDN

Ondernemers opgelet! Trap niet in de verkooptruc met domeinnamen

De toekomst van online authenticatie
Verstreken tijd: 3 jaar en 92 dagen
SIDN contact

Logo SIDN

support@sidn.nl
  www.sidn.nl
SIDN sociaal

SIDN tweets

Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo SurveyMonkey
Logo Schneider Electric
Logo NorthC Datacenters