www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (3 jaar en 104 dagen geleden)

CES: Belgisch bedrijf Smappee gelauwerd op CES Innovation Awards

Kortrijk/Las Vegas, 11 januari 2017 – Stefan Grosjean, CEO van het Belgische cleantechbedrijf Smappee, rondt met een tevreden gevoel zijn aanwezigheid op de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas af. Smappee gaat met een vermelding als CES Innovation Award “Honoree” naar huis. Dat is een eervolle vermelding als genomineerde voor een CES Innovation Award. Smappee kreeg deze erkenning voor de Smappee Plus, de meest geavanceerde energiemonitor op de markt, in de categorie “Smart Energy”. Smappee is het enige Belgische bedrijf dat dit jaar genomineerd werd voor een CES Innovation Award.

Foto boven (v.l.n.r.): Jean-Claude Junqua (VP North America Strategy and Business Development), Reinhardt Stevens (Business Developer), Elana Libbrecht (Internal Sales), Johan Baeke (Business Developer), Stefan Grosjean (Founder & CEO).

De CES Innovation Awards worden elk jaar uitgereikt tijdens CES in Las Vegas. Producten die deelnemen aan dit prestigieuze programma worden beoordeeld door een team van industriële ingenieurs, onafhankelijke designers en leden van de vakpers. Zij bekronen de meest uitmuntende productontwerpen en meest innovatieve technologieën uit 28 productcategorieën.

De Smappee Plus, het laatste nieuwe product van Smappee, mocht rekenen op een eervolle vermelding als “Honoree” in de categorie Smart Energy.

Stefan Grosjean, CEO van Smappee: “Het is de bekroning van het continue harde werk van ons gedreven team de voorbije vijf jaar. We gaan door met investeren in onze mensen en technologie om de Smappee Plus, een revolutionair toestel dat in elk huis past, te blijven ontwikkelen. Smappee is de oplossing voor energiebeheer in een gedecentraliseerd, slim energienet.”

Grosjean kwam maandag in Las Vegas aan. Gedurende de beurs had hij verschillende ontmoetingen met media, potentiële klanten en partners. Smappee had ook een eigen stand op de beursvloer, waar de Honoree-trofee van de CES Innovation Awards werd tentoongesteld (foto onder).

Gestart in 2012, nu te koop in 92 landen

Smappee ontwikkelt energiemonitors voor gezinnen en bedrijven, om de energiekosten transparant te maken, en hen te helpen besparen. Een klem op hoofdkabel en een app installeren volstaan om in realtime het verbruik van de huishoudelijke apparaten te volgen.

Stefan Grosjean: “Energie verbruiken, dat was tot voor kort zoals winkelen in een supermarkt zonder prijskaartjes. De totaalsom van je uitgaven wist je pas aan de kassa, wanneer je je elektriciteitsfactuur ontving. Dat is compleet absurd, vandaar de nood in de markt aan oplossingen zoals Smappee. In 2012 zijn we begonnen met Smappee te ontwikkelen, intussen wordt het al verkocht in 92 landen, vooral via e-commerce.”

Gebruikers van Smappee kunnen tot 12% energiekosten besparen door hun verbruiksgedrag aan te passen op basis van de inzichten uit de app. Vervangen ze ook oude, energievretende apparaten door zuinigere, dan loopt dit op tot 30%.

“Een smart home voor de prijs van een smartphone”

Smappee Plus, het laatste nieuwe product van Smappee, laat niet alleen toe om alle verbruik en productie van energie in huis te monitoren. De monitor kan ook als “verkeersregelaar” van de energiestromen in huis optreden. Gebruikers met zonnepanelen, batterijen, of windmolens voor huishoudelijk gebruik, kunnen zo de eigen geproduceerde energie optimaal aanwenden – en nog meer kosten besparen.

Daarnaast is Smappee compatibel met “Internet of Things”-toepassingen als Amazon-assistente Alexa, de slimme thermostaat Nest, en binnenkort ook Google Home. Een Smappee Plus kost 495 euro (excl. btw en installatie).

Stefan Grosjean: “Smappee geeft je een smart home voor de prijs van een smartphone. In plaats van een standalone gadget, krijg je een oplossing waaraan je al je andere smart home domotica kan koppelen. Zo creëer je een zuinig, veilig en eenvoudig te bedienen huis.”

Onder: een troste Stefan Grosjean toont de award en geeft een korte presentatie over Smappee op de Smappee-stand in Las Vegas (volledige video te bekijken op Twitter).
Laatste van smappee
CES: Belgisch bedrijf Smappee gelauwerd op CES Innovation Awards

Grip op energiestromen in en om het huis met Smappee Plus

Smappee integreert Amazon Alexa en maakt gewone apparaten slim
Hotel Alhambra Palace checkt in bij Infor voor klantenservice van wereld-niveau

World Music Day 2020: aantal abonnementen muziekstreamingdiensten stijgt

Tectrade wordt TTNL, Take IT To The Next Level!

'Fervente Verzamelaars' tentoonstelling bij het CODA Cultuurhuis te Apeldoorn

Aandacht voor sociaal kapitaal essentieel bij ‘hybride werken’

Nieuwste manier om veilig en hygiënisch te betalen voor shop-in-shops, online platforms en marktplaatsen gelanceerd

Nederlandse startups blijven de landelijke # 1 banengroeimotor