www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlContentbureau
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

ExtremeLocation biedt contextuele analytics waarmee retailers klantbetrokkenheid vergroten, winkelindeling optimaliseren en verkoop verhogen

De technologie van Extreme Networks personaliseert de klantervaring en zorgt voor meer omzet

Utrecht, 15 januari 2018 — Het aantal consumenten dat mobiele devices gebruikt tijdens het winkelen blijft toenemen. Dat maakt het integreren van mobiele touchpoints tijdens de customer journey een uitdaging voor fysieke retailers. Om hen te ondersteunen bij hun digitale transformatie introduceert Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR) ExtremeLocation™: een oplossing die retailers in staat stelt gepersonaliseerde klantervaringen in de winkel te identificeren, activeren en aanbieden via mobiele apparaten van consumenten. Door contextuele analytics te verzamelen via zowel wifi als BLE-beacontechnologie krijgen retailers en winkelmedewerkers meer inzicht in de demografische gegevens, winkelpatronen, persoonlijke voorkeuren en de precieze locatie van klanten in de winkel, voor betere face-to-face communicatie met klanten, het verbeteren van ervaringen, het optimaliseren van workflows en de winkelindeling en het verhogen van de omzet.

ExtremeLocation’s cloudgehoste technologie biedt zeer schaalbare, veilige en nauwkeurige locatiegebaseerde diensten, waarmee retailers duizenden vestigingen aaneen kunnen schakelen en verbinding kunnen leggen met tot wel 100.000 toegangspunten voor het verzamelen van specifieke klant- en medewerkeranalytics. Bijvoorbeeld of het om nieuwe of herhaalbezoekers gaat, hoeveel tijd klanten in de winkel doorbrengen, heatmaps, piek- en daluren, de verhouding winkelmedewerkers ten opzichte van klanten per zone en de locatie van klanten op 1 tot 2 meter nauwkeurig. Met deze informatie kunnen winkelmedewerkers beter voldoen aan de behoeften van klanten en kunnen retailers de winkelindeling, productplaatsing en personeelinzet optimaliseren en tegelijkertijd een vooraf bepaald op rollen gebaseerd beleid instellen. De contextuele-campagne-engine maakt gepersonaliseerde pushmeldingen mogelijk, voor meer engagement met klanten en om te stimuleren dat zij meer producten afnemen.

Met intuïtieve toegang tot en eigendom van hun eigen rijke shopperanalytics kunnen fysieke retailers onlinegedrag toewijzen aan activiteiten in de winkel, zodat zij in staat zijn beter te concurreren met online-onlyretailers. Hiermee kunnen retailers hun online- en instore-ervaringen koppelen, wat merken- en klantentrouw verbetert en tegelijkertijd de instore-verkoop verhoogt.

Extreme demonstreert deze nieuwe technologie tijdens NRF Retail’s BIG Show in het Javits Convention Center, New York. Van zondag 14 tot en met dinsdag 16 januari is Extreme hier te vinden bij stand 1204. Ga voor meer informatie naar https://www.extremenetworks.com/events/nrf-retails-big-show/.

Belangrijkste functionaliteiten:
  • ExtremeLocation multilaagse locatieservices: hiermee kunnen retailers zien of er mobiele devices in hun winkel bevinden – ongeacht of die verbonden zijn met wifi – en de locatie bepalen op basis van winkelzones. Op basis van wifi-triangulatie kunnen zij zien waar de devices zich bevinden in de omgeving.
  • ExtremeWireless WiNG™: deze geïntegreerde draadloze infrastructuur combineert BLE-bluetooth-technologie en wifi, om winkelmedewerkers te koppelen aan aanwezige klanten.
  • Mobiele betrokkenheid met Contextual Campaign Engine: deze contextuele personaliseringsengine verzamelt analytics en biedt uitgebreid inzicht uit BLE-beacons die aangeven wie de winkel binnenkomt, waar, en wanneer om zo een gepersonaliseerde ervaring te bieden.
  • ExtremeGuest™: een uitgebreide gastomgeving en analyticsoplossing die demografische gegevens van klanten verzamelt om gepersonaliseerde berichten mogelijk te maken.
Patrick Groot Nuelend, GM of Retail and Transportation & Logistics Market bij Extreme Networks, Inc.:

“ExtremeLocation biedt nieuwe inzichten voor onze retailklanten die de grens tussen online en instore willen doorbreken en big data willen inzetten voor een gepersonaliseerde ervaring. We zijn trots op deze zeer schaalbare oplossing die de kracht van wifi en van analytics combineert om klantgedrag te volgen en die winkelmedewerkers in staat stelt om hun klanten beter te begrijpen en realtime klantsupport te bieden.”

“Retailers staan steeds meer onder druk om zich te onderscheiden van de concurrentie door hun klanten in hun fysieke locaties een persoonlijke ervaring te bieden. Om dit te ondersteunen, blijkt uit onderzoek door ESG dat 32 procent van de retailorganisaties aangeeft dat het grootste deel van de bestedingen zal gaan naar edge-analytics”, zegt Bob Laliberte, Practice Director & Sr. Analyst bij ESG Global. “Doordat de nieuwe locatietechnologie en analyticsoplossing van Extreme profiteert van het intensieve gebruik van mobiele devices tijdens het winkelen in die fysieke locaties, stelt het retailers in staat om op een veilige manier een meer lonende en gepersonaliseerde realtime instore-ervaring te bieden.”

John van der Wulp, accountmanager bij Dalosy: “Om te overleven in de retailwereld moeten onze klanten kunnen voldoen aan de vraag van klanten naar mobiel gebruik in de winkel. Daarvoor is een betrouwbare en veilige wifi-netwerkinfrastructuur essentieel. Met ExtremeLocation bieden wij onze klanten een oplossing die verdergaat dan het aanbieden van een internetverbinding. Het stelt hen in staat om een omnichannel-winkelervaring te creëren door de interactie aan te gaan met hun klanten en hun voorkeuren te begrijpen. Zo verbeteren onze klanten de customer journey en zorgen ze ervoor dat consumenten terugkomen naar de winkel.”

Overige bronnen
Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc. (EXTR) levert een software-driven netwerkoplossing die IT-afdelingen helpt de business zo goed mogelijk te ondersteunen via stabielere verbindingen met klanten, partners en medewerkers. Van wired tot wireless, desktop tot datacenter, on-premise en zelfs in de cloud; wij gaan een stapje verder voor onze klanten in meer dan tachtig landen. Extreme Networks levert 100% eigen techsupport voor zowel grote als kleine organisaties, waaronder grote namen uit verschillende sectoren, zoals business, hospitality, retail, transport en logistiek, onderwijs, gezondheidszorg, manufacturing en de overheid. Extreme werd in 1996 opgericht en het hoofdkantoor staat in San Jose, Californië. Meer informatie is te vinden op www.extremenetworks.com.

LVTPR
Gijs van Beek/ Edmee Verbeek