www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (3 jaar en 47 dagen geleden)
PR: Whizpr

Nieuw VMware-onderzoek: werknemers drijvende kracht achter de Digital Workspace-revolutie

Utrecht – Nederlandse werknemers die toegang hebben tot de applicaties waarmee ze graag werken en echt nodig hebben voor hun werk, vinden een factor drie vaker dan werknemers die geen invloed hebben op hun digitale werkomgeving, dat dit hen productiever maakt. Ook geven deze zogenaamde ‘empowered’ werknemers in Nederland aan gemiddeld 18 procent minder tijd te besteden aan allerlei handmatige processen. Dit blijkt uit het jaarlijkse rapport over de staat van digital workspace-technologie en de impact daarvan op bedrijven. Dit rapport wordt vandaag gepresenteerd door VMware, wereldwijd leider in cloud-infrastructuur en business mobility.

Het onderzoek is in 16 landen uitgevoerd in samenwerking met Forbes Insights in september 2017 onder 2.158 CIO’s en eindgebruikers (waaronder 1.107 in EMEA). Het onderzoeksrapport laat zien dat steeds meer CIO’s de kracht onderkennen van technologie en applicaties in de handen van hun werknemers. Ruim de helft (58 procent) van deze ‘empowered’ werknemers in Nederland geeft aan dat het gebruik van de juiste applicaties kan zorgen voor snellere besluitvorming. Deze ‘empowerment’ heeft volgens het onderzoek ook direct invloed op de prestaties van de onderneming. Zo geeft een overgrote meerderheid (89 procent) van de CIO’s in EMEA aan dat de omzet verdeeld over drie jaar met wel vijf procent kan toenemen wanneer werknemers over de juiste digitale werkplek beschikken.
De juiste digitale werkplek zorgt er bij Nederlandse werknemers tevens voor dat ze beter kunnen samenwerken (een toename van 16 procent vergeleken met traditionele* werknemers, die hier niet over beschikken). Het feit dat zij ook steeds vaker zelf applicaties aanschaffen voor zakelijke doeleinden laat zien dat deze op apps gerichte digitale revolutie begint bij de werknemers. Zo wordt in EMEA inmiddels een op de vijf zakelijke applicaties door werknemers zelf aangeschaft.

“Een van de meest diepgaande veranderingen in bedrijven is dat werknemers steeds vaker de beschikking hebben over krachtige technologie. Applicaties vormen een kritiek onderdeel van de werkomgeving van werknemers en of ze hun werk slim en effectief kunnen uitvoeren”, zegt Ton Hermes, Lead Sales Engineer End User Computing bij VMware. “Bedrijven zetten steeds vaker technologie in om zich te onderscheiden van concurrenten. Door werknemers toegang te geven tot informatie waar en wanneer ze die nodig hebben, via de juiste applicaties en in een cultuur van vertrouwen en samenwerking, zullen zij betrokken blijven bij het bedrijf en optimaal productief zijn.”

Cabinepersoneel van Lufthansa Cargo, een dochteronderneming van Deutsche Lufthansa AG, maakt aan boord van vliegtuigen gebruik van een electronic flight bag-systeem (EFB). Dit systeem geeft hen snel en eenvoudig toegang tot luchtvaartkaarten, vluchthaveninformatie, route-informatie, weersomstandigheden en veel meer. “Deze mobiele apparaten stellen ons in staat om werknemers snel van updates, nieuwe apps en nieuwe aanpakken te voorzien, waarmee we kosten besparen”, zegt Sven Gartz, piloot en Head of Flight Ops IT bij Lufthansa Cargo.

Cultuurverandering is essentieel
Essentieel voor effectieve en succesvolle digitale transformatie is dat werknemers toegang krijgen tot zeer toegankelijke en door hen zelf geselecteerde applicaties voor kennisdeling, samenwerking met collega’s en projectmanagement. Alleen dankzij de krachtige combinatie van werknemersinitiatieven en vertrouwen van het management, ontstaat er een cultuur in organisaties waarin digitale transformatie echt impact heeft op het bedrijf.

In Nederland zijn ‘empowered’ werknemers tot wel vier keer vaker geneigd hun werkgevers te bestempelen als leiders in digitale transformatie, vergeleken met traditionele* werknemers (83 versus 22 procent). Op EMEA-niveau geeft 51 procent van de eerstgenoemde groep werknemers aan dat de beschikbaarheid van de juiste applicaties hun bedrijf een betere plek maakt om te werken. Dat is bijna vijf keer zoveel als bij traditionele* werknemers (13 procent).

Hermes vervolgt: “Zakelijke applicaties en productiviteitsoplossingen zorgen ervoor dat werknemers productiever zijn dan ooit en beslissingen kunnen nemen op basis van de waardevolle informatie en applicaties waarover ze kunnen beschikken. Het toegankelijk maken van apps op elk soort apparaat zorgt echt voor betere prestaties. We zijn eraan gewend geraakt dat enterprise-applicaties de defacto standaard zijn. Bedrijven zullen echter moeten bepalen wat de workforce-applicaties zouden moeten zijn die bijdragen aan een fundamentele transformatie in het dagelijkse werk van individuen.”

Meer informatie

—————

Over VMware
VMware is wereldwijd leider in cloud-infrastructuur en zakelijke mobiliteit, en helpt organisaties hun digitale transformatie te versnellen. VMware stelt klanten in staat een software-defined aanpak toe te passen op business en IT met zijn cross-cloud architecture en oplossingen voor het datacenter, mobility en security. VMware behaalde in 2016 een jaaromzet van 7,09 miljard dollar en heeft wereldwijd meer dan 500.000 klanten en 75.000 partners. Het hoofdkantoor is gevestigd in Palo Alto, Californië.
Laatste van VMware Nederland
Accenture en VMware lanceren nieuwe businessgroep om organisaties te helpen om sneller naar de cloud over te stappen

VMware erkend in de Dow Jones Sustainability Index (DJSI) World en North America 2020

VMware kondigt beschikbaarheid van zijn Enterprise Blockchain Platform aan
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Techone breidt verder uit met overname IT-bedrijf Lancom

Duurzaamheid moet dringende prioriteit worden voor telecombedrijven

Met het online programma ‘HR de Baas’ krijgt elk mkb-bedrijf zijn HR-administratie op orde

Talent hard nodig voor economisch herstel van Nederland

Avit Group ondersteunt Houthoff in professionaliseringsslag van telefonie- en videoconference-omgeving

Poly’s DECT-headsets bieden ultieme betrouwbaarheid en helderheid in alle gesprekken

NL Leert Door stelt 4 miljoen euro subsidie beschikbaar voor technische opleiders

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

Industriesector is meer bij de tijd op het gebied van ICT dan andere sectoren

Barracuda Email Threat Scanner detecteert miljoenen aanvallen die worden gemist door de bestaande beveiligingsoplossingen

Unisys ondersteunt Lenovo bij Internet of Things-oplossingen

Razer Kiyo Pro brengt professionele beeldkwaliteit naar videomeetings en streaming

SentinelOne officiële cyberbeveiligingspartner van Aston Martin Cognizant Formula One-team

Gedetecteerde cyberdreigingen stijgen met 20% tot meer dan 62,6 miljard in 2020

Online Payment Platform voegt Mike Palm en Victor Menger toe aan management team

EDB sluit succesvol jaar van hypergroei af

Ruim 4 op de tien vindt het tijd om thuiswerkplek cyberveilig in te richten; ook rol voor werkgever weggelegd
Verstreken tijd: 3 jaar en 47 dagen
VMware Nederla.. contact

Logo VMware Nederland

www.vmware.com/nl.html
VMware Nederla.. sociaal

VMware Nederla.. tweets

Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN
Logo BarTrack
Logo Maunt
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Northwave
Logo MCS B.V.
Logo RoSecure
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Red Hat, Inc.
Logo Pegasystems
Logo Vertiv
Logo Techleap.nl