www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Whizpr

Nieuw VMware-onderzoek: werknemers drijvende kracht achter de Digital Workspace-revolutie

Utrecht – Nederlandse werknemers die toegang hebben tot de applicaties waarmee ze graag werken en echt nodig hebben voor hun werk, vinden een factor drie vaker dan werknemers die geen invloed hebben op hun digitale werkomgeving, dat dit hen productiever maakt. Ook geven deze zogenaamde ‘empowered’ werknemers in Nederland aan gemiddeld 18 procent minder tijd te besteden aan allerlei handmatige processen. Dit blijkt uit het jaarlijkse rapport over de staat van digital workspace-technologie en de impact daarvan op bedrijven. Dit rapport wordt vandaag gepresenteerd door VMware, wereldwijd leider in cloud-infrastructuur en business mobility.

Het onderzoek is in 16 landen uitgevoerd in samenwerking met Forbes Insights in september 2017 onder 2.158 CIO’s en eindgebruikers (waaronder 1.107 in EMEA). Het onderzoeksrapport laat zien dat steeds meer CIO’s de kracht onderkennen van technologie en applicaties in de handen van hun werknemers. Ruim de helft (58 procent) van deze ‘empowered’ werknemers in Nederland geeft aan dat het gebruik van de juiste applicaties kan zorgen voor snellere besluitvorming. Deze ‘empowerment’ heeft volgens het onderzoek ook direct invloed op de prestaties van de onderneming. Zo geeft een overgrote meerderheid (89 procent) van de CIO’s in EMEA aan dat de omzet verdeeld over drie jaar met wel vijf procent kan toenemen wanneer werknemers over de juiste digitale werkplek beschikken.
De juiste digitale werkplek zorgt er bij Nederlandse werknemers tevens voor dat ze beter kunnen samenwerken (een toename van 16 procent vergeleken met traditionele* werknemers, die hier niet over beschikken). Het feit dat zij ook steeds vaker zelf applicaties aanschaffen voor zakelijke doeleinden laat zien dat deze op apps gerichte digitale revolutie begint bij de werknemers. Zo wordt in EMEA inmiddels een op de vijf zakelijke applicaties door werknemers zelf aangeschaft.

“Een van de meest diepgaande veranderingen in bedrijven is dat werknemers steeds vaker de beschikking hebben over krachtige technologie. Applicaties vormen een kritiek onderdeel van de werkomgeving van werknemers en of ze hun werk slim en effectief kunnen uitvoeren”, zegt Ton Hermes, Lead Sales Engineer End User Computing bij VMware. “Bedrijven zetten steeds vaker technologie in om zich te onderscheiden van concurrenten. Door werknemers toegang te geven tot informatie waar en wanneer ze die nodig hebben, via de juiste applicaties en in een cultuur van vertrouwen en samenwerking, zullen zij betrokken blijven bij het bedrijf en optimaal productief zijn.”

Cabinepersoneel van Lufthansa Cargo, een dochteronderneming van Deutsche Lufthansa AG, maakt aan boord van vliegtuigen gebruik van een electronic flight bag-systeem (EFB). Dit systeem geeft hen snel en eenvoudig toegang tot luchtvaartkaarten, vluchthaveninformatie, route-informatie, weersomstandigheden en veel meer. “Deze mobiele apparaten stellen ons in staat om werknemers snel van updates, nieuwe apps en nieuwe aanpakken te voorzien, waarmee we kosten besparen”, zegt Sven Gartz, piloot en Head of Flight Ops IT bij Lufthansa Cargo.

Cultuurverandering is essentieel
Essentieel voor effectieve en succesvolle digitale transformatie is dat werknemers toegang krijgen tot zeer toegankelijke en door hen zelf geselecteerde applicaties voor kennisdeling, samenwerking met collega’s en projectmanagement. Alleen dankzij de krachtige combinatie van werknemersinitiatieven en vertrouwen van het management, ontstaat er een cultuur in organisaties waarin digitale transformatie echt impact heeft op het bedrijf.

In Nederland zijn ‘empowered’ werknemers tot wel vier keer vaker geneigd hun werkgevers te bestempelen als leiders in digitale transformatie, vergeleken met traditionele* werknemers (83 versus 22 procent). Op EMEA-niveau geeft 51 procent van de eerstgenoemde groep werknemers aan dat de beschikbaarheid van de juiste applicaties hun bedrijf een betere plek maakt om te werken. Dat is bijna vijf keer zoveel als bij traditionele* werknemers (13 procent).

Hermes vervolgt: “Zakelijke applicaties en productiviteitsoplossingen zorgen ervoor dat werknemers productiever zijn dan ooit en beslissingen kunnen nemen op basis van de waardevolle informatie en applicaties waarover ze kunnen beschikken. Het toegankelijk maken van apps op elk soort apparaat zorgt echt voor betere prestaties. We zijn eraan gewend geraakt dat enterprise-applicaties de defacto standaard zijn. Bedrijven zullen echter moeten bepalen wat de workforce-applicaties zouden moeten zijn die bijdragen aan een fundamentele transformatie in het dagelijkse werk van individuen.”

Meer informatie

—————

Over VMware
VMware is wereldwijd leider in cloud-infrastructuur en zakelijke mobiliteit, en helpt organisaties hun digitale transformatie te versnellen. VMware stelt klanten in staat een software-defined aanpak toe te passen op business en IT met zijn cross-cloud architecture en oplossingen voor het datacenter, mobility en security. VMware behaalde in 2016 een jaaromzet van 7,09 miljard dollar en heeft wereldwijd meer dan 500.000 klanten en 75.000 partners. Het hoofdkantoor is gevestigd in Palo Alto, Californië.
Eerder van VMware Nederland
5 nov 2019 VMware kondigt innovaties aan tijdens VMworld 2019 Europe

4 dec 2018 VMware biedt ‘As-A-Service-model’ voor lokale datacenters met nieuwe oplossingen voor AWS Outposts

6 nov 2018 VMware en AWS versnellen wereldwijde uitrol van VMware Cloud on AWS

Logo Google
Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo Valid
Logo Cegeka
Logo Schneider Electric
Logo Uniserver
Logo Barracuda Networks
Logo Telindus
Logo Ictivity
Logo Nuance
Logo Palo Alto Networks
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.
Logo Klarna

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl