www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nl
Datum: (3 jaar en 93 dagen geleden)
PR: Franssen Communicatie

Wibu-Systems Blurry Box softwarebeveiliging gekozen als product van 2017 door Electronic Products Magazine

Karlsruhe, januari 2018 – Blurry Box, het cryptografieproduct van Wibu-Systems, leverancier van innovatieve technologie voor het beheer van softwarelicenties, is door de redactie van het gerenommeerde, engelstalige vaktijdschrift Electronic Products Magazine opgenomen in de lijst van twaalf beste producten voor 2017.

De selectie voor de The Product of the Year Award vond het afgelopen jaar voor de 42ste keer plaats. De redactie van Electronic Products, onderdeel van de AspenCore mediagroep, onderzocht de in 2017 geannonceerde technologieproducten grondig. Duizenden inzendingen zijn beoordeeld op basis van hun vernieuwende eigenschappen, ontwerp, functionaliteit en de bijdrage aan een gunstige prijs prestatie verhouding.

Software kan een belangrijk deel uitmaken binnen de productontwikkeling. De investering daarin worden dikwijls teniet gedaan doordat programatuur zich te gemakkelijk laat kopiëren. Dit kopieerproces is lastig te voorkomen, zeker wanneer een product ergens in het veld operationeel in gebruik is genomen en onderhevig is aan fysieke inbraak of aan cyberaanvallen. Wibu-Systems Blurry Box cryptografische technologie beschermt de uitgevers van software tegen inbreuk op de intellectuele eigendomsrechten en biedt tegelijkertijd ook bescherming tegen softwarepiraterij, manipulatie van code en reverse engineering door het toepassen van zeven gepubliceerde methoden (creatie, modificatie, encryptie dan wel variatie van code, aanbrengen van: valluiken en vertragingen van het ontsleutelproces, keuzemogelijkheden in codevarianten en een statusmachine in de vorm van een dongel). Daarmee maakt Blurry Box het stelen van code kostbaarder dan het ontwikkelen van software. Vanwege de enorme complexiteit waarvoor de hacker zich  geplaatst ziet, zal hij of zij er eerder voor kiezen om zelf functioneel soortgelijke software vanuit een eigen ontwerp te ontwikkelen.

De Blurry Box technologie is inmiddels geïntegreerd in CodeMeter, het platform van Wibu-Systems voor licentiebeheer en beveiliging van software en data. Het systeem, extraheert, dupliceert, modificeert en versleutelt individuele functies, selecteert varianten en houdt bij de uitvoering van deze processen rekening met het stroomschema van het programma. Valkuilen en vertragingen in het ontsleutelingsproces verhinderen aanvallen van hackers met brute kracht. De technologie bleek niet te kraken tijdens een intertationale hackers wedstrijd in 2017.

Oliver Winzenried, CEO en oprichter van Wibu-Systems is van mening dat in onze gedigitaliseerde samenleving beveiliging het allerbelangrijkste is. ”Neem bijvoorbeeld het intellectueel eigendom binnen de processen van productiemethoden volgens Industrie 4.0 principes. De kennis van productiedata, machineconfiguraties en de bijbehorende besturingsoftware vertegenwoordigt een enorme waarde voor de betrokken ondernemingen. Die kennis moet je veilig stellen net als het beheer over de productie-aantallen, de beveiligingsupdates en de implementatie van activeringsmogelijkheden op afstand van aanvullende functionaliteit. Blurry Box plaatst software bescherming op een geheel nieuw niveau.”

De informatie over Product of the Year Awards 2017 is gepubliceerd in de januari editie van Electronic Products met een omslagartikel en een beknopte omschrijving van elk product. Gelijktijdig staan deze producten ook vermeld op de website van Electronic Products: https://www.electronicproducts.com/Templates/ProductYear.aspx. Meer informatie over Blurry Box is te vinden op https://www.wibu.com/protection-suite/blurry-box-cryptography.html.

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Welbergweg 19, 7556 PE in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495

Wibu-Systems Blurry Box softwarebeveiliging