Geachte bezoeker, wegens vakantiebezetting zal www.persberichten.com dagelijks minder vaak worden bijgewerkt.

Datum: (223 dagen oud)
PR: Loth PR Writing

GTT neemt Custom Connect over

McLean (VA, USA), Amsterdam, January 8, 2018GTT Communications, Inc. (NYSE: GTT), de toonaangevende global cloud networking provider voor multinationals, maakt vandaag de overname bekend van Custom Connect, de provider van high-speed network connectivity aan de grootste multinational enterprises en financial traders. Custom Connect is van Nederlandse origine.

De strategische overname:
  • Vergroot de reikwijdte van GTT’s global Tier 1 IP backbone met additionele points of presence in Europa en het Midden-Oosten
  • Versterkt GTT’s portfolio van ultra-low latency services met de laagste latency van Frankfurt naar London, New York en Chicago
  • Sluit aan op GTT’s portfolio met cloud networking services, inclusief Ethernet, IP en SD-WAN
  • Verdiept GTT’s bestand van internationale klanten met een aantal zeer strategische accounts
  • Breidt GTT’s sales presence in de Benelux uit
  • Breidt Custom Connect’s services portfolio uit
  • Vergroot Custom Connect’s wereldwijde reikwijdte
“De overname van Custom Connect betekent een uitbreiding van GTT’s netwerk en zij versterkt ons dienstenpakket in snel groeiende financiële markten,” zegt Rick Calder, president en CEO van GTT.

“Custom Connect en GTT zijn sterk complementair. De combinatie levert strategisch voordeel op, zowel voor onze klanten als voor onze organisaties,” zegt Olav van Doorn, co-founder en CEO van Custom Connect.

Oppenheimer is opgetreden als exclusief financieel adviseur van Custom Connect. Mamadoo Ventures heeft in de transactie deelgenomen als de belangrijkste externe belanghebbende in Custom Connect.

Bekijk hier het volledige, Engelstalige persbericht

Over Custom Connect
Custom Connect is de wereldwijde carrier-neutrale connectivity integrator met kantoren in Amsterdam, Londen, New York en Dubai. Het bedrijf levert datacommunicatie-oplossingen en -services op maat die vestigingen, filialen, datacenters, clouds, en klanten overal ter wereld met elkaar verbinden.

Over GTT
GTT voorziet met haar suite van cloud networking services, inclusief optical transport, wide area networking, internet, managed services, voice en video services multinationals van een betere manier om de cloud te bereiken. GTT’s Tier 1 IP netwerk staat in de top vijf wereldwijd en connect klanten met elke locatie ter wereld en met iedere applicatie in de cloud. GTT levert een uitstekende klantervaring op basis van de kernwaarden eenvoud, snelheid en flexibiliteit. Kijk voor meer informatie over hoe GTT global communications herdefinieert op www.gtt.net.

Investor Inquiries:
Jody Burfening/Carolyn Capaccio, LHA