www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
2472 volgers blijven op de hoogte!

Qualogy ontvangt ISO 27001:2013-certificering én is 100% AVG-proof

Onlangs heeft IT-dienstverlener Qualogy het ISO 27001:2013-certificaat behaald. Hét internationale kwaliteitskeurmerk voor informatiebeveiliging. Bijzonder aan deze certificering is de toevoeging van privacy aan de set met maatregelen. Dit betekent dat Qualogy als één van de eerste organisaties in Nederland volledig is ingericht op de Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG) én de externe audit hiervan succesvol heeft doorstaan.

Dankzij de certificering kunnen relaties van Qualogy vertrouwen op een waterdicht securitybeleid. Tegelijk wordt er vanaf nu volledig gewerkt volgens de AVG, die ingaat op 25 mei 2018. Voor organisaties betekent dit een uitkomst, want Qualogy kan hen nu óók helpen om te voldoen aan de complexe wetgeving.

Optimaal Information Security Management Systeem
Koos Wijdenes, Security & Privacy Officer bij Qualogy: “We werken continu aan nóg betere beveiliging van onze klantdata. Daar zijn we nu voor beloond, want met het certificaat ISO 27001:2013 tonen we aan dat ons Information Security Management Systeem (ISMS) optimaal werkt. De informatie van onze klanten is veilig bij Qualogy.”

100% AVG-proof
Tegelijk toont Qualogy aan 100% AVG-proof te zijn, want ISO 27001:2013 heeft naast de informatiebeveiliging óók de privacywaarborging binnen Qualogy onder de loep genomen. Wijdenes: “Verwerken wij persoonsgegevens namens een relatie? Dan gebeurt dit volgens de strikte regels van de AVG. Qualogy wordt hierop streng gecontroleerd door de externe auditor van ISO 27001:2013. Onze relaties hoeven dus niet zélf na te gaan of wij de AVG naleven. Dat scheelt natuurlijk veel effort.”

Op weg naar AVG: Qualogy ondersteunt
De ISO 27001:2013-certificering stelt Qualogy in staat om ook andere bedrijven te ondersteunen in een waterdicht beleid rondom security & privacy. Wijdenes besluit: “Dankzij onze jarenlange ervaring in IT en informatiebeveiliging, heeft Qualogy zelf de expertise in huis om ook de informatiestromen van anderen te stroomlijnen en beheren. En ook in de weg naar de complexe AVG-wetgeving kan Qualogy – vanuit haar kennis en ervaring - ondersteuning bieden met onder meer gedegen advies.”

Suggestie fotobijschrift:

Relaties van Qualogy kunnen dankzij de ISO 27001:2013-certificering vertrouwen op een waterdicht securitybeleid.

Noot voor de redactie
Voor meer informatie neemt u contact op met Koos Wijdenes, Security & Privacy Officer bij Qualogy via +31 (0)70 319 5000 of security_privacy@qualogy.com.

Rechtenvrije afbeelding te downloaden via: