www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauContentbureau
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Talend bundelt krachten met Cloudera, Qlik en Keyrus voor realtime personalisatie van klantervaringen

Oplossing gebruikt artificial intelligence voor betere klantervaring

REDWOOD CITY, Californië, 20 December 2017 – Talend (NASDAQ: TLND), leider in cloud- en big data-integratiesoftware, introduceert een nieuwe oplossing in samenwerking met Cloudera, Qlik en Keyrus. Het gaat om Customer Experience Excellence (C2X), een oplossing voor een 360-graden klantoverzicht voor real-time personalisatie van elk klantcontact. C2X combineert historische-, realtime- en backend-data met geavanceerde analysemogelijkheden en Artificial Intelligence (AI). Dit stelt organisaties in staat om sneller te reageren op klantgedrag volgens de juiste personalisatiestrategie.

Ciaran Dynes, senior vice president Products bij Talend: “De inzet van real-time informatie voor gepersonaliseerde klantervaringen staat voor veel organisaties nog in de kinderschoenen. Hoewel veel bedrijven het belang inzien van een 360-graden klantoverzicht, beschikken maar weinig organisaties over accurate en actuele gegevens en de infrastructuur die nodig is voor een geïntegreerd resultaat. Dankzij onze samenwerking met Keyrus, Qlik en Cloudera kunnen bedrijven slagvaardige programma’s voor klantinteractie ontwikkelen die bijdragen aan duurzame klantbinding en een groter marktaandeel.”

Gartner stelt dat de vaardigheid waarmee merken klantdata verzamelen, integreren en analyseren bepalend is voor het vermogen om flexibeler, efficiënter en doeltreffender te zijn dan concurrenten.1 Bedrijven moeten elke klant tegenwoordig een ‘rode loper-ervaring’ bieden in de strijd om loyaliteit en marktaandeel. Volgens een recent rapport van McKinsey kunnen leiders op het gebied van klantervaring met geavanceerde analysemogelijkheden snelle inzichten opdoen om de klantloyaliteit en werknemerstevredenheid te bevorderen. Ook is het mogelijk een omzetverbetering van vijf tot tien procent te realiseren en de kosten met 15 tot 25 procent terug te dringen in twee tot drie jaar tijd. Het vergt echter geduld om de wereld door de ogen van de klant te zien en functionaliteiten te ontwikkelen die op een klantgerichte manier toegevoegde waarde creëren.2

C2X combineert de consulting-expertise voor data-intelligentie met big data-functionaliteiten van Keyrus, algoritmen voor machine learning en analysemogelijkheden van Cloudera, de geavanceerde discovery- en visualisatietechnologie van Qlik en Talend Data Fabric voor de uitgebreide functionaliteiten voor data-integratie. Deze integrale oplossing stelt bedrijven in staat om op eenvoudige wijze klantgerichte dataworkflows te ontwikkelen. Deze workflows gebruiken informatie van alle huidige en toekomstige omni-channel contactpunten met klanten, zoals winkels, callcenters, websites, e-mail, apps en social media. Bedrijven kunnen met C2X alle klantdata moeiteloos samenbrengen in één data lake. De oplossing past vervolgens geavanceerde analysemogelijkheden en AI toe om gebruikers te helpen met het voorspellen van het klantgedrag en om de juiste aanbevelingen te doen. Dit draagt bij aan een betere klantervaring en vergroot de kans op succesvolle transacties. Verkoopmedewerkers kunnen met C2X proactief te werk gaan bij elk klantcontact.

APRIL Technologies, leverancier van IT-oplossingen en onderdeel van APRIL Group, was een van de eerste bedrijven die een pilot met C2X uitvoerde. Dit project bleek een doorslaand succes. Denis Bourbon, directeur van GIE APRIL Technologies: “C2X biedt de APRIL Group drie belangrijke voordelen. Het eerste is de succesvolle inzet van geavanceerde big data-technologieën. Het tweede is de ontwikkeling van een krachtige business case, zodat APRIL Technologies kan optreden als big data-ambassadeur binnen de APRIL Group. Het derde is een krachtig technologieplatform dat flexibel genoeg is al onze toekomstige big data-projecten te ondersteunen. De combinatie van deze oplossingen helpt bedrijven om de band met klanten te intensiveren en hun omzet te vergroten.”

Meer informatie over de mogelijkheden en voordelen van de oplossing van Talend, Qlik, Cloudera en Keyrus voor het personaliseren van de klantervaring is hier beschikbaar.

1: Gartner, "Future of Experience: A Gartner Theme Insight Report," Ed Thompson,https://www.gartner.com/analyst/52512 Augie Ray, Lisa Calinan, Jessica Eckholm, Helen Poitevin, Magnus Revang, mei 2017.

2: McKinsey&Company, "The CEO Guide to Customer Experience," McKinsey Quarterly, augustus 2016.

Over Keyrus

Keyrus creëert toegevoegde waarde in het tijdperk van data en digitalisering. Als internationale speler op het gebied van consulting en ICT helpt Keyrus bedrijven met de inzet van data en digitale technologie om prestaties te verbeteren, digitale transformatie te ondersteunen en versnellen en om nieuwe impulsen voor groei en concurrentievermogen te genereren. Keyrus stelt innovatie voorop binnen de strategie voor een onderscheidende waardepropositie die uniek is binnen de markt en gebaseerd op elkaar versterkende expertisegebieden:
  • Data-intelligentie
  • Datawetenschap – Big data- en cloud-analyse – Business intelligence – EIM – CPM/EPM
  • Digitale ervaring
  • Innovatie en digitale strategie – Digitale marketing - DMP & CRM – Digitale handel – Digitale prestaties – Gebruikerservaring
  • Management- en transformatie-advies
  • Strategie en innovatie – Digitale transformatie – Prestatiebeheer – Projectondersteuning
De Keyrus Group is actief in vijftien landen verspreid over vier continenten en heeft 2.800 werknemers in dienst. Keyrus is genoteerd in compartiment C van de Eurolist van Euronext Parijs (compartiment C/Small caps – ISIN Code: FR0004029411 – Reuters: KEYR.PA – Bloomberg: KEY:FP)

Zie voor meer informatie www.keyrus.com.

Over Talend
Talend (NASDAQ: TLND) is een leider in softwareoplossingen voor cloud en big data integratie. Ze helpt organisaties om data strategisch in te zetten voor real-time inzichten over hun organisatie, klanten, partners en branche. Met het open en schaalbare integratieplatform, biedt Talend organisaties de mogelijkheid om zich snel aan te passen aan de laatste innovatieve technologieën en te voldoen aan de groeiende behoeften van de business. Talend is leider in de Gartner Magic Quadrant voor data-integratietools 2016 en Forrester Wave: Big Data Fabric Q4 2016. De oplossingen van Talend ondersteunen meer dan 1500 organisaties in diverse sectoren wereldwijd, zoals Air France, GE en Lenovo. Daarnaast is Talend meervoudig aangewezen als leider in de branche door verschillende analisten en autoriteiten binnen de branche, zoals InfoWorld en SD Times. Raadpleeg voor meer informatie www.talend.com en volg ons op Twitter: @Talend.

:

Nederland: