Herken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (3 jaar en 83 dagen geleden)
PR: KINXX PR

IaaS hosting provider 3W Infra lanceert wereldwijd accelerator programma voor start-ups

Amsterdam, 19 december 2017 – 3W Infra, een snelgroeiende Infrastructure-as-a-Service hosting provider uit Amsterdam met meer dan 4.000 dedicated servers in beheer en een wereldwijde klantenkring, maakt de lancering bekend van zijn start-up accelerator programma. Het 3W Infra Start-up Accelerator Programma biedt een uitgebreid pakket met gratis en gesubsidieerde IaaS hosting services en is bedoeld voor innovatieve internetondernemingen met schaalbare IaaS hosting behoeften.

Het uit Amsterdam afkomstige 3W Infra richt zich met zijn Startup Accelerator programma op start-ups binnen de internet industrie die wereldwijd gevestigd kunnen zijn. Het programma is bedoeld om tech start-ups te helpen bij het realiseren van groei middels gratis en gesubsidieerde IaaS hosting infrastructuur, engineering resources, plus begeleiding en advies.

Het 3W Infra Start-up Accelerator Programma is afgestemd op cloud service providers (CSP’s), Managed Service Providers (MSP’s), Internet Service Providers (ISP’s), app developers en andere internet georiënteerde bedrijven die gefocust zijn op groei en het verder uitbouwen van hun business. Dat kunnen bedrijven zijn die bijvoorbeeld in de fase zitten om groeikapitaal aan te trekken, of bedrijven die op andere wijze op zoek zijn naar nieuwe manieren om schaalbare, duurzame verdere business-groei te realiseren.

“Zelf heeft 3W Infra ook periodes van sterke groei meegemaakt, waarin we snel moesten opschalen van 3.000 naar 4.000 dedicated servers in beheer, dus wij weten hoe we start-ups succesvol kunnen voorzien van schaalbare IaaS hosting infrastructuur,” aldus Roy Premchand, Managing Director 3W Infra.

Het Start-up Accelerator Programma heeft een wereldwijde scope en zal oplossingen aanbieden vanuit 3W Infra’s Switch AMS1 ‘flagship’ datacenter in Amsterdam Zuid-Oost. Dit datacenter heeft een energie-efficiënt design en biedt gebruikers een gecalculeerde energiezuinige pPUE waarde van 1,04. Het datacenter maakt gebruik van gepatenteerde indirect adiabatische koeling technologie en hot aisle containment. De combinatie met de zeer redundant uitgevoerde 2N power configuratie maakt het datacenter volgens 3W Infra geschikt voor start-ups met veeleisende applicaties.

“Wij zijn zelf ook een start-up geweest, ons bedrijf is opgericht in 2014, en we weten precies wat er nodig is om een zakelijk idee tot een winstgevende business te maken,” zegt Roy Premchand, Managing Director 3W Infra. “Zelf hebben we ook periodes van snelle en sterke groei meegemaakt, waarin we van het ene op het andere moment bijvoorbeeld moesten opschalen van 3.000 naar 4.000 dedicated servers in beheer. We weten dus wat erbij komt kijken om start-ups – indien nodig - op een succesvolle manier te voorzien van uiterst schaalbare IaaS hosting infrastructuur.”

Entry level tot HPC workloads

In het tech start-up programma van 3W Infra is een palet aan IaaS hosting producten en services opgenomen. Daarmee zouden start-ups de mogelijkheid hebben om het kostenniveau van hun IT infrastructuur te reduceren en geld over te houden voor verdere bedrijfsinvesteringen en groei.

Start-ups binnen het programma krijgen gratis en gesubsidieerde toegang tot 3W Infra’s uitgebreide portfolio aan IaaS hosting infrastructuur, waaronder colocatie en dedicated servers. Daarbij kan het gaan om entry-level servers tot aan zware packages die de rekenkracht hebben om veeleisende cloud omgevingen te ondersteunen voor bijvoorbeeld high performance computing (HPC) workloads. 3W Infra geeft start-ups binnen het programma tevens toegang tot het redundant uitgevoerde wereldwijde eigen netwerk met hoge bandbreedte capaciteit.

Om in aanmerking te komen voor het 3W Infra Start-up Accelerator Programma moeten start-ups een unieke business propositie hebben met een schaalbaar business perspectief. Bij het selecteren van start-ups voor het programma zal 3W Infra onder andere kijken naar de volgende aspecten: de kennis en vaardigheden van teamleden en oprichter(s), de levensvatbaarheid van het businessplan en de bedrijfsactiviteiten, en de infrastructurele en organisatorische investeringen die reeds zijn gedaan door de start-up.

Engineering Services

“Via het 3W Infra Start-up Accelerator Programma willen wij opkomende tech-bedrijven al in een vroeg stadium aan boord halen op het 3W Infra platform met IaaS hosting oplossingen,” zegt Premchand. “Wij willen investeren in duurzame lange termijn successen van deze bedrijven. We beseffen ook dat iedere start-up zijn eigen individuele behoeften heeft. Daarom bieden we niet een standaard programma aan met rigide oplossingen. In plaats daarvan hebben we een raamwerk ontwikkeld met een menu van IaaS hosting oplossingen en support waaruit start-ups kunnen kiezen.”

3W Infra is binnen het Start-up Accelerator Programma tevens in staat om gesubsidieerde engineering support aan te bieden via de eigen ‘Remote Hands’ engineering services. Middels deze service levert 3W Infra ‘remote hands’ on-site in datacenters in Amsterdam, Londen en Frankfurt. Tot het services pakket behoort ook een datacenter neutrale verhuizingsservice in de Amsterdamse regio, Frankfurt en Londen.

Het nieuws van 3W Infra’s Start-up Accelerator Programma volgt op de recente aankondiging dat de IaaS hosting provider certificeringen heeft behaald voor ISO/IEC 27001:2013 en PCI DSS compliance. Dit zijn certificeringen voor respectievelijk ‘Information Security Management’ en de ‘Payment Card Industry Data Security Standard,’ welke door onafhankelijk IT audit bureau Noordbeek B.V. zijn gevalideerd.

De behaalde certificeringen bieden start-ups en andere 3W Infra klanten garanties ten aanzien van ‘enterprise-level’ informatiebeveiliging. Het zou betekenen dat 3W Infra enterpriseniveau controlemechanismen heeft ingericht om klantinformatie en betaaldata te beschermen en business continuïteit te waarborgen.

-----------------
Over 3W Infra

3W Infra is een wereldwijde leverancier van Infrastructure-as-a-Service oplossingen met uitgebreide engineering kennis en ervaring, gevestigd in Amsterdam. De IaaS hosting provider werd in 2014 opgericht door enkele veteranen binnen de internet en hosting industrie. De enterprise-level IaaS hosting oplossingen van 3W Infra zijn ISO/IEC 27001:2013 en PCI-DSS gecertificeerd en afgestemd op de individuele behoeften van iedere klant. 3W Infra’s infrastructurele engineering oplossingen richten zich op schaalbaarheid, kostenefficiëntie en cloud enablement. Het bedrijf levert onder andere colocatie, dedicated servers, IP Transit, en high-level klantsupport. 3W Infra’s Remote Hands service inclusief Relocation engineering diensten biedt daarnaast de mogelijkheid voor professionele engineering ondersteuning op ’s werelds grootste datacenter/internet hubs, in Amsterdam, Frankfurt en Londen.

3W Infra is een snelgroeiende onderneming die zich richt op duurzame groei. Het bedrijf heeft een significant aantal colocatie klanten en meer dan 4.000 dedicated servers in beheer, terwijl het wereldwijde netwerk van 3W Infra momenteel meer dan 160 Gigabit/seconde (Gbps) aan beschikbare bandbreedte biedt. Het flagship datacenter van 3W Infra bevindt zich in Amsterdam en heeft met een waarde van 1,04 een van de laagste en meest energie-efficiënte pPUE’s in de hosting industrie. 3W Infra bedient een breed klantenportfolio en mag onder andere enkele van de grootste internet, gaming, broadcasting en cloud services providers tot zijn vaste klantenkring rekenen.

Voor meer informatie over 3W Infra, ga naar www.3winfra.com.

-----------------
Media contact

3W Infra
pr@3winfra.com