www.marcommit.nlwww.LVTPR.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
Datum: (3 jaar en 159 dagen geleden)

PrivacyPerfect neemt volgende stap met groeikapitaal

Kapitaalinjectie door Vortex Capital Partners helpt groei AVG-software-bedrijf verder te versnellen

19 december, 2017 – PrivacyPerfect, een toonaangevende Europese leverancier van privacy-compliance software, trekt kapitaal aan van Vortex Capital Partners om de internationale uitbreiding van het bedrijf verder te versnellen. Doel van de software is om Europese bedrijven tijdig te laten voldoen aan de vereisten uit de AVG. Het bedrijf, dat in 2013 in Nederland werd opgericht, wil dat overheden, organisaties en bedrijven persoonsgegevens op een transparante en verantwoorde wijze kunnen verwerken, zodat zij het vertrouwen genieten van burgers en consumenten.

Om dit doel te bereiken, bouwt PrivacyPerfect software die organisaties helpt om te voldoen aan de drie verplichte administraties van verwerkingsactiviteiten, gegevensbeschermingseffectbeoordelingen (assessments) en informatiebeveiligingsincidenten (datalekken). Deze administraties zijn onder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of in het Engels GDPR) verplicht gesteld. De Verordening, die in mei 2018 volledig in werking treedt, trekt het juridische regime voor de bescherming van persoonsgegevens in de EU gelijk en geeft burgers de mogelijkheid om het gebruik van hun persoonsgegevens beter te controleren.

De software van PrivacyPerfect richt zich op de vele administratieve verplichtingen uit de nieuwe Verordening. Belangrijke eigenschappen ervan zijn de eenvoudig te gebruiken interface die in negen talen beschikbaar is, ondersteuning voor de workflow tussen eindgebruikers en privacy officers, een rapportagemodule en een gedetailleerd domeinmodel dat gebaseerd is op hechte samenwerking tussen juristen en IT-experts.

De huidige klantenkring van PrivacyPerfect omvat leidende partijen in diverse sectoren zoals recreatie, luchtvaart, detailhandel, bankwezen, verzekeringswezen, telecommunicatie en gezondheidszorg, en ook partijen in het midden- en kleinbedrijf. Het bedrijf zal het nieuw verkregen kapitaal gebruiken om de operatie en het product uit te breiden, met het doel om zijn marktpositie in Nederland te versterken en de uitbreiding in de Europese markt te versnellen.

Evert de Pender, CEO van PrivacyPerfect, reageert op de kapitaalinjectie: “Deze investering is van groot belang voor ons bedrijf, aangezien deze helpt een beter product te leveren aan onze klanten, nieuwe mogelijkheden toe te voegen en gekwalificeerde nieuwe mensen aan te nemen om ons team uit te breiden. Met Vortex Capital Partners hebben we een investeerder aan boord met diepgaande kennis van de software-sector en het uitbouwen van bedrijven.”

“PrivacyPerfect heeft een uitstekend management-team en diepgaande kennis van het juridische domein. Het bedrijf heeft de complexe GDPR vertaald in een eenvoudig te gebruiken online software-oplossing. Daarmee neemt het veel ingewikkelde vraagstukken en kosten weg bij de klant. Dit is precies het type bedrijf waarmee we graag samenwerken – een bedrijf dat zich concentreert op het gebruiksgemak voor de klant in een interessante en groeiende markt”, aldus Dalip Dewan, Partner bij Vortex Capital Partners.

Klik [hier] om een introductie-animatie van twee minuten te bekijken over hoe PrivacyPerfect GDPR-compiance ondersteunt.
Laatste van PrivacyPerfect
Onderwijsorganisaties die nu op afstand lesgeven, lopen een reëel risico op een datalek van persoonsgegevens

PrivacyPerfect zet volgende stap met nieuwe CEO

PrivacyPerfect neemt volgende stap met groeikapitaal
Verstreken tijd: 3 jaar en 159 dagen
PrivacyPerfect contact

Logo PrivacyPerfect

PrivacyPerfect sociaal

PrivacyPerfect tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4