www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2497 volgers blijven op de hoogte!
PR: Sjoukje Dijkstra

“Investeren in ICT noodzakelijk om te overleven”

Nederlandse bedrijven hebben volgens de Concurrentie en Innovatie Monitor 2017* meer in ICT geïnvesteerd. Desondanks zijn die investeringen  nog niet van voldoende niveau om daadwerkelijk meer succes te boeken, betoogt de Rotterdamse hoogleraar Henk Volberda in het FD. Hij pleit ervoor dat bedrijven nog meer geld steken in r&d.

Nu de ICT & Logistiek achter de rug is, kan TMS-aanbieder MendriX maar een ding beamen: de wil om te investeren is terug. Duizenden mensen bezochten deze beurs, waarvan veel op speurtocht gingen. Op zoek naar de juiste automatiseringsoplossingen voor hun bedrijf.Toch blijkt dat daadwerkelijke investeringen achterblijven. Recent schreef het Financieele Dagblad, dat de Rotterdamse hoogleraar Henk Volberda citeerde: “Voor de succesvolle toepassing van nieuwe technologieën binnen bedrijven zijn investeringen in r&d nog onvoldoende.”

“Investeringen in ICT zijn noodzakelijk om te overleven”, aldus Mark van der Hijden van MendriX.

Van der Hijden weet dat Volberda gelijk heeft, zeker waar het de logistieke sector aangaat. “Die maakt momenteel zo’n groeispurt. Dan moet je als bedrijf echt willen investeren om verder te komen. Anders kun je niet meegroeien. Hoe vaak zeggen klanten van MendriX het ook niet zelf: MendriX TMS dient om juist die groei vorm te geven, te kanaliseren. MendriX TMS is voor veel klanten de basis, waarop zij bouwen. Het begint dan bij MendriX en het eindigt bij MendriX.”

Niet alle MendriX klanten redden het…

Ook zijn er MendriX klanten die het niet redden. Dat komt volgens Van der Hijden in heel veel gevallen doordat de juiste visie ontbreekt. “Eigenlijk zien we het al jaren. Bedrijven die ons zien als facturatiepakket en kostenpost, daarvan redden velen het niet. Dat is heel verdrietig. Dat rekenen we onszelf aan, want aan ons is de taak om klanten te doen beseffen dat ICT die onzichtbare extra werknemer is. Die werknemer die het werk doet van vele medewerkers en het leven vergemakkelijkt van andere medewerkers. Geen noodzakelijk kwaad, maar wel een fantastische kans. Immers, de wereld om ons heen verandert ook steeds sneller.” Van der Hijden geeft aan dat het bij de meeste klanten gelukkig wel goed gaat: “Wij zien bij klanten, waar we doorlopende partnership mee hebben, dat díe groeien. Ook in krappe tijden. Immers, de kosten van één FTE uitgeven aan ICT, dat laat je wel vooroplopen. Het toont ook dat logistieke dienstverleners niet hoeven te wachten op toekomstmogelijkheden, maar dat ze er al zijn! Het geeft je de groei die je nodig hebt om te overleven.”

Lees ook: Mark daagt u uit: “Kom het ons maar flink moeilijk maken!”

Hij vertelt waarin klanten investeren, en hoe MendriX zelf ook investeert: “Het grootste deel van de investering wordt meestal ingezet om samen met de customer success managers processen te verbeteren, tijd te besparen en het standaard product breed in te zetten. Daarnaast wordt vaak een deel samen gewerkt in een partnership met de klant aan verandering van de programmatuur. 20 procent van de ontwikkelingen gaat hierom. De overige 80 procent van de ontwikkelingen bestaat uit het realiseren van onze toekomstvisie in het product, zodat we klaar zijn voor de toekomst. Daarbij houden we natuurlijk ook rekening met veranderende wetgeving, onderhoud, en opschaling.”

Vecht voor bestaansrecht

Van der Hijden benadrukt de noodzaak om vooral mee te groeien in dienstverlening en informatie uitwisseling van de toekomst. Hij zegt: “De wereld verandert, elk kwartaal, elke maand. Concurrentie verandert. PwC zei in 2016: Je MOET als logistieke dienstverlener meeveranderen, of je hebt geen bestaansrecht. Of wij het zo bont willen maken als MendriX, dat weten we niet, maar we weten wel dat er een kern van waarheid inzit. Het is de harde realiteit waar je mee moet dealen. Eigenlijk komt dán pas het argument kosten om de hoek kijken. Dan zijn het ineens geen kosten, maar investeringen die zich binnen een jaar telkens terugverdienen. Zó kiezen wij. Samen met onze klanten. Anders moet je daar niet voor kiezen. Simpel. Er moet op het netvlies staan dat kansen worden gegrepen en dat MendriX voor jullie klanten werkt. Immers, jullie klanten zijn onze klanten. JULLIE klanten, daar werken we voor!”

Bel ons!
De MendriX directeur doet een uitnodiging aan alle bedrijven die interesse hebben in deze visie en handelswijze. “Wilt u vrijblijvend een gesprek aanvragen over deze visie? Dan moet u vooral even bellen! Kom maar bij ons met uw uitdagingen en problemen. Daar houden wij van! Sterker nog, daar leven we voor. Met u gaan we graag de uitdaging aan!” Tel: 0346 - 290 700.

Over MendriX

MendriX is dé softwareleverancier voor transport en koerier. Het MendriX Transport Management Systeem (TMS) is zeer compleet, en daarmee de standaard binnen de wereld van transport en koerier. Met onder andere Live Gebeurtenissen, route optimalisatie, KPI’s, voertuigvolgsysteem, urenregistratie en automatische facturatie na een melding via onze app.

* De Erasmus Concurrentie en Innovatie Monitor 2017 werd door de Erasmus Universiteit in november 2017 gepubliceerd.
Laatste van MendriX
“Investeren in ICT noodzakelijk om te overleven”

MendriX stelt customer success managers aan

MendriX alweer bekroond met FD Gazelle voor snelle groei

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Ctac N.V.

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl