www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
PR: Progress Communications

Balabit introduceert Privileged Access Management-oplossing voor monitoren privileged accounts

Nieuwe oplossing omvat geavanceerde biometrische analytics om verdacht gedrag realtime te analyseren

Amsterdam, 19 december 2017 Balabit, toonaangevend leverancier van oplossingen voor privileged access management (PAM) en log management, introduceert zijn nieuwe privileged access management-oplossing (PAM). Voor het eerst zijn Balabits awardwinnende PAM-technologie en geavanceerde behavior analytics-tool – privileged account analytics-software (PAA) – beschikbaar als volledig geïntegreerde out-of-the-box-oplossing.

De nieuwe turnkey oplossing, die in slechts een paar dagen is te installeren, draagt bij aan de vermindering van het risico op datalekken omtrent privileged accounts. De oplossing beheert de toegang tot IT-systemen, slaat activiteiten op in doorzoekbare, op beeld gebaseerde audit trails en beschermt tegen kwaadwillende activiteiten. Balabit versterkt traditionele securitymaatregelen, zoals password management, door sessies van privileged accounts tot in het kleinste detail – denk aan toetsaanslagen en muisbewegingen – te analyseren en gebruik te maken van verfijnde analytics om gebruikers realtime te monitoren en te authenticeren.

Zoltán Györkö, medeoprichter en CEO van Balabit: “De meeste organisaties gebruiken password management om ongeoorloofde toegang te voorkomen. We zien nu dat organisaties doorkrijgen dat ze ondanks de inzet van deze technologie kwetsbaar blijven voor cyberaanvallen. Vanwege de toegenomen dreiging van privileged insiders en gehackte inloggegevens van privileged accounts denken we dat CISO’s die PAM implementeren, zich meer moeten focussen op het realtime monitoren van activiteiten. De kans is namelijk groot dat aanvallers al toegang hebben tot het netwerk. Password management is nog altijd een belangrijk onderdeel van het securitybeleid, maar het is niet voldoende om geavanceerde cyberaanvallen af te slaan.”

Balabit introduceert Integration Plugin Marketplace
Balabits technologie integreert naadloos met bestaande IT-ecosystemen, waaronder Identity en Access Management-systemen, wachtwoordmanagers, tools voor multifactor-authenticatie en IT Services Management-systemen (ITSM). De technologie biedt gebruikers één authenticatie- en autorisatiepunt, en securityteams één monitorings- en controlepunt. De nieuwe Plugin Marketplace biedt daarnaast integratieplug-ins voor alle toonaangevende aanbieders van wachtwoordmanagers, tools voor mutlifactor-authenticatie en Security Information and Event Management-systemen (SIEM).

Met de nieuwe, geïntegreerde gebruikersinterface biedt Balabit securityprofessionals één overzicht voor het realtime monitoren, het doorzoeken van audit trails en het evalueren van risicoscores van elke sessie, en het ontvangen van alerts. Hierdoor is de veiligheid van het netwerk op een snellere en meer proactieve wijze te monitoren. De oplossing van Balabit zorgt ervoor dat privileged accounts, zoals die van systeembeheerders, eenvoudig zijn te authenticeren met behulp van een wachtwoordmanager of een applicatie op de smartphone van deze gebruikers. Dit komt hun productiviteit ten goede.

Over Balabit
Balabit is een toonaangevende leverancier van oplossingen voor privileged access management (PAM) en log management, die bedrijven helpt het risico van datalekken gerelateerd aan privileged accounts, te verminderen.

Balabits geïntegreerde PAM-oplossing beschermt organisaties realtime tegen bedreigingen veroorzaakt door misbruik van risicovolle en privileged accounts. Oplossingen omvatten privileged session management en privileged account analytics. Samen helpen zij organisaties cyberaanvallen met betrekking tot privileged accounts te voorkomen, te identificeren en te bestrijden. Dit geldt voor zowel interne als externe bedreigingen die inloggegevens misbruiken. In combinatie met bestaande securitymaatregelen maakt privileged access management van Balabit een flexibele en mensgerichte benadering mogelijk om beveiliging te verbeteren zonder extra barrières te creëren voor de bedrijfsvoering.

Balabit is opgericht in 2000 en heeft zich ruimschoots bewezen met 25 Fortune 100-klanten en ruim een miljoen zakelijke gebruikers wereldwijd. Het bedrijf opereert wereldwijd via kantoren in de Verenigde Staten en Europa, en werkt met een netwerk van reseller-partners.

Bezoek voor meer informatie: www.balabit.com. Of lees het Balabit-blog en volg Balabit op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Voor meer informatie:
Progress Communications
Inger Hund / Corinna Peekel
Balabit@progresscommunications.nl
Laatste van Balabit
One Identity neemt Balabit over voor versterking van Privileged Access Management-oplossingen

Onderzoek Balabit: IT-afdelingen vormen de grootste risicofactor voor bedrijven

Logo Progress Communications
Balabit contact

Logo Balabit

Balabit sociaal

Balabit tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo PA Consulting
Logo Zoom
Logo Red Hat, Inc.