www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (3 jaar en 134 dagen geleden)

Vigi verwacht piekmoment rond de kerst door komst iPhone X

Breekbaarste smartphone ooit brengt on demand verzekeren in stroomversnelling

On-demand-verzekeraar Vigi ziet een flinke toename van het aantal gebruikers van haar verzekeringsapp door de komst van de iPhone X. De duurste en breekbaarste smartphone ooit doet gebruikers beseffen dat een flexibele verzekering een slimme investering is. Vigi verwacht rond de kerstdagen een nieuw piekmoment doordat de iPhone X in deze periode in Nederland massaal geleverd gaat worden.

Hoofdprijs
Een gebroken scherm is erg, maar een gebroken iPhone X is erger. Als je al minimaal €1.159,- hebt uitgegeven aan je telefoon wil je niet ook de hoofdprijs kwijt zijn aan reparaties. Hoe bescherm je dan de duurste en breekbaarste smartphone ooit? Een voor de hand liggende optie is AppleCare, maar opnieuw ben je dan honderden euro’s kwijt. De grootste verzekeraars hebben zich voorbereid op de iPhone X. Helaas zijn ze net als AppleCare behoorlijk duur en dekken ze niet alles. Diefstal valt bijvoorbeeld buiten de clausules. On demand verzekeren biedt daarom mogelijkheden.

On demand verzekeren
Daan Tolk, Team Lead bij Vigi: “In Nederland staat on demand verzekeren nog in de kinderschoenen vergeleken met het buitenland. Terwijl on demand verzekeren voor de millennial, zonder vaste week- of maandplanning, vaak een betere optie is dan doorlopend verzekeren. Met één swipe in de Vigi-app verzeker je makkelijk je smartphone. Het idee is dat je met on demand verzekeren alleen je verzekering aan zet wanneer je hem nodig hebt. Voor de één is dat zodra ze de deur uit stappen, voor de ander is het alleen nodig tijdens bepaalde evenementen of festivals. Daarbij kies je zelf hoe lang je verzekert en zie je direct hoe duur dat is. Voor de iPhone X kost het je nog geen 70 cent per dag. Hiermee is het een slimme optie voor wie flexibel wil verzekeren. Daarbij dekt het ook diefstal.”

Piek tijdens kerst
Tech Lead Almar Aubel vult aan: “Sinds we de iPhone X aan onze itemlijst hebben toegevoegd, zijn er al honderden nieuwe gebruikers die zich hebben aangemeld. Als je bedenkt dat we nog niet zo lang live zijn met onze app, is dat een opvallende stijging. Je kunt bij ons je laptop, camera en andere items verzekeren, maar we zien nu vooral een piek voor de iPhone X. En de verwachting is dat deze piek doorzet tot na de kerst.”

Slimme innovaties
Daan Tolk: “Verzekeraars constateren regelmatig een toename in het claimgedrag rondom de introductie van nieuwe telefoonmodellen. Daarom zijn zij niet happig op het verzekeren van smartphones. Door de inzet van slimme innovaties kunnen wij frauduleuze handelingen beter en sneller herkennen en voorkomen dat er misbruik wordt gemaakt van onze verzekering. En dat is fijn, want zo kunnen wij consumenten toch helpen om hun meest waardevolle items te verzekeren.”

Noot voor de redactie, niet voor publicatie.
Neem voor meer informatie contact op met: Remke Hoedemaker, corporate communicatie VIVAT, tel: 06-18357914 of e-mail: remke.hoedemaker@vivat.nl.

Kijk voor beeldmateriaal op: https://drive.google.com/drive/folders/0By0ol71tZnXcM3hMZHFPXzRlbW8?usp=sharing

Over Vigi
Vigi is een insurtech start-up ontstaan als initiatief van verzekeraar VIVAT. In mei 2017 lanceerden ze hun gratis app; het resultaat van een accelerator-programma. De app richt zich op Millennials, de jonge generatie die houdt van gadgets en gemak en die daarnaast graag flexibel omgaat met het gebruik van producten en diensten. VIVAT is het moederbedrijf van onder meer Zwitserleven, Reaal en ACTIAM.
Laatste van Vigi
Vigi verwacht piekmoment rond de kerst door komst iPhone X
Verstreken tijd: 3 jaar en 134 dagen
Vigi contact

Logo Vigi

Vigi sociaal

Vigi tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo Ivanti
Logo Greenhouse Datacenters
Logo Youfone
Logo BPSolutions BV