Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: Wisse Kommunikatie

Bunzl toont slimme verpakkingsoplossingen voor de e-retailer tijdens de Webwinkel Vakdagen 2018

Nieuw ColomPac-assortiment beschikbaar op verzendverpakkingenshop.nl

Bunzl Retail & Industry, leverancier van verpakkingen, disposables en hygiëneproducten, presenteert tijdens de Webwinkel Vakdagen 2018 diverse verzendoplossingen voor webwinkeliers die het verpakkings- en verzendproces van producten zowel vereenvoudigen als verbeteren. Bescherming, beleving en een optimaal inpakproces staan op de stand centraal. Tijdens de beurs organiseert Bunzl een aanlokkende winactie voor bezoekers aan de stand. Bezoekers van de stand maken via een rad van fortuin kans op mooie prijzen, waaronder een compleet verzorgd 3-daags Efteling-arrangement voor 6 personen ter waarde van €1.100,- en diverse kortingscheques voor Bunzls eigen Verzendverpakkingenshop.nl. Bunzl is tijdens de Webwinkel Vakdagen op 24 en 25 januari in de Jaarbeurs in Utrecht te vinden op stand 290.

Bunzl toont het nieuwste assortiment van haar eigen verzendverpakkingenshop en een isolerende verpakking voor de verzending van gekoelde producten. Daarnaast ziet de bezoeker voorbeelden van volledig op maat gemaakte bedrukte dozen, die zijn ontwikkeld om de productbeleving van de klant te versterken.

Verzendverpakkingenshop
Om e-retailers beter te kunnen bedienen is Bunzl is een aantal jaar geleden gestart met www.verzendverpakkingenshop.nl. De webshop heeft dankzij constante assortimentsuitbreiding en een groeiend aantal loyale klanten het afgelopen jaar een flinke groei doorgemaakt. De verzendverpakkingenshop begon bijvoorbeeld met het aanbieden van het assortiment van ColomPac, een A-merk in verzendverpakkingen, dat sinds dit jaar via de webshop verkrijgbaar is.

ColomPac beschikt over een breed assortiment aan verzendverpakkingen van topkwaliteit. In dat assortiment zitten bijvoorbeeld Eurobox-dozen die, ongeacht het formaat, altijd op een Europallet passen. Daarnaast heeft ColomPac tal van oplossingen om het verpakkingsproces te versnellen, zoals de unieke retourstrips en autolock-bodems. Daarnaast voorziet het ColomPac-assortiment in verschillende oplossingen voor het vervoer van specifieke productgroepen, zoals elektronica of flessen.

Cell Pack Thermo
Bezoekers van de stand kunnen daarnaast kennis maken met de Cell Pack Thermo (CPT). De CPT is een koelverpakking die – in tegenstelling tot bijvoorbeeld een EPS-oplossing – volledig recyclebaar is en die voor 100% gemaakt is van papiervezels. Ze bestaat uit een doos met een isolatiepack, waarin de versproducten gelegd worden. De producten worden vervolgens afgedekt met een of meerdere gelpacks die op de juiste temperatuur gekoeld zijn, waarna de isolatiepack dichtgevouwen wordt en de doos wordt geseald.

Aangezien de isolatiepack strak om het product heen zit, is er geen sprake van loze ruimte, die, zoals bij veel andere verpakkingsoplossingen, nodeloos gekoeld wordt. De CPT onderscheidt zich bovendien door een koelduur waaraan andere oplossingen doorgaans niet kunnen tippen.

Andere innovaties
Naast enkele verpakkingstoepassingen voor Augmented Reality presenteert Bunzl Smartix. Smartix maakt het mogelijk voor e-retailers om na bezorging van een pakket in contact te komen met de ontvanger. De consument scant met zijn smartphone een NFC-label op de verpakking en komt zo op een persoonlijke en beveiligde webpagina waar hij bijvoorbeeld direct kan betalen, het retourproces kan starten of een review kan achterlaten.

Noot voor de pers:
Meer informatie over Bunzl is te vinden op de Bunzl Retail & Industry. U kunt ook contact opnemen met Hanneke van Heijster van Wisse Kommunikatie via 026-4431523 of hanneke.van.heijster@wisse-worldcom.nl.

Over Bunzl Retail & Industry
Bunzl Retail & Industry is een totaalleverancier en outsourcingpartner op het gebied van verpakkingen, disposables en hygiëneproducten. Het bedrijf is gevestigd in Arnhem en heeft ruim 100 medewerkers. Bunzl Retail & Industry levert haar producten aan ruim 5.000 klanten in heel Nederland. De business unit food retail & industry richt zich onder andere op supermarkten, speciaalzaken en de voedingsmiddelenindustrie. De business unit non-food retail & industry biedt verpakkingsoplossingen aan onder meer bedrijven in e-commerce, e-fulfillment, logistiek en industrie. Via de webshop www.verzendverpakkingenshop.nl biedt Bunzl Retail & Industry specifieke verpakkingsproducten voor webwinkeliers en MKB-bedrijven.

Het bedrijf heeft een assortiment van ruim 16.000 producten en voert naast A-merken ook een private label genaamd PrimeSource. Bewust Bunzl is het merk voor het assortiment duurzame verpakkingen. Veel verpakkingsoplossingen worden op maat gemaakt en Bunzl brengt regelmatig zelf ontwikkelde innovatieve verpakkingen op de markt. Bunzl Retail & Industry beschikt over diverse certificeringen op het gebied van kwaliteit, voedselveiligheid en milieu.

Bunzl Retail & Industry is sinds 2005 onderdeel van Bunzl Plc (1854), een wereldwijde organisatie in distributie en outsourcing van facilitaire producten. Bunzl Plc is sinds 1957 beursgenoteerd aan de London Stock Exchange en heeft een totale jaaromzet van ruim 7,8 miljard euro. Wereldwijd is Bunzl actief in 29 landen verspreid over 5 continenten met circa 250 distributiecentra. In Nederland zijn naast Bunzl Retail & Industry nog acht bedrijven onderdeel van Bunzl Plc, waaronder Bunzl Foodservice gevestigd in Almere, King Nederland, Worldpack, D-care, Majestic, De Ridder, Allshoes en Janssen Packaging.
Laatste van Bunzl

Smartix geeft Internet of Packaging een boost met zijn NFC-concept

Bunzl en Hook'd introduceren oplossing voor boodschappentas op de fiets
Bunzl contact

Logo Bunzl

+ 31 (0) 26 384 38 38
  info-arnhem@bunzl.nl
  www.bunzl.nl
Bunzl sociaal

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo PA Consulting
Logo Zoom
Logo Red Hat, Inc.