Datum: (5833 dagen oud)
PR: Steijger.communications BV

Tariefsverlaging bij One.Tel terwijl KPN alleen maar duurder wordt

One.Tel verlaagt per 1 augustus aanstaande overall de gesprekskosten met 10%. Directeur Raymond Schrama: ‘De kloof met KPN wordt alleen maar groter. Wij verlagen onze prijzen gewoon, terwijl KPN haar tarieven per 1 augustus zelfs met zo’n 4,5% verhoogt! Ook kunnen wij nu eindelijk per 1 augustus al het lokale verkeer afhandelen voor onze klanten. Het wordt nu echt steeds moeilijker voor KPN om haar klanten te behouden.’

Directeur Raymond Schrama: ‘‘Kijk en vergelijk’ riep KPN eind juni in de media, maar KPN durft nu opeens de vergelijking niet aan. In de communicaties van OPTA van gisteren en vandaag, ter verduidelijking van de recente wijzigingen op de telefoniemarkt, schittert KPN door afwezigheid. Ze willen blijkbaar niet dat hun prijzen met die van ons zo duidelijk worden vergeleken.’

De huidige veranderingen hangen samen met een omvangrijk pakket aan maatregelen dat OPTA de laatste maanden heeft bekendgemaakt. KPN heeft onder meer ruimte voor tariefsverhoging gekregen van OPTA en daar onmiddellijk gebruik van gemaakt. Daarnaast moet KPN ook de markt voor het lokale telefoonverkeer openstellen per 1 augustus voor aanbieders als One.Tel en Scarlet. Op deze wijze komt Nederland weer een stap verder in de richting van eerlijke en structurele concurrentie op de telecommarkt. Voor One.Tel wordt het nu weer mogelijk met betere consumentenprijzen te komen, terwijl KPN alleen maar duurder wordt.

Raymond Schrama
Managing Director

Scarlet B.V.
Scarlet is sinds 1992 actief op de Nederlandse telecommarkt. Scarlet B.V. - dat in Nederland de merken One.Tel en Scarlet en in België het merk Netnet hanteert - bedient in de Benelux ruim 1,2 miljoen klanten en heeft ruim 200 werknemers in dienst.
One.Tel Nederland B.V. en Scarlet Telecom B.V. zijn Nederlandse dochterondernemingen van Scarlet B.V. Zowel One.Tel Nederland B.V. als Scarlet Telecom B.V. bieden de zakelijke en particuliere gebruiker een omvangrijk dienstenpakket aan. Dit bestaat uit vaste telefoniediensten (lokaal, nationaal en internationaal ), internetdiensten (provider, breedband-IP, web- en serverhosting) en een internationale telefoonkaart (Home or Away Calling Card).