www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2489 volgers blijven op de hoogte!

Nieuwe multi-datacenterdienst van True gericht op toekomst

High-availability verbindingen met een capaciteit van 300 Gbps, lage latency van minder dan 0,2 ms en een sterke focus op continuïteit en beschikbaarheid. Met de nieuwe multi-datacenterdienst van hostingprovider True zijn alle blikken op de toekomst gericht, en wordt de beschikbaarheid van web- en businessapplicaties verhoogd.

Eerder dit jaar nam de hostingprovider een nieuwe datacenterlocatie in de Amsterdam Data Tower officieel in gebruik. De gloednieuwe datacenterlocatie werd zorgvuldig gekozen vanwege de uitgebreide voorzieningen op het gebied van veiligheid, noodstroomvoorzieningen, branddetectie en blussing, certificeringen en de locatie (boven NAP).

Het belangrijkste criterium was dat de locatie te gebruiken is voor multi-datacenter. True was op zoek naar een locatie waar er minimaal 100Gbit aansluitingen gerealiseerd konden worden naar de andere datacenters. Na uitvoerige testcases met verschillende fiberleveranciers zijn de snelste en meest stabiele verbindingen gekozen. Hierdoor kan True high-performance database-clusters verspreid over verschillende datacenters aanbieden.

Focus op continuïteit en gegarandeerde performance
Inmiddels is de multi-datacenteropstelling uitgebreid getest en up-and-running. Belangrijke speerpunten die True hiermee aanbiedt zijn een verbeterde continuïteit en gegarandeerde performance van servers.

Door de verschillende datacenterlocaties worden het webverkeer en datastromen altijd in een tweede, fysieke datacenter opgevangen als er sprake is van server- of netwerkuitval in de eerste locatie.

Lage latency (<0,2 ms), 300 Gbps bandbreedte
Ondanks de fysieke scheiding van datacenterlocaties, wordt er niets ingeleverd aan latency of bandbreedte. Zo is er sprake van een latency van minder dan 0,2 milliseconde (< 0,2ms) en een hoge bandbreedte van momenteel drie keer 100 Gbps (in totaal 300 Gbps).

Die snelheid en bandbreedte is nodig om de onderlinge communicatie tussen de dedicated- en virtuele servers op de verschillende fysieke locaties optimaal te laten presteren.

Door de karakteristieken en technologieën heeft een multi-datacenterhostingoplossing daardoor nagenoeg dezelfde prestaties als één fysieke hosting oplossing op een datacenterlocatie.

Object storage platform via S3-API
Naast het beschikbaar maken van webomgevingen over diverse datacenterlocaties, wordt de nieuwe infrastructuur ook gebruikt voor het object storage platform van True. Object storage is een innovatieve technologie om data efficiënt, snel en over meerdere fysieke datacenterlocaties op te slaan en daarna beschikbaar te stellen.

Een groot voordeel van het object storage platform is dat een developer rechtstreeks via de Amazon S3 compatible API middels http(s)-verzoeken kan communiceren. Veel frameworks en middleware hebben ondersteuning om gebruik te maken van S3 waardoor het doorgaans eenvoudig en snel te implementeren is.

Een developer krijgt een ‘bucket’ binnen het object storage platform, waarna onbeperkt aantal ‘buckets’ aangemaakt kunnen worden waarbinnen een onbeperkt aantal objecten geplaatst kunnen worden. Met de S3-API kunnen vervolgens bestanden direct opgeslagen en geraadpleegd worden.

Omdat het object storage platform multi-datacenter draait, is data tot twee keer gerepliceerd en dus driemaal opgeslagen. Indien data corrupt is of verloren gaat, dan is deze alsnog beschikbaar op een andere fysieke locatie. Tevens is de object storage technologie zeer schaalbaar en veilig.

Future-proof
Met de nieuwe datacenterset-up zet True nog een stap verder in het gebruiken van de nieuwste netwerk- en datacentertechnologieën, lagere latency en hogere brandbreedtes.
Daarmee beschikt het hostingbedrijf over een geavanceerd, modern netwerk die future-proof is voor de komende vijf tot tien jaar.
Laatste van True B.V.
True genomineerd voor twee Dell EMC Partner Awards

Decode: Container Technology documentaire vandaag gelanceerd

True van start met private bèta managed Kubernetes hosting
True B.V. contact

Logo True B.V.

True B.V. sociaal

True B.V. tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo Thales

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nl