www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
#Herken zakelijke websitebezoekersINFLUX PR

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (4 jaar en 59 dagen geleden)
PR: Zeekhoe Communicatie

Files in Antwerpen kosten Belgische bedrijven jaarlijks 29,4 miljoen euro

TomTom Telematics daagt het Belgische bedrijfsleven uit: wees files slimmer af

Amsterdam, 14 december 2017 – Het Belgische bedrijfsleven verliest ieder jaar 29,4 miljoen euro aan tijd door files in Antwerpen. Dat blijkt uit onderzoek van TomTom Telematics, marktleider op het gebied van fleet management oplossingen in Europa. Daarom roept TomTom Telematics bedrijven op om deel te nemen aan dé uitdaging voor 2018: laten we de files verminderen door ze slimmer af te zijn.

Uit de TomTom Traffic Index blijkt dat files in Antwerpen de gemiddelde reistijd met 30 procent verlengen, dat is 34 minuten extra op de weg per bedrijfswagen per dag. Dat kost de 22.1471 bestelwagens en vrachtwagens in de stad per voertuig elke dag €5,74 aan verloren uren2. Dat betekent dat de files in Antwerpen bedrijven elk jaar 29,4 miljoen3 kosten.

De problemen beperken zich niet tot Antwerpen: hoewel de files daar jaarlijks het meest kosten, is de procentuele vertragingstijd in Brussel het hoogst met 38 procent. De absolute vertraging loopt men het meest op in Brussel; in deze stad bevinden chauffeurs zich daar per jaar in totaal 171 uur extra op de weg door files. Gemiddeld kosten de files in de top 10 steden met het drukste verkeer het Belgische bedrijfsleven 100,2 miljoen euro op jaarbasis.

René de Jong, Sales Director Benelux van TomTom Telematics, zegt hierover: “Dit is natuurlijk geen nieuw probleem en ook dit jaar toont de TomTom Traffic Index weer aan dat de files alleen maar toenemen. We weten dat de overheid maatregelen treft om files te bestrijden, zoals het stimuleren van efficiënt gebruik van het spoor, het optimaliseren van toegang tot steden en het investeren in nieuwe technologieën en infrastructuur netwerken. Maar bedrijven kunnen hier zelf ook op inspelen.”

Uit de TomTom Traffic Index blijkt onder andere dat op maandag en dinsdag de ochtendspits het drukst is. De avondspits is het drukst op dinsdag en donderdag. Als de planning dit toelaat, kan het handig zijn om hier rekening mee te houden. Daarnaast kunnen chauffeurs, bij enige flexibiliteit in de werktijden, de drukke wegen het best vermijden in de ochtenduren tussen 08.00 en 09.00 en in de vroege avond tussen 17.00 en 18.00.

“Een voertuigtelematica-oplossing kan een bedrijf helpen met de fileproblematiek door chauffeurs uit de files te houden. Het zorgt er namelijk niet alleen voor dat chauffeurs de beste routes ontvangen, maar maakt ook gebruik van informatie rond verwachte verkeersopstoppingen en data afkomstig van andere apparaten, zodat de backoffice om de files heen kan plannen. Voertuigtelematica houdt mogelijke verkeersproblemen in de gaten, houdt rekening met de afstand tussen de chauffeur en de bestemming, weet welke routes opnieuw berekend worden door verkeersproblemen en welke aankomsttijden realistisch zijn. Daardoor kunnen wagenparkbeheerders en planners slimme schema’s maken en elke keer weer de juiste bestuurder inzetten voor de juiste taak. Tenslotte zal dit leiden tot een betere routebegeleiding en betere service aan de eindklant” concludeert De Jong.

-EINDE-

Top 10 filesteden in België in 2016

1Volgens het CBS stonden in 2016 22.147 bestelwagens en vrachtwagens geregistreerd in Antwerpen.
2 Dit getal is als volgt berekend:34 minuten verloren in de file ÷ 60 minuten = 0.57 uur x €10,13 (minimum loon, volgens minimumloon.be) = €5,74 kosten van de file.
3Dit getal is als volgt berekend:22.147 x 131 (Extra reistijd in Antwerpen per jaar in uren volgens de TomTom Traffic Index) = 2.901.257 totaal aantal verloren uren van alle bedrijfswagens in Antwerpen.€10,13 (minimum loon, volgens minimumloon.be) x 2.901.257 = € 29.389.733,41 (€29,4 miljoen) de kosten van alle verloren uren, aan de hand van het minimumuurloon in 2016 voor 23 jaar en ouder.

Dezelfde berekeningen zijn gebruikt om de kosten van files in de overige steden in het rapport te berekenen.

Over de TomTom Traffic Index
De TomTom Traffic Index meet verkeersopstoppingen op de wegen van 295 steden wereldwijd. De TomTom Traffic Index voorziet chauffeurs van gedetailleerde informatie over de impact die verkeersopstoppingen hebben op de reistijden in hun stad.

Wegbeheerders kunnen de TomTom Traffic Index inzetten om de prestaties van hun netwerken te meten en probleemgebieden te identificeren.

TomTom heeft de afgelopen jaren een database opgebouwd met 14 biljoen (14.000.000.000.000) historische reistijdmetingen. We leveren gedetailleerde en accurate verkeersupdates aan bestuurders in 50 landen.

Over TomTom Telematics
TomTom Telematics is een business unit van TomTom, die zich volledig richt op fleet management, voertuigtelematica en connected car-diensten. WEBFLEET is een Software-as-a-Service-oplossing (SaaS) die wordt gebruikt door kleine en grote bedrijven om de voertuigprestaties te verbeteren, brandstof te besparen, bestuurders te ondersteunen en de wagenparkefficiëntie in haar algemeenheid te verhogen. Daarnaast levert TomTom Telematics diensten aan verzekeringsmaatschappijen, verhuurbedrijven, leasemaatschappijen, auto-importeurs en ondernemingen die zowel bedrijven als consumenten bedienen.

TomTom Telematics behoort tot de meest toonaangevende aanbieders van telematicaoplossingen in de wereld met meer dan 785.000 abonnementen wereldwijd. Het bedrijf ondersteunt bestuurders in meer dan zestig landen en biedt het krachtigste lokale supportnetwerk dat er is, naast de grootste keuze in sectorspecifieke applicaties en integraties van externe partners. Meer dan 48.000 klanten profiteren dagelijks van het hoogste niveau wat betreft betrouwbaarheid, integriteit en beschikbaarheid van de ISO/IEC 27001:2013-gecertificeerde diensten die opnieuw geauditeerd zijn in november 2016.

Meer informatie is te vinden op tomtom.com/telematics.
Volg ons op Twitter @TomTomWebfleet

682 KB pdf TomTom Tele Congestion Infographic BE_def.pdf

679 KB jpg BE_Antwerp.jpg

614 KB jpg BE_Brussels.jpg

TomTom Telematics Persdesk
Majoy Koetsier-Juriaans
e-mail: tomtomtelematics@yellow-communications.com
tel: +31 (0)23 555 34 24
tomtom.com/telematics
Laatste van Webfleet Solutions
Webfleet Solutions integreert Parkmobile’s AutoStop voor bedrijven

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET

Webfleet Solutions en project44 zetten telematicaoplossingen voor de transportsector in de schijnwerpers
Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Zscaler sluit zich aan bij de CrowdStrike CrowdXDR Alliance en kondigt nieuwe integraties aan die Zero Trust Protection uitbreiden naar interne en externe applicaties
Verstreken tijd: 4 jaar en 59 dagen
Webfleet Solut.. contact

Logo Webfleet Solutions

Webfleet Solut.. sociaal

Webfleet Solut.. tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix