Datum: (220 dagen oud)
PR: LEWIS

Konica Minolta’s AccurioPress C6100 wint internationale award

Amsterdam, 13 december 2017 - Tijdens Konica Minolta’s European Leadership Campus, waar meer dan 1.000 partners uit 53 landen te gast waren, werd een internationale branche-onderscheiding uitgereikt voor ‘uitmuntende’ technologie in de mid-volume productiemarkt.

Konica Minolta Business Solutions Europe ontving de onderscheiding uit handen van Keypoint Intelligence en Buyers Lab International (BLI) tijdens het evenement in de Duitse hoofdstad Berlijn voor dealers en distributeurs uit Europa, Centraal-Azië en het Midden-Oosten.

BLI en Keypoint Intelligence zijn wereldwijde organisaties die erop gericht zijn om de document-imagingbranche te voorzien van objectieve en betrouwbare informatie, testgegevens en succesvolle verkooptools. Konica Minolta’s AccurioPress C6100 met Fiery IC-315EFI-controller werd onderscheiden met BLI’s 2018 PRO Award als Uitmuntend Mid-Volume Kleurproductiesysteem.

De award is een erkenning van de uitstekende en constante beeldkwaliteit, de superieure productiviteit, de flexibele mediahantering en de uitstekende mogelijkheden voor opdrachtbeheer. Het digitale productiesysteem voldoet op alle fronten voor gebruikers die behoefte hebben aan een maximale inzetbaarheid.

In het juryrapport benadrukte BLI de nieuwe geautomatiseerde mogelijkheden die te danken zijn aan de Integrated Colour Care Unit (ICCU), die direct achter de printerunit van de Konica Minolta AccurioPress C6100 is geplaatst. Deze bevat onder meer een voor- en achterzijdescanner en een kleuren fotospectraalmeter. Een belangrijk verschil met andere geautomatiseerde systemen is dat de ICCU automatisch aanpassingen in real-time kan uitvoeren tijdens het afdrukken voor de voor- en achterzijde registratie en de kleurkwaliteit.

David Sweetnam, directeur Research and Lab Services voor EMEA/Azië van Buyers Lab, zegt: “De superieure productiviteit en mediahantering en de hoge en consistente kwaliteit van de uitvoer onderscheiden de Konica Minolta AccurioPress C6100 van het gros in het altijd competitieve en groeiende mid- tot hoogvolume kleurproductiesegment. In de loop van het testprogramma heeft de machine bewezen probleemloos en snel praktisch elk mediaformaat en -type tot wel 400 g/m2 te kunnen verwerken.”

Charles Lissenburg, General Manager van de Professional Print Division van Konica Minolta Europe zegt: “In het BLI-rapport staat dat Konica Minolta met de AccurioPress C6100 de grenzen van het mogelijke heeft verlegd en een aantal nieuwe normen heeft gesteld. De onderscheiding is een erkenning voor onze voortdurende ontwikkeling van producten, software en diensten van wereldklasse binnen onze belangrijke groeimarkten.”

En hij voegt er nog aan toe: “We zijn er buitengewoon trots op om deze prestigieuze prijs te mogen ontvangen op onze European Leadership Campus. Relaties met dealers zijn enorm belangrijk voor Konica Minolta. Daarom hosten we een dergelijk evenement waar onze partners de nieuwe producten en diensten aan den lijve kunnen ervaren en in onze successen kunnen delen.”