Datum: (221 dagen oud)
PR: Yellow Communications

Roche Diabetes Care benoemt nieuwe Marketing Manager

Almere, 12 december 2017 – Roche Diabetes Care, pionier in de ontwikkeling van bloedglucosemeters en een wereldleider op het gebied van diabetes management systemen en services, heeft Patrick van Tongeren (56) aangesteld als Marketing Manager. Hoewel Van Tongeren hiervoor werkzaam was als Key Accountmanager Biopharmaceuticals & Specialty bij Sandoz, heeft hij daarvoor diverse managementposities in Marketing en Sales bekleed. Hij heeft tevens 15 jaar ervaring in diabeteszorg met focus op bloedglucose-regulatie en cardiocasculaire aspecten.

In zijn nieuwe functie is Van Tongeren verantwoordelijk voor het ontwikkelen, vaststellen en implementeren van de marketingstrategie, positionering, prijsbeleid en tactieken voor het het totale portfolio van Roche Diabetes Care. Dit staat in lijn met het strategisch kader en business plan van Roche Diabetes Care Nederland.

“Door de juiste analyse van de markt en inventarisatie van de klantbehoeften, tracht ik de meest geschikte marketingmix in te zetten”, vertelt Patrick van Tongeren. “Zo kunnen we het portfolio van onze producten, oplossingen en services optimaal inzetten om in te spelen op de ontwikkelingen binnen de verschillende marktsegmenten.”

Samen met interne stakeholders is Van Tongeren als dagelijks leidinggevende van het marketingteam verantwoordelijk voor de sturing op het behouden en uitbreiden van de business en de daaruit voortvloeiende performance en klanttevredenheid.

Over Roche Diabetes Care
Roche Diabetes Care is een pionier in de ontwikkeling van bloedglucosemeters en een wereldleider op het gebied van diabetes management systemen en services. Het merk Accu-Chek is al meer dan 40 jaar toegewijd aan het in staat stellen van mensen met diabetes om een zo normaal en actief mogelijk leven te leiden en zorgverleners zo goed mogelijk te ondersteunen bij de zorg aan hun patiënten. Vandaag de dag biedt het Accu-Chek portfolio mensen met diabetes en hun zorgverleners innovatieve producten en impactvolle oplossingen voor gemakkelijk, efficiënt en effectief diabetes management. Het omvat bloedglucosemeters, insulinepompen, prikpennen, datamanagement en educatieprogramma’s die bijdragen aan een verbeterde medische uitkomst. Roche Diabetes Care maakt deel uit van Roche Diagnostics, gevestigd in Basel, Zwitserland. Kijk voor meer informatie op www.accu-chek.nl.

Thumbnail
154 KB png Patrick van Tongeren_2017.png

Roche Diabetes Care Persdesk
Marjolein Jonker
Rochediabetescare@yellow-communications.com

Roche Diabetes Care Nederland B.V.
Marianne van Gool
tel: +31 (0)6 51918614