Datum: (221 dagen oud)

Persuitnodiging: Woensdagavond 13 december wordt in Wezep een grote informatiebijeenkomst gehouden over het laagvliegen vanuit ‘Lelystad’

Persuitnodiging
Woensdagavond 13 december wordt in Wezep een grote informatiebijeenkomst gehouden over het laagvliegen vanuit ‘Lelystad’. Naast de inwoners van Wezep, Hattem en Hattemerbroek zijn ook de betrokken 2e Kamerleden en Statenleden uit Gelderland uitgenodigd. Verschillende deskundigen (o.a. HoogOverijssel) zullen een presentatie geven, daarnaast zal er ruimschoots de gelegenheid zijn om vragen te stellen.

Achtergrondinfo
De vertrekkende vliegtuigen van ‘Lelystad’ komen vanuit Flevoland bij Wezep op het oude land. Zoals de plannen nu zijn gepresenteerd, zal vooral Wezep en omgeving zwaar worden getroffen door het laagvliegen. Naast Wezep gaat het onder meer om de kernen Hattemerbroek, Hattem, Wapenveld, Heerde.

Bij de inwoners van Wezep e.o. is dit inmiddels breed doorgedrongen. Bij de recente internetconsultaties van het ministerie over de aansluitroutes heeft Wezep massaal gereageerd, van de 6.400 reacties is meer dan 33% afkomstig uit Wezep. Actiecomité Hoog-Over-Wezep zet zich in om eerst het luchtruim te herindelen voordat ‘Lelystad’ in gebruik wordt genomen.

Graag nodigen wij uw redactie uit bij deze bijeenkomst aanwezig te zijn en hiervan verslag te geven. Het belooft een  interessante bijeenkomst te worden, een week voor de bespreking van ‘Lelystad’ in de 2e Kamer en diverse fracties hebben inmiddels aangegeven te zullen pleiten voor herindeling van het luchtruim voordat vanuit ‘Lelystad’ kan worden gestart met vliegen.

Bijgaand treft u de flyer voor de bijeenkomst aan (bijlage).

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:
Jules van der Weerd  06 233 668 65
Marcel van Beuzekom  06 270 508 17