www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (3 jaar en 150 dagen geleden)
PR: Progress Communications

Anaplan blijft groeien in financiële sector met wereldwijd tweehonderd nieuwe klanten

Utrecht, 11 december 2017 Anaplan, de toonaangevende leverancier van een platform voor connected planning, realiseerde in de afgelopen twaalf maanden een aanhoudende groei in de financiële sector. De finance-oplossingen van Anaplan stellen financieel dienstverleners in staat om hun strategische CPM-processen (corporate performance management) te automatiseren en te transformeren door het verbinden van data, mensen en plannen binnen zowel de Finance-afdeling als Operations. Anaplan heeft de afgelopen twaalf maanden rond de tweehonderd nieuwe klanten over de gehele wereld voorzien van oplossingen voor winstoptimalisatie, scenarioplanning, risicoanalyses en zero-based budgeting. Voorbeelden van nieuwe klanten zijn Booking.com, Lithium, Schneider Electric Software, Travelodge Hotels en United Laboratories.

“Vóór de invoering van Anaplan hadden we een erg versnipperd planningsproces met meer dan een dozijn losse applicaties”, zegt Jeff Brobst, vicepresident Finance van Seagate Technology. “We zagen de toegevoegde waarde van Anaplan het eerst binnen onze Finance-afdeling en hebben het platform verder uitgebreid naar andere divisies. Nu gebruikt het FP&A-team Anaplan voor de financiële budgetten en het Revenue Planning-team voor de omzetplanning. Een van onze units zet Anaplan in voor demand-planning en Customer Service gebruikt het voor het modelleren van opbrengsten. Naast een verlaging van de kosten voor planningssoftware en -support is ons planningsproces ook flexibeler geworden. Verder is de impact van wijzigingen sneller of zelfs meteen zichtbaar.”

In samenwerking met partners als Accenture, Deloitte en PwC voegde Anaplan in de afgelopen twaalf maanden 35 nieuwe apps toe aan zijn App Hub. Deze apps helpen bedrijven bij het inspelen op veranderende klantverwachtingen, nieuwe regelgeving en veranderende businessmodellen. Voorbeelden van nieuwe apps zijn:
  • IFRS 16. Deze app helpt bedrijven bij het voldoen aan nieuwe regels op het gebied van leasing;
  • IFRS 9 Impairment. Deze app helpt organisaties bij het modelleren van Expected Credit Loss voor alle verliesinstrumenten volgens IFRS 9;
  • ORSA Forecasting. Deze app helpt verzekeraars bij het bouwen van Own Risk and Solvency Assessment-practices (ORSA) in hun forecasting-processen;
  • Transfer Pricing for Financial Services. Deze app helpt financieel dienstverleners bij het omarmen van best practices op het gebied van kostentoewijzing en transfer pricing.

“We zien steeds meer toonaangevende financieel dienstverleners de keus maken voor Anaplan voor het creëren van een dynamischer en betrouwbaarder systeem voor connected planning en performancemanagement”, zegt Tony Levy, Global Head of Finance Solutions bij Anaplan. “Het kaliber klanten onderstreept ons commitment om hen te helpen bij het effectiever sturen van prestaties door betere planning, analyse en rapportages.”

“Binnen alle sectoren maakt de Finance-afdeling de beweging naar connected planning voor betere en snellere besluitvorming”, zegt R ‘Ray’ Wang, Principal Analyst en oprichter van Constellation Research. “De waarde en het toekomstige succes van een bedrijf zijn in toenemende mate afhankelijk van de manier waarop medewerkers efficiënt met elkaar kunnen samenwerken en hun kennis kunnen delen en uitbreiden.”

Anaplan werd door Gartner als Leider opgenomen in het Gartner Magic Quadrant for Cloud Strategic Corporate Performance Management Solutions van juni 2017. Download het rapport.

Disclaimer
Gartner beveelt geen leveranciers, producten of diensten aan, die in zijn onderzoeksrapporten worden beschreven. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet om alleen de leveranciers met de hoogste beoordelingen te selecteren. Onderzoekspublicaties van Gartner bevatten de meningen van de onderzoeksorganisatie van Gartner en moeten niet worden opgevat als feiten. Gartner wijst alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek af, inclusief garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over Anaplan
Anaplan presenteert een nieuw tijdperk van connected planning. Grote en snelgroeiende organisaties gebruiken Anaplans cloudplatform in de gehele organisatie om weloverwogen beslissingen te nemen aan de hand van snellere en effectievere planningsprocessen. Anaplan biedt tevens support, training en advies op het gebied van planning en transformatie. Anaplan is een niet-beursgenoteerde onderneming in San Francisco met zestien kantoren en meer dan 150 expertpartners wereldwijd. Voor meer informatie, bezoek www.anaplan.com.

Progress Communications
Lianne van Dijk / Corinna Peekel
Tel.: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: anaplan@progresscommunications.nl

Laatste van Anaplan
Anaplan stelt Maria Pergolino aan als Chief Marketing Officer

Anaplan sluit nieuwe financieringsronde van 60 miljoen dollar om wereldwijde groei voort te zetten
Verstreken tijd: 3 jaar en 150 dagen

Logo Progress Communications
Anaplan contact

Logo Anaplan

info@anaplan.com
  www.anaplan.com
Anaplan sociaal

Anaplan tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo We Love Communities
Logo Red Hat
Logo Thales