www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: LVTPR

Oracle organiseert Techniek & IT-themadag voor kinderen op de dag van de lerarenstaking

Utrecht, 11 december 2017 - Op 12 december 2017 wordt de landelijke staking voor basisschoolleraren gehouden. Deze dag vindt ook de jaarlijkse Oracle Cloud Day plaats in Nieuwegein. Oracle grijpt deze gelegenheid aan om de kinderen van haar Cloud Day-bezoekers kennis te laten maken met techniek en IT, iets waar in Nederland volgens Oracle meer aandacht aan besteedt mag worden. Zo ontstaat er een win-winsituatie: ouders weten dat hun kinderen op deze dag in goede én educatieve handen zijn en zelf kunnen ze hun werkzaamheden zoals gepland voortzetten met (in dit geval) het bezoeken van de Oracle Cloud Day. Oracle verwacht deze dag zo’n 1000 aanwezigen op de Oracle Cloud Day.

Workshops en meer vermaak
Tijdens deze themadag voor kinderen biedt Oracle in samenwerking met inPetto Kinderevenementen drie bijzondere workshops van elk 90 minuten. Zo is er een Makey Makey-workshop, waarin kinderen van alledaagse dingen zogenoemde touchpads maken en deze gebruiken om bijvoorbeeld een computerspel te bedienen. Tijdens een andere workshop maken de kinderen kennis met programmeren door verschillende robotjes te besturen.

Naast de workshops is er onder meer een supercybercorner met een gamedesign-lab waarin kinderen hun eigen computerspel kunnen ontwerpen, en de mogelijkheid om de ins en outs van stop motion-filmpjes en 3D-tekenen te ontdekken. Kortom, voldoende entertainment voor de kinderen om zich de hele dag te vermaken.

“Digitale en ICT-vaardigheden worden steeds belangrijker en digitalisering heeft ook een enorm effect op de arbeidsmarkt.”, zegt René van Stiphout, Country Leader Oracle Nederland. “Banen van nu zien er in de toekomst anders uit. Daarbij is steeds meer behoefte aan technologische expertise. Kinderen worden nu nog onvoldoende opgeleid. Ik ben blij dat we op deze manier ons steentje kunnen bijdragen aan het stimuleren van techniek- & IT-onderwijs.”

Oracle erkent al meer dan 20 jaar de noodzaak van goed informatica onderwijs. De Techniek & IT-themadag voor kinderen sluit ook goed aan op andere initiatieven die Oracle in het kader van IT-onderwijs ondersteunt. Zo doet Oracle al jaren mee met de landelijke GirlsDay, organiseert het nascholingssessies voor leerkrachten uit het voortgezet onderwijs, steunt Oracle de non-profit organisatie JINC bij educatie-projecten voor jongeren tussen de 8 en 16 jaar en heeft het een eigen Oracle Academy dat een compleet portfolio van o.a. software, technologie, en training biedt aan onderwijsinstellingen, te gebruiken voor onderwijsdoeleinden.

Voor meer informatie:

Ria Lagerweij
Oracle
ria.lagerweij@oracle.com

Eline Alberts
LVTPR
oracle@lvtpr.com
Laatste van Oracle
Onderzoek: IT Professionals maken zich meer zorgen over Corporate Security dan over IT-veiligheid thuis

8x8 selecteert Oracle als Cloud Platform voor veilige online vergaderservice

Zoom selecteert Oracle als cloudinfrastructuurprovider voor zijn belangrijkste online vergaderservice

Logo LVTPR
Oracle contact

Logo Oracle

030 - 669 9000
  infomail_nl@oracle.com
  www.oracle.nl
Oracle sociaal

Oracle tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel