www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!

Dataplace als eerste datacenter in de Benelux met een inpandige Particuliere Alarm Centrale (PAC)

Alblasserdam, 08-12-2017: Dataplace, toonaangevend leverancier van carrier neutrale datacenterdiensten in Nederland, heeft door de intensieve samenwerking met de Alert Group een Particuliere Alarm Centrale in haar datacenter gehuisvest en dat is uniek. Door deze combinatie beschikt Dataplace over 24x7 bemensing in een extra zwaar beveiligde ruimte.

De Particuliere Alarm Centrale is mogelijk geworden door vooraf in de uitbreiding van het datacenter in Alblasserdam rekening te houden met de bouwkundige vereisten voor een PAC. Een PAC dient namelijk aan diverse strenge criteria te voldoen van hermetisch afsluiting met de buitenwereld tot een luchtdichte en kogelwerende ruimte. Speciale vereisten die inmiddels allemaal gerealiseerd zijn binnen het datacenter.

Gerben van der Veen, Managing Director van Dataplace is enorm blij met de huisvesting van het PAC in het datacenter van Dataplace te Alblasserdam. “De samenwerking met de Alert Group is een fijne, sinds het bestaan van Dataplace maken wij naar volle tevredenheid gebruik van de meldkamer en alarmcentrale diensten. De diensten van de Alert Group zijn daardoor altijd al voor een groot gedeelte onderdeel geweest van onze dienstverlening en borging van veiligheid. Het is daardoor voor ons ook een uitstekende oplossing dat zij nu fysiek 24x7 in ons datacenter gevestigd zijn. Dataplace kan hierdoor nog verder inspelen op wensen van klanten en dat is een mooi resultaat van de samenwerking

De alarm- en servicecentrale van de Alert Group scant continue de markt af naar business opportunity’s om het diensten porfolio naar haar eindgebruikers te verbeteren. Dit draagt bij aan de visie die de Alert Group heeft om mensen en organisaties de rust van veiligheid te geven. Het huisvesten van een PAC in een datacenter sluit aan bij deze visie.

De paralellen tussen fysieke en digitale beveiliging zijn evident. Data en datastromen worden namelijk steeds belangrijker. Door de samenwerking met Dataplace resulteerde dit in het op- en inrichten van een alarm- en servicecentrale binnen de zwaar beveiligde datacenteromgeving van Dataplace. Een omgeving welke bouwkundig geheel voldoet aan de allerlaatste (Europese) ISO normering en tevens gecertificeerd is als BORG – en Camera Toezicht Centrale. Wij zijn daarom trots dat wij samen mogen werken met Dataplace en zo een bijdrage kunnen leveren aan de 24x7 beveiliging en 24x7 bemensing van de Dataplace datacenters.” aldus Cees Schep, Managing Director van de Alert Group.

Bijschrift foto:
Gerben van der Veen (Managing Director Dataplace) rechts en Cees Schep (Managing Director Alert Group) links, schudden elkaar de hand in de nieuwe high-tech PAC meldkamer in het Dataplace datacenter te Alblasserdam.

Over Dataplace
Dataplace bestaat sinds 2010 en is in 2016 onderdeel geworden van de Eurofiber Group. Vanuit drie moderne carrier neutrale Tier III datacenters in de regio Rotterdam, Utrecht en Arnhem worden hoogwaardige (twin-) datacenterdiensten geleverd. Dataplace beschikt over de ISO9001, ISO14001, ISO27001:2013 en ISO50001 en NEN7510 certificeringen. Daarnaast en tevens over een NCP BORG4 en een ISAE-3402 type II verklaring. Het onderscheidend vermogen van Dataplace uit zich in kennis en ervaring in datacentermanagement en de persoonlijke aandacht voor klanten. Inmiddels maken vele IT gerelateerde ondernemingen, overheidsinstellingen, zorginstellingen en beursgenoteerde bedrijven tevreden gebruik van de dienstverlening van Dataplace. Klanten van Dataplace waarderen de dienstverlening met een 8,4 als algemeen rapportcijfer. Voor meer informatie: www.dataplace.eu.
Eerder van Dataplace

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl