www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlContentbureau

Dataplace als eerste datacenter in de Benelux met een inpandige Particuliere Alarm Centrale (PAC)

Alblasserdam, 08-12-2017: Dataplace, toonaangevend leverancier van carrier neutrale datacenterdiensten in Nederland, heeft door de intensieve samenwerking met de Alert Group een Particuliere Alarm Centrale in haar datacenter gehuisvest en dat is uniek. Door deze combinatie beschikt Dataplace over 24x7 bemensing in een extra zwaar beveiligde ruimte.

De Particuliere Alarm Centrale is mogelijk geworden door vooraf in de uitbreiding van het datacenter in Alblasserdam rekening te houden met de bouwkundige vereisten voor een PAC. Een PAC dient namelijk aan diverse strenge criteria te voldoen van hermetisch afsluiting met de buitenwereld tot een luchtdichte en kogelwerende ruimte. Speciale vereisten die inmiddels allemaal gerealiseerd zijn binnen het datacenter.

Gerben van der Veen, Managing Director van Dataplace is enorm blij met de huisvesting van het PAC in het datacenter van Dataplace te Alblasserdam. “De samenwerking met de Alert Group is een fijne, sinds het bestaan van Dataplace maken wij naar volle tevredenheid gebruik van de meldkamer en alarmcentrale diensten. De diensten van de Alert Group zijn daardoor altijd al voor een groot gedeelte onderdeel geweest van onze dienstverlening en borging van veiligheid. Het is daardoor voor ons ook een uitstekende oplossing dat zij nu fysiek 24x7 in ons datacenter gevestigd zijn. Dataplace kan hierdoor nog verder inspelen op wensen van klanten en dat is een mooi resultaat van de samenwerking

De alarm- en servicecentrale van de Alert Group scant continue de markt af naar business opportunity’s om het diensten porfolio naar haar eindgebruikers te verbeteren. Dit draagt bij aan de visie die de Alert Group heeft om mensen en organisaties de rust van veiligheid te geven. Het huisvesten van een PAC in een datacenter sluit aan bij deze visie.

De paralellen tussen fysieke en digitale beveiliging zijn evident. Data en datastromen worden namelijk steeds belangrijker. Door de samenwerking met Dataplace resulteerde dit in het op- en inrichten van een alarm- en servicecentrale binnen de zwaar beveiligde datacenteromgeving van Dataplace. Een omgeving welke bouwkundig geheel voldoet aan de allerlaatste (Europese) ISO normering en tevens gecertificeerd is als BORG – en Camera Toezicht Centrale. Wij zijn daarom trots dat wij samen mogen werken met Dataplace en zo een bijdrage kunnen leveren aan de 24x7 beveiliging en 24x7 bemensing van de Dataplace datacenters.” aldus Cees Schep, Managing Director van de Alert Group.

Bijschrift foto:
Gerben van der Veen (Managing Director Dataplace) rechts en Cees Schep (Managing Director Alert Group) links, schudden elkaar de hand in de nieuwe high-tech PAC meldkamer in het Dataplace datacenter te Alblasserdam.

Over Dataplace
Dataplace bestaat sinds 2010 en is in 2016 onderdeel geworden van de Eurofiber Group. Vanuit drie moderne carrier neutrale Tier III datacenters in de regio Rotterdam, Utrecht en Arnhem worden hoogwaardige (twin-) datacenterdiensten geleverd. Dataplace beschikt over de ISO9001, ISO14001, ISO27001:2013 en ISO50001 en NEN7510 certificeringen. Daarnaast en tevens over een NCP BORG4 en een ISAE-3402 type II verklaring. Het onderscheidend vermogen van Dataplace uit zich in kennis en ervaring in datacentermanagement en de persoonlijke aandacht voor klanten. Inmiddels maken vele IT gerelateerde ondernemingen, overheidsinstellingen, zorginstellingen en beursgenoteerde bedrijven tevreden gebruik van de dienstverlening van Dataplace. Klanten van Dataplace waarderen de dienstverlening met een 8,4 als algemeen rapportcijfer. Voor meer informatie: www.dataplace.eu.
Laatste van Dataplace
DATAPLACE OPENT HYPERMODERN DATACENTER IN METROPOOL AMSTERDAM

Dataplace neemt Datacenter Nedzone over

DATAPLACE BOUWT HYPERMODERN DATACENTER IN HOOFDDORP
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Dataplace contact

Logo Dataplace

+31 (0)88 - 32 827 52
  sales@dataplace.com
  dataplace.com
Dataplace sociaal

Dataplace tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage