www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (3 jaar en 48 dagen geleden)

Dataplace als eerste datacenter in de Benelux met een inpandige Particuliere Alarm Centrale (PAC)

Alblasserdam, 08-12-2017: Dataplace, toonaangevend leverancier van carrier neutrale datacenterdiensten in Nederland, heeft door de intensieve samenwerking met de Alert Group een Particuliere Alarm Centrale in haar datacenter gehuisvest en dat is uniek. Door deze combinatie beschikt Dataplace over 24x7 bemensing in een extra zwaar beveiligde ruimte.

De Particuliere Alarm Centrale is mogelijk geworden door vooraf in de uitbreiding van het datacenter in Alblasserdam rekening te houden met de bouwkundige vereisten voor een PAC. Een PAC dient namelijk aan diverse strenge criteria te voldoen van hermetisch afsluiting met de buitenwereld tot een luchtdichte en kogelwerende ruimte. Speciale vereisten die inmiddels allemaal gerealiseerd zijn binnen het datacenter.

Gerben van der Veen, Managing Director van Dataplace is enorm blij met de huisvesting van het PAC in het datacenter van Dataplace te Alblasserdam. “De samenwerking met de Alert Group is een fijne, sinds het bestaan van Dataplace maken wij naar volle tevredenheid gebruik van de meldkamer en alarmcentrale diensten. De diensten van de Alert Group zijn daardoor altijd al voor een groot gedeelte onderdeel geweest van onze dienstverlening en borging van veiligheid. Het is daardoor voor ons ook een uitstekende oplossing dat zij nu fysiek 24x7 in ons datacenter gevestigd zijn. Dataplace kan hierdoor nog verder inspelen op wensen van klanten en dat is een mooi resultaat van de samenwerking

De alarm- en servicecentrale van de Alert Group scant continue de markt af naar business opportunity’s om het diensten porfolio naar haar eindgebruikers te verbeteren. Dit draagt bij aan de visie die de Alert Group heeft om mensen en organisaties de rust van veiligheid te geven. Het huisvesten van een PAC in een datacenter sluit aan bij deze visie.

De paralellen tussen fysieke en digitale beveiliging zijn evident. Data en datastromen worden namelijk steeds belangrijker. Door de samenwerking met Dataplace resulteerde dit in het op- en inrichten van een alarm- en servicecentrale binnen de zwaar beveiligde datacenteromgeving van Dataplace. Een omgeving welke bouwkundig geheel voldoet aan de allerlaatste (Europese) ISO normering en tevens gecertificeerd is als BORG – en Camera Toezicht Centrale. Wij zijn daarom trots dat wij samen mogen werken met Dataplace en zo een bijdrage kunnen leveren aan de 24x7 beveiliging en 24x7 bemensing van de Dataplace datacenters.” aldus Cees Schep, Managing Director van de Alert Group.

Bijschrift foto:
Gerben van der Veen (Managing Director Dataplace) rechts en Cees Schep (Managing Director Alert Group) links, schudden elkaar de hand in de nieuwe high-tech PAC meldkamer in het Dataplace datacenter te Alblasserdam.

Over Dataplace
Dataplace bestaat sinds 2010 en is in 2016 onderdeel geworden van de Eurofiber Group. Vanuit drie moderne carrier neutrale Tier III datacenters in de regio Rotterdam, Utrecht en Arnhem worden hoogwaardige (twin-) datacenterdiensten geleverd. Dataplace beschikt over de ISO9001, ISO14001, ISO27001:2013 en ISO50001 en NEN7510 certificeringen. Daarnaast en tevens over een NCP BORG4 en een ISAE-3402 type II verklaring. Het onderscheidend vermogen van Dataplace uit zich in kennis en ervaring in datacentermanagement en de persoonlijke aandacht voor klanten. Inmiddels maken vele IT gerelateerde ondernemingen, overheidsinstellingen, zorginstellingen en beursgenoteerde bedrijven tevreden gebruik van de dienstverlening van Dataplace. Klanten van Dataplace waarderen de dienstverlening met een 8,4 als algemeen rapportcijfer. Voor meer informatie: www.dataplace.eu.
Laatste van Dataplace
DATAPLACE OPENT HYPERMODERN DATACENTER IN METROPOOL AMSTERDAM

Dataplace neemt Datacenter Nedzone over

DATAPLACE BOUWT HYPERMODERN DATACENTER IN HOOFDDORP
Private sector verwacht de regie over AI-governance kwijt te raken aan overheid

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Partners VIVES en Infolearn verzorgen infectiepreventie e-learning voor 150.000 zorgprofessionals in opdracht van Vlaamse overheid

Razer introduceert Naga X voor MMO-gamers
Cartridge & Toner gigant Alleeninkt.nl na overname van Inktprecies.nl in race voor marktleiderschap printer-land

Philadelphia Zorg kiest voor roostersoftware Intus

Ontdek offertes die bijna zichzelf schrijven met behulp van kunstmatige intelligentie in de nieuwe update van Offorte.com

Social Selling met LinkedIn: “Stilletjes verkopen in een digitaal thuiswerktijdperk (en daarna)”

5 krachtige tips om een boekhoudprogramma te kiezen

Myth Busted: 5 hardnekkige misverstanden over elektrisch rijden

Schneider Electric, Enel en het World Economic Forum publiceren het rapport 'Net Zero Carbon Cities: an Integrated approach'

Mammoet verhuist SAP-omgeving naar myBrand private cloud

Heuvelman Staalhandel klaar voor de toekomstmet low-code ERP-oplossing van Thinkwise

Dutch IT Channel Datacenter Project is gestart

Onderzoek Zendesk: zakelijk succes in 2021 hangt af van het leveren van uitzonderlijke customer experience

Tanium en open source-platform OpenCTI verbeteren gezamenlijk informatievoorziening cyberdreigingen

BT wint contract om Nederlandse diplomatieke missies over de hele wereld met elkaar te verbinden

Autohopper ontwikkelt app om franchisenemers meer inzicht te geven in verhuurproces

Flex-Appeal kondigt rebranding aan naar Oneteam

Tessa de Vor, de nieuwe managing director van Adapt Analytics, zet medewerkers op 1

Lavide Holding NV tekent Letter of Intent

VodafoneZiggo en Discovery kondigen nieuwe samenwerking aan inclusief streamingdienst discovery+
Verstreken tijd: 3 jaar en 48 dagen

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.