Datum: (226 dagen oud)
PR: LEWIS

Siemens introduceert Digital Enterprise Industry-oplossing voor industriële machines

Advanced Machine Engineering stroomlijnt het complexe proces van machinebouwen

• Machine-evaluatie met behulp van een digital twin binnen een virtuele omgeving zorgt ervoor dat machinebouwers minder fysieke prototypes nodig hebben
Siemens presenteert een nieuwe oplossing voor de industriële machine-industrie; Advanced Machine Engineering. De oplossing helpt machinefabrikanten bij de uitdagingen die zij hebben door de toenemende productcomplexiteit en de vraag naar snelle leveringstijden. De Advanced Machine Engineering-oplossing biedt een platform dat mechanische, elektrische en software-engineering-data met elkaar verbindt. Daarnaast hebben engineers toegang tot een volledig digitaal prototype, of een digital twin, dat virtueel getest kan worden binnen het gehele ontwikkelproces. Een engineering-platform als dit kan samenwerking verbeteren en ontwikkeltijden en leveringsrisico’s en -kosten verkorten. Dit alles zorgt voor meer klanttevredenheid tijdens de implementatie en installatie.

“Dankzij deze technologie kunnen klanten hun machines sneller leveren met geautomatiseerde oplossingen van een hogere kwaliteit”, zegt Thomas Strigl, business development leader bij EDAG Production Solutions. “Zo kan de verwerkingstijd van een echte machine tot wel een derde worden gereduceerd.”

Kijk voor het volledige Engelstalige persbericht hier.

Thumbnail

747 KB png Siemens AME.png

Thumbnail

470 KB png Siemens AME2.png

Siemens PLM Software, een businessunit van de Siemens Digital Factory Division, is een wereldwijde aanbieder van softwareoplossingen om digitale transformatie binnen de industrie te stimuleren. Hiermee creëert de organisatie nieuwe mogelijkheden voor fabrikanten om te innoveren. Met het hoofdkantoor in Plano, Texas, en ruim 140.000 klanten wereldwijd, werkt Siemens PLM Software met bedrijven van alle groottes samen om de manier waarop ideeën worden vormgegeven te transformeren. Denk hierbij aan de manier waarop producten worden gemaakt en de manier waarop producten en middelen worden ingezet. Meer informatie over de producten en diensten van Siemens PLM Software staat op: http://www.siemens.nl/plm.

Siemens AG (Berlijn en München) is een wereldwijd technologiebedrijf dat al ruim 170 jaar staat voor uitmuntende techniek, innovatie, kwaliteit, betrouwbaarheid en internationaliteit. De organisatie is wereldwijd actief en richt zich op elektrificatie, automatisering en digitalisering. Siemens is, naast één van 's werelds grootste producenten van energie-efficiënte en zuinige technologieën, pionier op het gebied van infrastructuur-oplossingen en automatiserings-, aandrijf- en softwareoplossingen voor de industriële sector. Het bedrijf is ook een vooraanstaande leverancier van apparatuur voor de medische sector, zoals systemen voor tomografie en magnetic resonance imaging (MRI), en leider qua laboratoriumdiagnostiek- en klinische IT. In het fiscale jaar 2017, welke eindigde op 30 september 2017, behaalde Siemens een omzet van 83 miljard euro en een nettowinst van 6,2 miljard euro. Eind september 2017 bestond het personeelsbestand uit ongeveer 372.000 werknemers. Meer informatie is te vinden op www.siemens.com.

Contactgegevens:
Siemens PLM Software
Ronald Meijerink
E-mail:ronald.meijerink@siemens.com

Voor verdere persinformatie en fotomateriaal kunt u contact opnemen met:
LEWIS
Tel: + 31 (0) 40 235 4600