www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Zp’er niet bang om achter te lopen op concurrentie

Zp’er investeert meer in vakkennis dan in soft skills en ondernemersvaardigheden

Amsterdam, 7 december 2017 – Zelfstandige professionals (zp’ers) volgen het liefst een opleiding binnen het eigen vakgebied (70%). Persoonlijke ontwikkeling, oftewel de ontwikkeling van soft skills, en ondernemersvaardigheden zijn minder populair. Dit blijkt uit trendonderzoek van sourcing partner FastFlex over de opleiding en ontwikkeling van zp’ers. Wel is twee op de tien zp’ers van plan om in het aankomende jaar een training te volgen om zijn soft skills te ontwikkelen.

Het grootste deel van de zp’ers voelt zich verantwoordelijk voor zijn eigen ontwikkeling (81%). De helft van de zp’ers heeft het afgelopen jaar dan ook een opleiding gevolgd. Voor 20 procent is dit echter meer dan vijf jaar geleden. Een klein deel van de zp’ers ziet zijn ontwikkeling als de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever; een enkeling vindt dat dit in handen ligt van de arbeidsbemiddelaar. Opleiding binnen het vakgebied staat bij ruim de helft van de zp’ers op de planning voor 2018. Slechts 13 procent van de ondervraagden wil komend jaar niets aan opleiding en ontwikkeling doen.

Motivatie tot volgen van opleiding
Er zijn drie motivaties voor het volgen van een opleiding voor zp’ers. De belangrijkste motivatie is persoonlijke interesse. Dit is voor de helft van de zelfstandigen de reden tot ontwikkeling. Een iets kleinere groep, namelijk 43 procent, volgt een opleiding om bij te blijven met betrekking tot marktontwikkelingen. Angst om achter te lopen op de concurrentie bestaat onder zp’ers amper. Slechts 7 procent van de ondervraagden geeft dit als motivatie om een opleiding te starten.

Niels Huismans, Business Development Manager bij FastFlex: “Zp’ers die futureproof willen zijn, moeten zorgen dat zij de snelle ontwikkelingen in de markt kunnen bijhouden. Het is dan ook een goede zaak dat het merendeel van de zp’ers dit als een eigen verantwoordelijkheid ziet. Ondanks deze verantwoordelijkheid, zien we echter dat de helft het afgelopen jaar geen opleiding heeft gevolgd en 20 procent zelfs de afgelopen vijf jaar niet. Ook zien we dat er minder geïnvesteerd wordt in het ontwikkelen van soft skills, terwijl uit meerdere onderzoeken blijkt dat het ontwikkelen van bijvoorbeeld creativiteit, aanpassingsvermogen en sociale intelligentie van groot belang is. Door opleidingen te volgen op alle gebieden en zich te blijven ontwikkelen, maakt de zp’er zich van grotere toegevoegde waarde voor de opdrachtgever.”

Over FastFlex
FastFlex is een onafhankelijke sourcing partner en managed service provider op het gebied van resource management. Hierbij streeft FastFlex naar een zo’n kort mogelijke keten, met een transparante kostenstructuur. Zo weten het inhurende bedrijf én de professional altijd waar zij aan toe zijn. FastFlex draagt zorg voor de volledige keten van inhuur: van het proactief benchmarken van de inhuurtarieven tot het afwikkelen van alle contract gerelateerde zaken. Voor advies over de inrichting van de flexibele schil tot het selecteren van professionals. Daarnaast biedt FastFlex innovatieve en duurzame aanvullende oplossingen voor de professionals, zoals e-invoicing en digital contract signing. FastFlex gaat voor een langdurig partnership en helpt opdrachtgevers het hoogste rendement te behalen. FastFlex is gevestigd in Amsterdam en tevens actief in België. Kijk voor meer informatie op www.fastflex.nl.

Marcommit
Marielle van Zanten
Eerder van FastFlex
18 jul 2018 Blended workforce vraagt nieuwe leiderschapskwaliteiten

5 jun 2018 Professionals roepen om transparantie over contracten

12 apr 2018 FastFlex: “Mobiliteit op de arbeidsmarkt goed voor werknemer én werkgever”

Logo Marcommit

Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo Remain Software
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl