www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 120 dagen geleden)
PR: Marcommit

Zp’er niet bang om achter te lopen op concurrentie

Zp’er investeert meer in vakkennis dan in soft skills en ondernemersvaardigheden

Amsterdam, 7 december 2017 – Zelfstandige professionals (zp’ers) volgen het liefst een opleiding binnen het eigen vakgebied (70%). Persoonlijke ontwikkeling, oftewel de ontwikkeling van soft skills, en ondernemersvaardigheden zijn minder populair. Dit blijkt uit trendonderzoek van sourcing partner FastFlex over de opleiding en ontwikkeling van zp’ers. Wel is twee op de tien zp’ers van plan om in het aankomende jaar een training te volgen om zijn soft skills te ontwikkelen.

Het grootste deel van de zp’ers voelt zich verantwoordelijk voor zijn eigen ontwikkeling (81%). De helft van de zp’ers heeft het afgelopen jaar dan ook een opleiding gevolgd. Voor 20 procent is dit echter meer dan vijf jaar geleden. Een klein deel van de zp’ers ziet zijn ontwikkeling als de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever; een enkeling vindt dat dit in handen ligt van de arbeidsbemiddelaar. Opleiding binnen het vakgebied staat bij ruim de helft van de zp’ers op de planning voor 2018. Slechts 13 procent van de ondervraagden wil komend jaar niets aan opleiding en ontwikkeling doen.

Motivatie tot volgen van opleiding
Er zijn drie motivaties voor het volgen van een opleiding voor zp’ers. De belangrijkste motivatie is persoonlijke interesse. Dit is voor de helft van de zelfstandigen de reden tot ontwikkeling. Een iets kleinere groep, namelijk 43 procent, volgt een opleiding om bij te blijven met betrekking tot marktontwikkelingen. Angst om achter te lopen op de concurrentie bestaat onder zp’ers amper. Slechts 7 procent van de ondervraagden geeft dit als motivatie om een opleiding te starten.

Niels Huismans, Business Development Manager bij FastFlex: “Zp’ers die futureproof willen zijn, moeten zorgen dat zij de snelle ontwikkelingen in de markt kunnen bijhouden. Het is dan ook een goede zaak dat het merendeel van de zp’ers dit als een eigen verantwoordelijkheid ziet. Ondanks deze verantwoordelijkheid, zien we echter dat de helft het afgelopen jaar geen opleiding heeft gevolgd en 20 procent zelfs de afgelopen vijf jaar niet. Ook zien we dat er minder geïnvesteerd wordt in het ontwikkelen van soft skills, terwijl uit meerdere onderzoeken blijkt dat het ontwikkelen van bijvoorbeeld creativiteit, aanpassingsvermogen en sociale intelligentie van groot belang is. Door opleidingen te volgen op alle gebieden en zich te blijven ontwikkelen, maakt de zp’er zich van grotere toegevoegde waarde voor de opdrachtgever.”

Over FastFlex
FastFlex is een onafhankelijke sourcing partner en managed service provider op het gebied van resource management. Hierbij streeft FastFlex naar een zo’n kort mogelijke keten, met een transparante kostenstructuur. Zo weten het inhurende bedrijf én de professional altijd waar zij aan toe zijn. FastFlex draagt zorg voor de volledige keten van inhuur: van het proactief benchmarken van de inhuurtarieven tot het afwikkelen van alle contract gerelateerde zaken. Voor advies over de inrichting van de flexibele schil tot het selecteren van professionals. Daarnaast biedt FastFlex innovatieve en duurzame aanvullende oplossingen voor de professionals, zoals e-invoicing en digital contract signing. FastFlex gaat voor een langdurig partnership en helpt opdrachtgevers het hoogste rendement te behalen. FastFlex is gevestigd in Amsterdam en tevens actief in België. Kijk voor meer informatie op www.fastflex.nl.

Marcommit
Marielle van Zanten
Laatste van FastFlex
Blended workforce vraagt nieuwe leiderschapskwaliteiten

Professionals roepen om transparantie over contracten

FastFlex: “Mobiliteit op de arbeidsmarkt goed voor werknemer én werkgever”
Verstreken tijd: 3 jaar en 120 dagen

Logo Marcommit
FastFlex contact

Logo FastFlex

info@fastflex.nl
  www.fastflex.nl
FastFlex sociaal

FastFlex tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope