www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 113 dagen geleden)
PR: Progress Communications

Anaplan sluit nieuwe financieringsronde van 60 miljoen dollar om wereldwijde groei voort te zetten

Nieuwe financiering versnelt sales en productontwikkeling om in te spelen op eisen van connected planning platform

Utrecht, 7 december 2017 – Anaplan, de toonaangevende platformleverancier die een nieuwe manier van connected planning heeft ontwikkeld, heeft een Series F-financieringsronde van 60 miljoen dollar afgerond. Deze ronde werd geleid door Premji Invest, in samenwerking met Salesforce Ventures, Top Tier Capital Partners en andere bestaande investeerders.[1] Deze laatste ronde brengt het totaal van de financieringen van Anaplan op 300 miljoen dollar; de huidige ronde waardeert het bedrijf op 1,4 miljard dollar.

Anaplan, dat onlangs werd opgenomen in Deloitte’s 2017 Technology Fast 500™-lijst van de snelst groeiende bedrijven in Noord-Amerika, gebruikt de nieuwe financiering om de sales en de customer success organisaties op te schalen. Dat geldt ook voor de partneractiviteiten. Anaplan wil zo inspelen op de groeiende vraag naar zijn connected planning platform. Het bedrijf gaat internationaal verder uitbreiden met een focus op de belangrijkste bedrijfstakken. Ook breidt Anaplan zijn ontwikkelteam uit om de productontwikkeling en innovatie te versnellen.

“Bedrijven over de hele wereld gebruiken Anaplan om data, mensen en plannen te verbinden”, zegt Sandesh Patnam, partner van Premji Invest. “We zijn positief over het coördineren van een nieuwe financieringsronde, omdat we gezien hebben hoe het Anaplan-platform betere besluitvorming binnen organisaties mogelijk maakt.”

“Nu we blijven groeien, zijn we erg blij met deze extra steun van onze investeerders”, zegt Frank Calderoni, President en CEO van Anaplan. “Deze financiering helpt bij het in kaart brengen van nieuwe kansen, het uitbreiden van de partner- en klantcommunity en het ontwikkelen van nieuwe technologieën die voortbouwen op ons hoogwaardige connected planningplatform.

In het afgelopen jaar plaatste Gartner Anaplan als leider in het 2017 Gartner Magic Quadrant for Sales Performance Management[2] en het 2017 Gartner Magic Quadrant for Cloud Strategic Corporate Performance Management[3].

Anaplan rapporteerde eerder ook een sterk momentum in verschillende sectoren en opende wereldwijd kantoren om de groei te versnellen.

___________

1  Andere bestaande investeerders in de Series F-ronde zijn Baillie Gifford, Granite Ventures, Industry Ventures en Meritech Capital

2 Gartner Magic Quadrant for Sales Performance Management, Melissa A. Hilbert, Tad Travis, 28 maart 2017

3 Gartner Magic Quadrant for Cloud Strategic Corporate Performance Management, Christopher Iervolino, John Van Decker, 29 juni 2017

Disclaimer van Gartner
Gartner onderschrijft geen enkele leverancier, product of dienst die in haar onderzoekspublicaties worden beschreven en adviseert technologiegebruikers niet om alleen leveranciers met de hoogste beoordeling of een andere aanduiding te selecteren. De onderzoekspublicaties van Gartner bestaan uit de meningen van Gartners onderzoeksorganisatie en mogen niet worden opgevat als feitelijke uitspraken. Gartner wijst alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek van de hand, inclusief garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over Anaplan
Anaplan presenteert een nieuw tijdperk van connected planning. Grote en snelgroeiende organisaties gebruiken Anaplan’s cloudplatform door de gehele organisatie om weloverwogen beslissingen te nemen aan de hand van snellere en effectievere planningsprocessen. Anaplan biedt tevens support, training en advies op het gebied van planning en transformatie. Anaplan is een niet-beursgenoteerde onderneming in San Francisco (VS) met zestien kantoren en meer dan 150 expertpartners wereldwijd. Voor meer informatie, bezoek www.anaplan.com.

Progress Communications
Lianne van Dijk
Tel.: +31(0) 20 363 11 52
E-mail: anaplan@progresscommunications.nl
Laatste van Anaplan
Anaplan stelt Maria Pergolino aan als Chief Marketing Officer

Anaplan blijft groeien in financiële sector met wereldwijd tweehonderd nieuwe klanten

Verstreken tijd: 3 jaar en 113 dagen

Logo Progress Communications
Anaplan contact

Logo Anaplan

info@anaplan.com
  www.anaplan.com
Anaplan sociaal

Anaplan tweets

Logo Heliview Conferences & Training
Logo Linku
Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Extreme Networks
Logo PEAK-IT
Logo Curvature