www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (4 jaar en 121 dagen geleden)
PR: Whizpr

HTC Vive kondigt derde lichting van bedrijven aan die aansluiten bij Vive X VR/AR Accelerator-programma

Utrecht – Vive X, het wereldwijde initiatief van HTC om start-ups in de VR/AR-wereld te ondersteunen, heeft vandaag de derde lichting van start-ups aangekondigd die zich bij hen aansluiten. Wereldwijd zijn er 26 nieuwe bedrijven geselecteerd om deel te nemen aan het programma dat als doel heeft om het globale VR/AR ecosysteem uit te bouwen en te bevorderen.

Door deel te nemen aan Vive X zijn deze bedrijven onderdeel geworden van een accelerator-programma dat zijn gelijke niet kent. Vive X is een servicegerichte, strategische investeerder die ongeëvenaarde toegang biedt tot expertise, middelen, planning en een uitgebreid netwerk binnen de hele AR/VR-industrie. Door al deze middelen ter beschikking te stellen, helpt Vive deze start-ups de markt te betreden en investeert daarmee veel meer dan alleen geld. Met deze derde ronde breidt Vive zijn activiteiten uit naar een vijfde locatie in Tel Aviv, waarmee het zijn missie om de beste teams ter wereld samen te stellen voortzet.

“De focus van Vive X is om samen te werken met bedrijven die samen met ons de pijnpunten in de industrie kunnen oplossen en de gebruikerservaringen op het gebied van AR en VR kunnen verbeteren. De derde lichting bestaat uit ongelooflijk getalenteerde en veelbelovende teams die zich richten op fundamentele technologieën en essentiële verticals, zoals ondernemingen, gezondheidszorg, entertainment en onderwijs,” aldus Mark Metis, vicepresident HTC Vive. “We blijven actief investeren in zowel AR als VR en kijken ernaar uit om samen te werken met de nieuwe teams en technologieën die de toekomst vorm gaan geven.”

Sinds de oprichting in juli 2016, heeft Vive X in meer dan 80 bedrijven verdeeld over verschillende vakgebieden geïnvesteerd, waarmee het ‘s werelds meest actieve investeerder in AR en VR is geworden. Veel van deze bedrijven zijn inmiddels marktleider in hun respectievelijke industrieën en een groot deel is commerciële partnerships met Vive en/of zijn partners aan gegaan om hun bedrijf verder uit te bouwen.

Ga naar www.vive.com voor meer informatie of aanmeldingen.

De bedrijven die zich tijdens deze derde lichting aan het Vive X-programma aansluiten zijn:

Over HTC Vive
Vive is het eerste virtual-realityplatform in zijn soort, dat is gebouwd en geoptimaliseerd om VR in een huiskamersetting te ervaren. De interacties voelen levensecht aan. Vive is gebouwd op het platform SteamVR en het systeem lost haar beloftes van geavanceerde technologie en de beste content ruimschoots in. Vive heeft online het sterkste ecosysteem voor VR-hardware en -software, waardoor zowel consumenten als ontwikkelaars en ondernemingen op hun eigen niveau van VR kunnen genieten. Het Vive-ecosysteem is opgetrokken rond de beste VR-hardware. Het wordt ondersteund door Vive X, een accelerator voor start-ups op het gebied van VR-hardware en gerelateerde technologie; door Viveport, het wereldwijde platform en de appstore voor virtual reality; en door Vive Studios, dat de content voor de games en apps maakt.
Laatste van HTC Netherlands B.V.
Verstreken tijd: 4 jaar en 121 dagen
HTC Netherland.. contact

Logo HTC Netherlands B.V.

info_htcbenelux@htc.com
  www.htc.com/nl
HTC Netherland.. sociaal

HTC Netherland.. tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.

www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl