www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (4 jaar en 70 dagen geleden)

Uitbreiding mobiele advertising mogelijkheden Marktplaats

Amsterdam, 1 december 2017 – Met de inApp Lead generator introduceert Marktplaats een nieuwe advertentiemogelijkheid voor merken om met relevante informatie in contact te komen met consumenten. Met een native actielink – in de look & feel van Marktplaats – zien kopers op het juiste moment in het beslissingsproces een aanverwant product. Independer is het eerste merk dat gebruik maakt van de inApp Lead generator. Bijvoorbeeld bij de aankoop van een auto. Op de productpagina staat een actielink met de tekst ‘Bereken je autoverzekeringspremie’. De link brengt de gebruiker naar de website van de adverteerder, in dit geval Independer. Adverteerders rekenen af op basis van het aantal clicks of bijvoorbeeld leads zoals een premieberekening. Om resultaat bij voorbaat te kunnen waarborgen moet het merk, product of dienst van de adverteerder altijd relevant zijn voor iedere gebruiker die zich op dat moment in de flow bevindt.

80% van al het Marktplaats verkeer is mobiel
Met een succesvolle app verloopt steeds meer verkeer op het Marktplaats platform puur via mobiel. Een smartphone is tot 9 keer kleiner dan een gemiddelde desktop en een veel persoonlijker device. Grote banners zijn dan snel te indringend. Marktplaats is continu op zoek naar nieuwe manieren om haar koopgerichte bezoekers te voorzien van relevante informatie. Dit gebeurt onder andere door het verder verbeteren van zoekresultaten, makkelijker maken van het plaatsen van een product en het verbeteren van de mogelijkheden voor mobile advertising.

Tim Meijer, Account Manager Programmatic Trading Marktplaats: “De inApp Lead generator is een goed voorbeeld van de win-win-win situatie waar Marktplaats naar op zoek is voor gebruikers, adverteerders en zichzelf. Informatie van een adverteerder waar de gebruiker op dat moment baat bij heeft. In de test zorgde de grote relevantie al direct voor meer interactie.”

Juiste moment, doelgroep en aanbod
Hans de Bruin, manager Online Marketing Independer: ‘Deze nieuwe manier van adverteren is voor ons bijzonder interessant. Independer wil eerder in de klantreis aanwezig zijn. We willen verzekeringen op het doorslaggevende moment onder de aandacht te brengen. Wat deze samenwerking succesvol maakt is het enorme bereik van Marktplaats en de goede resultaten. Gemiddeld 2.000 clicks en 200 premieberekeningen per dag.’

Afrekenen op basis van clicks, leads of sales
Adverteerder rekenen af op basis van resultaat. De kosten van de inzet van de inApp Lead generator worden bepaald op basis van clicks (CPC), leads (CPL) – bijv. aantal premieberekeningen – of aantal sales (CPS). Het is dus zowel in het belang van Marktplaats als van de adverteerder dat de uiting op de juiste plek wordt getoond. Marktplaats kan dat ook waarmaken, want nergens kun je zo gericht adverteren op gebruikers met een koopintentie.

Doelgroepgericht adverteren
Tests laten zien dat deze nieuwe vorm van adverteren aanslaat. Marktplaats is gestart met de groep Auto’s en breidt deze advertentiemogelijkheid nu uit naar 37 andere productgroepen. Het zoeken naar de juiste producten en aanbieders is maatwerk. Voor de productgroep Huis en Inrichting, kan bijvoorbeeld een woon- of opstalverzekering interessant zijn. Voor Huizen en Kamers een nieuw energiecontract, tv- en internetabonnement of een verhuisservice. Het belangrijkste criteria is dat de uiting een relevante aanvulling is voor onze gebruikers.

Over Marktplaats
Marktplaats ontvangt maandelijks ruim 8 miljoen unieke bezoekers en daarmee is het de grootste online handelsplaats van Nederland. Per dag worden circa 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst, waarbij particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Kijk voor meer informatie op www.marktplaats.nl.
Laatste van Marktplaats B.V.
Uitbreiding mobiele advertising mogelijkheden Marktplaats

Onderzoek Marktplaats Zakelijk: veel webshops zien ruimte voor verbetering als het gaat om marketingactiviteiten

Marktplaats Zakelijk breidt display uit in smartphone app
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf
Verstreken tijd: 4 jaar en 70 dagen

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Schneider Electric
Logo PA Consulting