www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Pride PR

Ivanti verbetert identity governance mogelijkheden in voorbereiding op GDPR

Uitgebreide opties voor rapportage en analytics in Ivanti Identity Director maken identity en access management (IAM) intelligenter

’s-Hertogenbosch, 30 november 2017 - Ivanti, het bedrijf dat IT samenbrengt voor beter beheer en beveiliging van de digitale werkplek, introduceert, door integratie met Ivanti Xtraction, geavanceerde mogelijkheden voor rapportage en analytics in Ivanti Identity Director, powered by RES. Deze nieuwste Xtraction-connector verbetert het inzicht in, en governance rondom, identity en access management. De connector kiest met automatische toewijzing, workflows en selfservice voor een attribuut-gebaseerde benadering van identiteit en toegang. Ivanti Xtraction beschikt over een dashboard met real-time rapportage en analytics om IT beter inzicht te bieden in de IT-omgeving.

“Nu de Algemene Verordening Gegevensbescherming (GDPR) in 2018 in werking treedt, moeten organisaties voorbereid zijn op strikte controle rondom bescherming van gevoelige informatie”, zegt Duane Newman, vice-president productmanagement en marketing bij Ivanti. “Door Ivanti Identity Director te integreren met Ivanti Xtraction bieden we IT-teams het inzicht dat ze nodig hebben om voorbereid te zijn op de verificatie van toegangsrechten, interne audits en andere compliance-initiatieven.”

Door de integratie van Ivanti Identity Director en Xtraction kunnen IT-teams gemakkelijker rapporteren over toegangsrechten tot applicaties, data en andere bronnen. Ook worden audit trails gemaakt van de workflows en goedkeuringen die deze processen ondersteunen. IT-teams kunnen daarnaast ook inzichtelijk maken dat ze voldoen aan wet- en regelgeving rondom het stopzetten van toegang tot belangrijke systemen wanneer iemand uit dienst gaat of van rol verandert. Xtraction biedt out-of-the-box rapporten en een intuïtieve interface om zelf dashboards en rapporten te maken van Identity Director data. IT kan ook meer inzicht krijgen in de kwaliteit van de dienstverlening aan werknemers en zien tot welke apps en bronnen vaak toegang wordt aangevraagd.

Volgens onderzoeksbureau Gartner nemen “de mogelijkheden en adoptie van analytics snel toe. Volwassen organisaties die op zoek zijn naar een risicobewuste benadering van identity management komen tot de conclusie dat traditionele toegangsmethoden te onnauwkeurig, arbeidsintensief en foutgevoelig zijn. Het gebruik van analytics bij het vaststellen van beleid voor automatische toegangspatronen is een evolutie van role mining die manuele handelingen vermindert, tijd bespaart en potentieel fouten voorkomt.”1

1 Gartner, “Magic Quadrant for Identity Governance and Administration,” Felix Gaehtgens, Perry Carpenter, Brian Iverson, Kevin Kampman, 22 februari 2017.

Over Ivanti:
Ivanti brengt operationele IT en security samen voor beter beheer en beveiliging van de digitale werkplek. Van traditionele pc’s tot mobiele apparaten, virtuele machines en datacentra, inventariseert Ivanti IT-assets on-premises en in de cloud, verbetert IT-service delivery en vermindert risico’s door inzicht te bieden in de IT-omgeving en deze te automatiseren. Daarnaast helpt Ivanti organisaties te profiteren van moderne technologieën in het warehouse en door de gehele supply-chain, zonder aanpassing van backend-systemen. Voor meer informatie bezoekt u www.ivanti.com, of volg ons op @GoIvanti.

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nl