www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlContentbureauwww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 107 dagen geleden)
PR: MCS PR

European Retail Foundation kondigt Retail Coin ICO aan

Pre-ICO van 10.000.000 tokens start op 29 november; ICO van 1 februari 2018 - 1 maart 2018, terugkoopgarantie na twee jaar tegen aankoopprijs

Ede (NL) en San Francisco (VS), 29 november 2017 - Vandaag start de eerste fase van de token-ICO van Retail Coin, een cryptomunt van de European Retail Foundation, waarmee retailers de klantloyaliteit kunnen vergroten. In de pre-ICO fase worden 10.000.000 tokens aangeboden voor €0,09 - €0,10 (afhankelijk van het aantal aangekochte tokens). Deze pre-ICO fase loopt tot 31 december 2017. De daadwerkelijke ICO loopt van 1 februari 2018 tot 15 maart 2018, waarbij in totaal 140.000.000 tokens zullen worden aangeboden. Met deze ICO hoopt de European Retail Foundation €25 miljoen op te halen. In totaal zullen 7 miljard Retail Coin-tokens worden gegenereerd.

Tijdens de ICO zal de tokenprijs van Retail Coin wekelijks met €0,01 worden verhoogd van €0,13 in de eerste week tot €0,16 in de laatste week. Opmerkelijk bij deze ICO is een terugkoopprogramma, waarbij European Retail Foundation garandeert dat het na een periode van twee jaar bereid is om aangekochte tokens terug te kopen tegen de aankoopprijs. Het aankoopbedrag wordt dan terugbetaald in de vorm van een achtergestelde lening met een looptijd van zeven jaar en een rente van 4,85% per jaar. Zo wordt het risico van een investering in Retail Coin aanzienlijk beperkt. Tevens zal 50% van de winst van de foundation gebruikt voor worden het stabiliseren van de Retail Coin.

Retail Coin en de European Retail Foundation zijn een initiatief van Digital MKB, dat retailers een mobiele app op maat biedt die de traditionele klantenkaart vervangt en waarop tevens aanbiedingen en aansprekende content kunnen worden aangeboden aan consumenten. In combinatie met push-meldingen, integratie met sociale media en Google Analytics ontstaat zo een zeer effectief marketingtool waarmee retailers hun omzet kunnen verhogen en de klantloyaliteit versterken. Op dit moment ondersteunen de apps van Digital MKB al meer dan 1 miljoen transacties.

Met Retail Coin breidt Digital MKB de mogelijkheden van de mobiele app uit met de mogelijkheid om het traditionele spaarpuntensysteem te vervangen door Retail Coins. Deze digitale munt kan door klanten gebruikt worden om met korting producten of diensten te kopen. Daarnaast kunnen bij deelnemende retailers in winkelcentra de verzamelde Retail Coins naar wens worden ingewisseld bij verschillende winkels. Zo wordt ook het bezoek aan lokale winkelcentra gestimuleerd.

European Retail Foundation wordt ondersteund door een adviesraad bestaande uit Frans van Haarlem, voormalig directeur van het Politiedienstencentrum van de Nationale Politie; Bas van Os, directeur van Accept Institute en voormalig directeur van Translink Systems; en Michiel Hoogenboom, Strategy Designer bij Business Model Inc. en voormalig Business Unit Director bij Microsoft Nederland. De ICO van Retail Coin wordt begeleid door Andrew Chapin, CEO van Benjacoin en vooraanstaand lid van de ICO Governance Foundation.

Retail Coin is gebaseerd op de Ethereum blockchain op het ERC20 protocol.

Een white paper over Retail Coin is hier te downloaden: http://retailcoins.eu.

Over European Retail Foundation
De European Retail Foundation is een stichting die wordt opgezet voor het beheer van en toezicht over de financiële middelen die worden gegenereerd door de ICO van Retail Coin. De missie van de stichting is om de innovatie van retail in Europa te stimuleren, onder andere met de introductie en uitrol van de Retail Coin cryptovaluta voor klantloyaliteitsoplossingen. Kijk voor meer informatie op https://retailcoins.eu.

Contact voor de pers:
Hugo Leijtens, tel: +31 627119199, hugo.leijtens@digitalmkb.nl
Laatste van Digital MKB & RetailCoin
Retailcoin van Digital MKB genoteerd aan cryptobeurs

European Retail Foundation kondigt Retail Coin ICO aan
Verstreken tijd: 3 jaar en 107 dagen

Logo MCS PR
Digital MKB & .. contact

Logo Digital MKB & RetailCoin

+31 416 – 685801
  info@digitalmkb.nl
  retailcoins.eu
Digital MKB & .. sociaal

Digital MKB & .. tweets

Logo Heliview Conferences & Training
Logo Linku
Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Extreme Networks
Logo PEAK-IT
Logo Curvature