www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!

Datacenter.com opent zijn eerste ‘groene’ datacenter in Amsterdam

Amsterdam, 29 november 2017 – Datacenter.com, een recent opgerichte Europese colocatie datacenter provider die meer dan $500,000 voor zijn domeinnaam neertelde om zijn domeinnaam te kopen en wereldwijd in een selectief aantal markten grootschalige colocatie datacenters zal ontwikkelen en beheren, heeft de eerste fase van zijn ‘flagship’ datacenter in Amsterdam afgerond. Het nieuwe colocatie datacenter, Datacenter.com AMS1, is ontworpen met een zeer energie-efficiënt datacenter design dat gebruikmaakt van indirect adiabatische koeling technologieën. Volgens Datacenter.com resulteert dit in een energiezuinige gecalculeerde pPUE waarde van 1,04.

Het nieuwe ‘flagship’ datacenter van Datacenter.com in Amsterdam, het eerste datacenter van dit bedrijf met wereldwijde ambities, zal ontwikkeld worden in verschillende fases. De locatie van het datacenter in het zakendistrict van Amsterdam Zuidoost is niet toevallig, het is een gebied met een hoge dichtheid als het gaat om beschikbare glasvezels en mogelijke connectiviteit wereldwijd. Wanneer alle ontwikkelfases zijn afgerond, zal Datacenter.com in totaal 5.000 vierkante meter netto colocatie vloeroppervlak beschikbaar hebben. Fase 1 van dit carrier-neutrale datacenter in Amsterdam telt 1.800 vierkante meter netto colocatie vloeroppervlak en is inmiddels geopend voor klanten.

Datacenter.com AMS1 heeft een engineering ontwerp met volledige 2N power redundantie, wat onderhoud in het datacenter mogelijk maakt zonder stroom interrupties of impact op de datacenter omgeving. Die redundantie is doorgetrokken in het gehele datacenter ontwerp. Iedere fase in de datacenter ontwikkeling is zo ontworpen en gebouwd, dat de bestaande datacenter infrastructuur en datahallen tijdens werkzaamheden voor installatie en ingebruikname continue blijven doordraaien.

100% duurzame energie, ISO 14001:2015

Meer dan 60 procent van de eerste fase in Datacenter.com AMS1 is volgens het management tijdens de ontwikkelfase al verhuurd aan verscheidene colocatie klanten.  “Ons zwaar beveiligde en energiezuinige colocatie datacenter in Amsterdam heeft veel interesse gewekt bij klanten wereldwijd,” zegt Jochem Steman, CEO van Datacenter.com. “Het management van ons bedrijf en het engineering team van Datacenter.com hebben het vertrouwen en de commitment gekregen van een significant aantal bedrijven dat interesse toonde. Onder hen veel cloud providers, ook enkele grote partijen, die hun business performance willen verbeteren en de kosten voor toegang tot een wereldwijde netwerkinfrastructuur willen reduceren. Ik verwacht dat onze zeer efficiënt uitgevoerde datacenter infrastructuur met high-density stroomniveaus en multiple lage-latency connectiviteitsopties ook andere businesssegmenten zal aanspreken, partijen met hoge eisen ten aanzien van hun datacenter infrastructuur. Dan moet je denken aan bijvoorbeeld HPC, Finance en klanten die zich bezighouden met gaming.”

Met een gecalculeerde pPUE van 1.04 is Datacenter.com AMS1 een van de meest energie-efficiënte datacenters in Amsterdam, wat inhoudt dat er een zeer gelimiteerde hoeveelheid stroom en koelingcapaciteit benodigd is per IT unit. Het nieuwe datacenter maakt gebruik van een geavanceerde en gepatenteerde indirect adiabatische koeling-technologie waarbij geen verhoogde vloeren nodig zijn. Daarnaast zijn ook de nieuwste energie-efficiënte Uninterruptable Power Systems (UPS) geïnstalleerd. Verder draait Datacenter.com AMS1 volledig (100%) op groene en duurzaam opgewekte energie, wat volgens het management van Datacenter.com ervoor zorgt dat de CO2-footprint tot een minimum beperkt blijft.

“Wij zeggen niet alleen dat we groen zijn,” zegt Steman. “Wij hebben een ISO 14001:2015 certificering wat onze milieuvriendelijke bedrijfsinrichting onderbouwt. Daarmee kunnen we objectief bewijs aan klanten overleggen dat de bedrijfsactiviteiten van Datacenter.com daadwerkelijk volledig groen zijn uitgevoerd. Naast de ISO 14001:2015 certificering hebben wij meteen vanaf de start tevens alle andere certificeringen behaald die noodzakelijk zijn voor een enterprise-niveau colocatie data center provider.”

Digitale media, financials, CSP’s, enterprises

“De ultra-lage pPUE waarde en de ISO 14001:2015 accreditatie zegt niet alleen iets over onze ‘groene’ prestaties,” zegt Steman. “Innovatie met groene technologie is de sleutel naar het ontwikkelen van toekomstbestendige colocatie datacenters. Daarmee zijn wij in staat om operationeel efficiënte en high-performance computing omgevingen in te richten voor toepassing bij HPC, financials en gaming. Datacenter.com AMS1 in Amsterdam zal in nieuwe en veeleisende marktbehoeften voorzien bij klanten binnen de digitale media sector, alsmede bij financials, cloud service providers en enterprises. Deze klanten worden bediend met hoog-beschikbare en carrier-neutrale datacenter ruimte in Amsterdam, waarbij zij kunnen profiteren van internationale netwerkdichtheid en lage-latency fiber connectiviteit in dit gebied in Amsterdam Zuidoost.”

De eerste colocatie klanten zijn volgens het management van Datacenter.com inmiddels begonnen met het installeren van hun apparatuur in Datacenter.com AMS1. Datacenter.com heeft ook al de opening van een datacenter in de Verenigde Staten op de planning staan. Dit datacenter zal binnenkort in Dallas, Texas beschikbaar komen. “Er is duidelijk vraag naar een nieuwe carrier-neutrale datacenter provider met wereldwijde dekking,” zegt Steman. “Met Datacenter.com krijgen colocatie klanten een nieuwe speler van wereldklasse erbij. Met Datacenter.com AMS1 in Amsterdam bieden wij onze klanten het meest geavanceerde, efficiënte en duurzame wat er tegenwoordig te vinden is op het gebied van datacenter architectuur. Dit is het begin van een wereldwijde uitrol, waarmee wij onze colocatie klanten willen ondersteunen in het behalen van internationale successen.”

-------------------
Over Datacenter.com

Datacenter.com is een ambitieuze aanbieder van carrier-neutrale datacenters, met in de komende jaren een geplande uitrol wereldwijd van meerdere grootschalige en flexibel ingerichte datacenters. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Cyprus. Het eerste datacenter van waaruit Datacenter.com zijn colocatie services zal gaan aanbieden, is Datacenter.com AMS1. De colocatie faciliteit heeft  een netto colocatie vloeroppervlak van 5.000 m2 met een gecalculeerde pPUE van 1,04 – een uiterst energie-efficiënte waarde. Datacenter.com AMS1 luidt de eerste fase in van een ambitieuze uitrol van datacenters in specifieke markten. Andere locaties zullen binnenkort volgen.

De investeerders van Datacenter.com hebben zichzelf ten doel gesteld om zwaar te investeren in state-of-the-art datacenter infrastructuur. Daarmee willen zij inspelen op de groeiende vraag in de markt naar hyper-connected en modulair ingerichte datacenters, waarin organisaties flexibel en veilig hun IT infrastructuren kunnen onderbrengen en waarbij aan alle cloud computing eisen wordt voldaan. Datacenter.com’s op maat geleverde, betrouwbare en innovatieve datacenter oplossingen worden geleverd met best-in-class klantsupport.

Voor meer informatie over Datacenter.com, ga naar: www.datacenter.com

-------------------
Media Contact:

Datacenter.com
Jochem Steman | jochem@datacenter.com
Keienbergweg 22 | 1101 GB Amsterdam | Nederland
www.datacenter.com | info@datacenter.com
Eerder van Datacenter.com
31 okt 2019 Datacenter.com completes expansion of Amsterdam Data Center

27 sep 2018 Datacenter aanbieder Datacenter.com start IT-management gefocuste Lunch & Learn Seminars met IBM

2 aug 2018 AFIBER installeert optische netwerk PoP in Datacenter.com Amsterdam AMS1 datacenter
Het einde der tijden voor ‘platte OCR’?

Merijn Bos is nieuwe sales-ster aan firmament van snelgroeiende CoolProfs

Acceptatie van minderheden door Nederlandse leidinggevenden ver te zoeken

Anywhere365 neemt IQ Messenger over – het merkonafhankelijke software platform voor alarmering en IoT communicatie

Check Point: Mobiele malware voor eerst in drie jaar in top meest actieve cyberdreigingen

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Contentmarketingbureau LVB breidt uit met 3 nieuwe talenten

Ontdekte Zero-day kwetsbaarheid in Windows OS al gebruikt in gerichte aanval

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019

Logo Barracuda Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl