Datum: (233 dagen oud)

Adtech startup ‘We adapt’ ontvangt half miljoen funding

Amsterdam - Vijf maanden na de livegang heeft de Nederlandse adtech startup ‘We adapt’ een half miljoen euro opgehaald bij CNBB en Tablomonto. Met de nieuwe investeringen gaat de data gedreven adtech startup het Creative Management Platform (CMP) verder doorontwikkelen zodat We adapt in 2018 als SaaS platform beschikbaar is voor merken en bureaus. Sinds de start van We adapt hebben enkele wereldwijde adverteerders al met programmatic creative advertising kunnen pionieren.

Programmatic creative advertising is de doorontwikkeling op programmatic, waarbij niet alleen de timing van de reclame en zichtbaarheid onder de doelgroep via data gestuurd worden, maar ook de boodschap via data relevant gemaakt wordt. We adapt maakt het mogelijk om op grote schaal dynamisch gegenereerde video ads te maken. De adtech startup bouwt hiervoor dynamische templates en heeft voor de distributie 3rd party integraties opgezet met alle grote adtech platformen.

Oprichter en CEO van We adapt, Maarten Boon: “Veel merken verdiepen zich in datagedreven reclame, maar weten nog niet goed hoe ze programmatic creative advertising schaalbaar kunnen implementeren. Met ons platform kunnen merken en bureaus van één bestaande ad, op dynamische wijze, oneindig veel ads maken. waardoor ze altijd de meeste effectieve ad kunnen tonen, op een efficiënte en meetbare manier. Onze investeerders zien dat hier een grote vraag naar is.”

Het software georiënteerde investeringsfonds CNBB investeerde eerder ook al in digital asset management platform Bynder en email marketing software Spotler. Tablomonto zit ondermeer met investeringen in subscription-based partijen als Boldking en Bloomon. Boon: “CNBB en Tablomonto zijn ideale partners, omdat ze veel ervaring binnen de e-commerce en software-industrie hebben. Ze zijn daardoor goede sparringpartners om ons datagedreven ad platform sneller te laten groeien.”

Managing Partner van CNBB, Arco van Nieuwland: “Wij investeren steeds meer in marketing ventures. Datagedreven reclame en video zijn twee van de grootste ontwikkelingen op het gebied van internetmarketing. Deze combinatie is de kern van We adapt.”

Einde bericht

-------------------------

Noot voor de redactie
We adapt is een Creative Management Platform (CMP) voor video. De Nederlandse adtech startup maakt het voor merken en bureaus mogelijk om datagedreven video-advertenties te creëren (programmatic creative). Hun SaaS oplossing geeft marketeers de mogelijkheid om de meest effectieve ad the genereren te beheren en te optimaliseren. Door op dynamische wijze oneindig veel versies te creëren, krijgen marketeers de beste uiting, klaar om te tonen aan elke specifieke klant, op een meetbare manier. Voor de distributie van de advertenties heeft We adapt integraties opgezet met de grootste adtech platformen. Na een ontwikkelingsperiode van twee jaar is het bedrijf gelanceerd in juni 2017.

CEO en founder Maarten Boon heeft meer dan tien jaar ervaring in de internationalereclame-industrie. Met de productie van innovatieve, datagedreven campagnes op het snijvlak van storytelling en interactie werden meerdere Cannes Lions, Eurobest en Webbies gewonnen.

Bekijk hier een korte video van We adapt of embed hem.