www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.LVTPR.nl
2470 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

John Vandermay neemt technische leiding bij industry disruptor Lightspeed als Chief Technology Officer

Vandermay's productontwikkelingsstrategie zal innovaties, klantacquisitie en retentie voor de technologie disruptor belichten die momenteel wereldwijd meer dan 50.000 ondernemers bijstaat

Amsterdam, 28 november 2017 – Lightspeed, een krachtig cloudgebaseerd Point of Sale-systeem voor winkeliers en horecaondernemers, kondigt aan dat John Vandermay is aangesteld tot Chief Technology Officer. De benoeming van Vandermay komt in een tijd van een geweldige groei van Lightspeed en volgt op de aankondiging dat het bedrijf een serie D-ronde investering van 166 miljoen dollar (C$ 207 miljoen) heeft rondgekregen. In 2016 lanceerde de retail-tech vernieuwer zijn omnichannel-product, een naadloze integratie van in-store kassasystemen, eCommerce en mobiel. Hierdoor kunnen ondernemers via elk kanaal en op elk gewenst moment hun producten verkopen.

Met meer dan 25 jaar ervaring in software-engineering en mondiaal leiderschap sluit John Vandermay zich aan bij Lightspeed. Hij komt van Visto (voorheen Collective), een reclametechnologiebedrijf in NYC dat wordt gesteund door Accel, Greycroft en iNovia. Als CTO bij Visto leidde Vandermay de transformatie van het bedrijf van aanbieder van advertentiemedia naar een technologieplatform door een baanbrekend SaaS enterprise-advertentieplatform te bouwen dat naadloze transparantie en interoperabiliteit bood tussen de talloze advertentie technologieën. Vóór Visto was John drie jaar werkzaam bij Dassault Systèmes GEOVIA, waar hij Vice President Product Development was met de wereldwijde verantwoordelijkheid voor engineering en productbeheer.

Naast leidinggevende functies in engineering bij bedrijven als IBM Cognos en BlackBerry leidde hij ook Engineering & Development bij Omniture (nu Adobe), waar zijn bijdrage resulteerde in een SaaS digitaal marketing platform dat meer dan 350.000 transacties per seconde verwerkte, en uitbreiding van hun portfolio tot meer dan 10 producten. Dit resulteerde in een succesvolle beursgang in 2006 en een secundaire aanbieding in 2007, en uiteindelijk de verkoop van het bedrijf aan Adobe in 2009 voor $1,8 miljard.

"We zijn blij John in onze Lightspeed-community te mogen verwelkomen, op het hoogtepunt van de groei in onze development sector. Johns uitgebreide ervaring in software-engineering en productontwikkeling zal hem van onschatbare waarde maken voor het team van Lightspeed", aldus  de oprichter en CEO van Lightspeed Dax Dasilva.

"Ik verheug me enorm op mijn nieuwe rol bij Lightspeed in deze belangrijke periode van wereldwijde groei, en op de samenwerking met het team om ontwikkelingen voort te stuwen", aldus Vandermay. "Lightspeed is een team van toonaangevende innovators, wiens alom geroemde doorbraken in omnichannel- en POS-technologie restaurants, retailers en bedrijfseigenaren in staat stellen hun bedrijf naadloos te beheren en te laten groeien."

Lightspeed is ook verheugd te kunnen melden dat John Vandermay deze week de blog serie Lightspeed Talks Tech start. Lees de eerste introductie blog hier.

Over Lightspeed:
Lightspeed is een krachtig cloudgebaseerd kassasysteem voor de horeca en retail. Meer dan 45.000 winkeliers en restauranthouders, die voor meer dan 15 miljard dollar aan transacties per jaar verwerken, gebruiken Lightspeed voor groei en zakelijk beheer. Het hoofdkantoor van het in 2005 opgerichte Lightspeed is gevestigd in Montréal, Canada. Het hoofdkantoor in Nederland is gevestigd in Amsterdam.

Meer informatie:, www.lightspeedhq.nl, Facebook, Twitter en Instagram.

Marcommit
Laura Emous