www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 92 dagen geleden)
PR: Influx PR & Communicatie

Frama Nederland introduceert RMail voor veilig aangetekend en versleuteld e-mailen

Alles-in-één oplossing voor efficiënte en juridisch controleerbare digitale communicatie

Gorinchem, 28 november 2017Frama Nederland heeft zijn portfolio uitgebreid met de nieuwe service RMail voor een veilige, zekere en eenvoudige manier van digitaal communiceren. Het is mogelijk om contracten, facturen en grote bestanden tot 1GB mee te sturen bij het e-mailbericht. Zowel de zender als de ontvanger kunnen e-mails ondertekenen, coderen,  archiveren en bewijs van aflevering ontvangen. RMail (Registered Email) is eenvoudig te installeren, zeer gebruiksvriendelijk en gericht op zowel kleine als grote organisaties in het MKB. De zender en de ontvanger hebben geen speciale software nodig en kunnen gebruikmaken van een bestaand e-mailadres door middel van een plug-in die gangbare platformen zoals Outlook en Gmail ondersteunt.

Veilige e-mails versturen heeft op dit moment veel aandacht en is voor organisaties een ontwikkeling om serieus rekening mee te houden. RMail biedt een oplossing voor een specifiek aspect van GDPR-naleving, met betrekking tot de veilige overdracht van gevoelige persoonlijke, financiële of vertrouwelijke gegevens per e-mail. Vanuit de overheid worden strenge deadlines gesteld en er gelden boeteclausules wanneer organisaties hier niet op tijd aan voldoen. Toch vindt aangetekend e-mailen nu nog vaak plaats binnen gesloten omgevingen, waar het wordt geïnstalleerd binnen het netwerk voor intern gebruik. Dit is voor grote organisaties relatief eenvoudig, maar voor de kleinere bedrijven binnen het MKB vaak nog een reden om ervan af te zien. Frama onderscheidt zich met RMail in eenvoud en toegankelijkheid, zeker voor kleinere organisaties.

Zichtbaarheid
Het komt regelmatig voor dat een e-mail in de spam map terechtkomt, per ongeluk wordt verwijderd of bewust wordt genegeerd. Met RMail weten organisaties precies wanneer e-mails zijn afgeleverd en geopend. Berichten die worden verzonden met de ‘Aangetekende E-mail’ (‘Registered Email’) banner worden beschouwd als belangrijk en ook als zodanig behandeld. Het is ook moeilijker voor een ontvanger om een e-mail te negeren wanneer duidelijk is dat deze wordt gevolgd.

Juridisch bewijs
De meeste e-mails worden afgeleverd, maar sommige niet. Onzekere aflevering kan leiden tot discussie. Het unieke ontvangstbewijs van RMail elimineert deze onzekerheid met juridisch bewijs van aflevering, aflevertijd en exacte inhoud van het bericht. Ieder ontvangstbewijs bevat daarnaast ook een complete audit trail van de aflevering en een bericht van echtheid.

Veiligheid
Encryptie is tegenwoordig de manier om e-mails privé te houden. Echter is het vaak ingewikkeld om  een bericht te versleutelen. Frama maakt het mogelijk om snel en eenvoudig e-mails te beveiligen. RMail maakt gebruik van 256-bit AES encryptie om gevoelige e-mails en bijlagen te beveiligen. Met opties voor veilige ‘end-to-end’ aflevering kan de verzender er op vertrouwen dat een bericht alleen gelezen kan worden door de beoogde ontvangers..

Digitale ondertekening
RMail helpt om overeenkomsten sneller rechtsgeldig te ondertekenen. Frama biedt met RMail de meest uitgebreide juridische, internationaal erkende digitale handtekening voor de afzenders en de ontvangers op gemailde documenten, PDF-formulieren en nog veel meer. Ondertekenen kan simpel met een handgeschreven, een getypte of een e-mail handtekening. De digitale handtekening is net zo rechtsgeldig als de natte handtekening. Bovendien kunnen de verzender en de ontvanger gelijktijdig hetzelfde document ondertekenen waardoor een tweezijdige, juridische overeenkomst wordt aangegaan. Het document kan vervolgens worden doorgestuurd naar overige partijen om mede te ondertekenen.

Hans van Essen, directeur Frama Nederland: Er is een verschuiving gaande van fysieke post naar digitale alternatieven. Vroeger puilden de brievenbussen uit, nu zijn het de mailboxen die overvol raken. Hierdoor kan een belangrijke e-mail met een factuur eenvoudig ‘verdwijnen’ of aan de aandacht ontsnappen. Frama neemt graag het voortouw. We voorzien met de introductie van RMail in combinatie met de identificatieplicht en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), duidelijk in een behoefte van het MKB aan een veilige tool voor aangetekend en versleuteld e-mailen, digitaal ondertekenen en versturen van grote bestanden.”

Over Frama
Frama Nederland is een dochteronderneming van Frama AG te Zwitserland. Met ruim veertig jaar ervaring als expert op het gebied van frankeren, beweegt Frama mee met de ontwikkelingen in de markt. De marktleider op het gebied van frankeermachines heeft zijn horizon verbreed en maakt de transformatie naar een organisatie met meer focus op service rondom postverwerking, verzending en persoonlijke communicatie. Frama Nederland heeft als doel om een optimale schakel te zijn tussen de verzender en de ontvanger in het MKB. Dit doet Frama door continu te investeren in de nieuwste technologieën om de kwaliteit van de interactie tussen bedrijven en hun klanten sterker en persoonlijker te maken. Van de kleinste brief tot het grootste pakket, van direct mail tot cross mediale campagnes en van express zending tot aangetekend e-mailen. Frama als partner voor alle postzaken. Meer informatie? www.frama.nl

Voor redactionele informatie:
Influx PR – Gerline van Wijnen – tel: 055 366 3034, e-mail: frama@influx-pr.com
Laatste van Frama Nederland

Frama Nederland introduceert samen met Sandd een nieuw frankeerconcept en opent daarmee de MKB-markt

Frama Nederland speelt in op ‘het nieuwe frankeren’ en biedt MKB’ers nieuwe kansen voor dagelijkse postzaken
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Verstreken tijd: 3 jaar en 92 dagen

Logo Influx PR & Communicatie
Frama Nederlan.. contact

Logo Frama Nederland

frama@frama.nl
  www.frama.nl
Frama Nederlan.. sociaal

Frama Nederlan.. tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys