www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Bijna de helft van de Nederlandse bedrijven benut zijn investeringen in technologie onvoldoende

Amsterdam, 28 november 2017 – Van de Nederlandse bedrijven die de afgelopen vijf jaar hebben geïnvesteerd in nieuwe technologie, geeft bijna de helft (43%) van de ondervraagde senior managers aan dat deze investering onvoldoende wordt benut. Dit blijkt uit onderzoek van TomTom Telematics1.

De belangrijkste reden hiervoor, genoemd door 35% van de senior managers2, is de incompatibiliteit van de technologie met bestaande systemen en processen. Daarnaast geeft bijna eenderde (29%) aan dat gebrek aan begeleiding en ondersteuning van leveranciers een rol speelt en 27% ontdekte achteraf dat het systeem ongeschikt was voor het doeleinde dat zij voor ogen hadden.

“Investeringen in slimme technologie zijn van cruciaal belang om bedrijven te ondersteunen bij hun strategische doelstellingen, zich aan te passen aan veranderingen in de markt en operationele gegevens om te zetten in scherpe inzichten om betere beslissingen te nemen”, aldus René de Jong, Sales Director Benelux bij TomTom Telematics. “Echter, enkel investeren is niet voldoende. Het is van belang dat bedrijven verder kijken dan de implementatiefase om het om te zetten in concrete resultaten.”

“Dit betekent dat bij de keuze van een leverancier nauwkeurig moeten worden nagegaan in hoeverre ze lokale ondersteuning kunnen bieden, in staat zijn te investeren in nieuwe ontwikkelingen en de mate van integratiemogelijkheden met andere software systemen.”

Uit het onderzoek bleek ook dat de gemiddelde jaarlijkse besteding aan nieuwe technologie bij deze bedrijven gemiddeld €20.949 bedraagt. Maar ondanks deze investering gebruikt meer dan één op de tien (13%) nooit of slechts zelden gegevens van de bedrijfstechnologie als basis voor de besluitvorming. Nog eens 34 procent geeft aan dit slechts af en toe te doen.

-EINDE-

Bijlage: Infographic Smart Business Insights. De infographic is tevens beschikbaar als PDF-bestand.

1Het onderzoek is uitgevoerd onder senior managers bij vierhonderd Nederlandse bedrijven met vijf of meer medewerkers.
2De ondervraagde bedrijven konden meerdere opties selecteren uit een gelimiteerde lijst met redenen waarom hun technologie onvoldoende wordt gebruikt.

Over TomTom Telematics
TomTom Telematics is een business unit van TomTom, die zich volledig richt op fleet management, voertuigtelematica en connected car-diensten. WEBFLEET is een Software-as-a-Service-oplossing (SaaS) die wordt gebruikt door kleine en grote bedrijven om de voertuigprestaties te verbeteren, brandstof te besparen, bestuurders te ondersteunen en de wagenparkefficiëntie in haar algemeenheid te verhogen. Daarnaast levert TomTom Telematics diensten aan verzekeringsmaatschappijen, verhuurbedrijven, leasemaatschappijen, auto-importeurs en ondernemingen die zowel bedrijven als consumenten bedienen.

TomTom Telematics behoort tot de meest toonaangevende aanbieders van telematicaoplossingen in de wereld met meer dan 785.000 abonnementen wereldwijd. Het bedrijf ondersteunt bestuurders in meer dan zestig landen en biedt het krachtigste lokale supportnetwerk dat er is, naast de grootste keuze in sectorspecifieke applicaties en integraties van externe partners. Meer dan 48.000 klanten profiteren dagelijks van het hoogste niveau wat betreft betrouwbaarheid, integriteit en beschikbaarheid van de ISO/IEC 27001:2013-gecertificeerde diensten die opnieuw geauditeerd zijn in november 2016.

Meer informatie is te vinden op tomtom.com/telematics.
Volg ons op Twitter @TomTomWebfleet

Thumbnail