www.marcommit.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (3 jaar en 167 dagen geleden)

Ook Europa omarmt Black Friday-verkooptraditie

Hoofddorp, 23 november 2017 - Het ziet ernaar uit dat de groei in uitgaven in de EU tijdens Black Friday dit jaar hoger zal uitvallen dan in de Verenigde Staten. Europese consumenten lijken het verkoopfestijn steeds meer te omarmen. Dat blijkt uit analyses van Ingenico Group, wereldwijd marktleider op het gebied van seamless betalingen.

Tijdens Black Friday kunnen de verkoopcijfers ruim 450% procent hoger liggen dan op een gemiddelde vrijdag. Dat is bijna drie keer hoger dan de verwachte groei van 162% in de VS en ook hoger dan de 318% die de UK verwacht te zien. Online shopping is dit jaar in de hele Europese Unie een belangrijk verkoopkanaal. Ingenico verwerkte vorig jaar tijdens het Black Friday-weekend 29% meer online betalingen dan tijdens dezelfde periode in het jaar ervoor.

Deze resultaten zijn ook meteen een waarschuwing voor retailers om goed na te denken over hun strategie voor de aanvaarding van online betalingen op Black Friday. Veel retailers accepteren gemakkelijker betalingen tijdens de uitverkoop en weigeren 3% minder transacties dan normaal. Dit kan leiden tot een flinke stijging van de verkoopcijfers.

Maar er zit een keerzijde aan deze versoepeling. Retailers zijn achteraf veel tijd kwijt aan retourzendingen, juist in een periode waarin dat slecht uitkomt: volgens cijfers van Ingenico wordt 54% van de retourzendingen vóór midden december gedaan en 70% vóór kerstavond. Tijdens de drukke decemberdagen kan dit in de weg zitten van het verwerken van nieuwe transacties. Daarnaast blijven producten door retourzendingen in het verzendsysteem hangen, wat weer kan leiden tot tekorten in de voorraden en dus tot minder verkoop.

“Black Friday is in Nederland en België nog niet zo belangrijk voor consumenten dat retailers het zich kunnen veroorloven om de maand december uit het oog te verliezen,” zegt Gabriel de Montessus, VP Retail Global Product en Marketing bij Ingenico Group. “Een te sterke nadruk op sales in november kan een negatieve impact hebben op de prestaties in december, zeker als er niet goed nagedacht wordt over eventuele problemen die kunnen optreden na de aankoop van een product. Dat kan zomaar de eerste voorzichtige successen van Black Friday teniet doen. Retailers moeten nu stappen ondernemen om retourzendingen en nieuwe transacties tegelijkertijd te kunnen verwerken, zodat ze volgende maand niet in de problemen komen.”

Bekijk ook de bijgesloten infographic voor een overzicht van de pieken in uitgaven in de 28 lidstaten van de EU.

Thumbnail
52 KB pdf Ingenico – Black Friday Infographic 2017_Final.pdf

Over Ingenico Group
Ingenico Group is wereldwijd marktleider in betalingen en voorziet in naadloze, betrouwbare en veilige oplossingen om verkoop op alle fronten te versterken, of dat nu in-store, online of mobiel is. Met het grootste payment acceptance netwerk ter wereld levert Ingenico veilige betaaloplossingen op lokaal, nationaal en internationaal niveau. Ingenico is een betrouwbare partner van wereldklasse voor financiële instellingen en retailers, van kleine winkeliers tot bij iedereen bekende multinationals. De oplossingen van het bedrifj stellen winkeliers in staat het betaalproces te vereenvoudigen en hun merkbelofte waar te maken.

Meer weten? Zie www.ingenico.com, www.twitter.com/ingenico of bekijk de blog.

Ingenico ePaymentsPersdesk
Majoy Koetsier-Juriaans
+ 31 (0)23 555 34 24
ingenico@yellow-communications.com
www.ingenico.nl/epayments
Laatste van Ingenico Group
Sint-Sixtusabdij werkt samen met Ingenico om click & collect aanbod van hun veelgeprezen bier te versterken

Newpharma neemt Ingenico ePayments in de arm om de farmaceutische industrie online te laten groeien

Van Pac-Man tot de Avengers: Funidelia verkleedt heel Europa met hulp van Ingenico
Verstreken tijd: 3 jaar en 167 dagen
Ingenico Group contact

Logo Ingenico Group

salesnl.ecom@ingenico.com
  ingenico.nl
Ingenico Group sociaal

Ingenico Group tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo We Love Communities
Logo Red Hat
Logo Thales