www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2502 volgers blijven op de hoogte!

Nederlander Rudy van Buren wint de titel World’s Fastest Gamer en wordt officiële McLaren simulator-bestuurder

Leusden – Rudy van Buren, een 25-jarige sales manager uit Lelystad, heeft meer dan 30.000 kandidaten verslagen en mag zich nu World’s Fastest Gamer noemen. De zoektocht naar ‘s werelds snelste virtuele bestuurder was een initiatief van McLaren, Logitech G en Darren Cox (oprichter van de GT Academy).

Finaleweek
De World’s Fastest Gamer-wedstrijd ging in mei 2017 van start met gamers van over de hele wereld die een felbegeerd plekje in de finale probeerden te bemachtigen. Na talloze rondes langs verschillende platforms en games, werden 12 finalisten uitgenodigd op het hoofdkantoor van McLaren om het een laatste keer tegen elkaar op te nemen. De finaleweek vond plaats op de virtuele tracks waar McLaren haar grootste successen heeft behaald, waaronder de wereldberoemde Indianapolis Speedway, waar de Indy 500 wordt gehouden, het Suzuka Circuit in Japan, de Grand Prix-baan van Brazilië, Interlagos, en het parcours van ‘s werelds bekendste 24-uursrace, Le Mans.

Nederlands onderonsje
Tijdens de laatste ronde – die bestond uit een 4 uur durende assessment in McLaren’s Formule 1-simulator – versloeg Van Buren landgenoot Freek Schothorst, een 20-jarige student uit Amsterdam. Hiermee won Van Buren “de beste baan in esports” en wordt hij aankomend jaar één van de officiële simulator-bestuurders van het Formule 1-team.

Snelheid en techniek
Om te winnen moest hij niet alleen laten zien dat hij beschikt over de snelheid en behendigheid van een Formule 1-coureur, maar ook dat hij de benodigde technische kennis en het mentale en fysieke vermogen heeft om een Formule 1-wagen rijklaar te maken en te houden voor de twee top-coureurs van het team: tweemalig wereldkampioen Fernando Alonso en Stoffel Vandoorne.

“Wat was dit een geweldige ervaring, ik heb er geen woorden voor. Het feit dat ik vorige week voor het eerst voet over de drempel zette bij het McLaren Technology Centre en vandaag wegga als de nieuwste toevoeging aan het team is echt ongelooflijk,” aldus Van Buren na het winnen van de wedstrijd. “Ik kan iedereen die me deze kans heeft gegeven niet genoeg bedanken. Hier zijn, het team ontmoeten en de strijd aanbinden met al deze toffe mensen was echt een ervaring om nooit te vergeten. Het is de allermoeilijkste sollicitatieprocedure waar ik ooit aan mee gedaan heb, maar de baan die je ermee krijgt is natuurlijk ook wel écht gaaf. Ik kan niet wachten om te beginnen!”

McLaren Technology Group Executive Director Zak Brown aan het woord: “Allereerst wil ik Rudy graag feliciteren. Hij heeft echt laten zien dat hij beschikt over de passie, vastberadenheid en behendigheid om te winnen. Dit was een uitzonderlijk moeilijke competitie, waarbij we geen middelen hebben geschuwd om de deelnemers ver buiten hun comfort zone te duwen, en ik ben er dan ook zeker van dat hij een echte aanwinst voor het team zal zijn bij de ontwikkeling van onze auto in 2018.”

Over Logitech G
Logitech G, een merk van Logitech International, is wereldwijd leider op het gebied van gaming-uitrusting voor pc’s en consoles. Logitech G heeft als missie elke gamer, van welk niveau dan ook, uit te rusten met de beste toetsenborden, muizen, headsets, mousepads en simulatieproducten die de industrie te bieden heeft. Deze producten komen tot stand door een combinatie van innovatief design, vooruitstrevende technologie en een diepe passie voor gaming. Logitech International is een van oorsprong Zwitsers bedrijf dat in 1981 is opgericht. Het hoofdkantoor zit in Lausanne, Zwitserland en het bedrijf heeft de volgende beursnoteringen: SIX Swiss Exchange (LOGN) en (LOGI) op de Nasdaq Global Select Market. Maak kennis met Logitech op www.logitech.com, via het blog of @Logitech

Laatste van Logitech

Logitech G introduceert twee Cherry-mechanische gaming-toetsenborden

Logitech G breidt lijn van RGB mechanische gaming-toetsenborden verder uit met de Logitech G810 Orion Spectrum
Fullstaq en Venafi bestrijden malware met Jenkins plugin voor Next-Gen Code Signing

Datacenter NorthC Oude Meer wordt aangesloten op het eigen netwerk van Relined Fiber Network in Amsterdam

Wat is het beste moment om boodschappen te doen?

Unisys Always-On Access™ powered by Stealth biedt medewerkers snelle en veilige toegang op afstand

Werkend Nederland stelt veel vrije tijd boven een hoog inkomen

PragmatiQ versnelt digitale transformatie van bedrijven met Thinkwise low-code platform

Pega lanceert Pega kickstart services voor versnelde digitale transformatie

VMware behaalt ruimschoots zijn belangrijkste Virtual Cloud Network-mijlpalen

Nieuwe MSSP’s zetten Secure SD-WAN van Fortinet in om klanten van onderscheidende netwerk- en beveiligingsdiensten te voorzien

Vertixo lanceert gratis encrypted video conference tool
NewChannel bouwt aan gecertificeerd Clavister reseller kanaal in Benelux

Contactloos visitekaartje extra in belangstelling door coronacrisis

Veeam Cloud & Service Provider-programma viert 10 jaar succes met 33% jaarlijkse groei en release van Veeam Service Provider Console v4

Extreme Networks zet snelle uitbreiding cloud-footprint voort

commercetools introduceert Accelerator voor het uitrollen van commerce-initiatieven binnen twee weken

Eén op de vijf Nederlandse bedrijven heeft zwaar te lijden onder huidige coronacrisis

DP World verbetert productiviteit en klantenservice met Panasonic Toughbooks

Xebia. One of the best companies in e-business 2020.

Fast forward: ALSO’s online event Channel Trends + Visions wordt internationaal uitgerold

Eerste Expertwebinar Het Houtblad zeer goed bekeken

Uitbreiding naar acht vreemde talen corona-persconferentie Rijksoverheid

Onderzoek: Gesloten Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Vcare connect
Logo Botz4U
Logo PQR B.V.
Logo Stocard
Logo Unisys
Logo PEAK-IT
Logo Thinkwise
Logo Pegasystems
Logo Veeam Software
Logo Extreme Networks
Logo commercetools
Logo Yellow Communications
Logo NTT Ltd.
Logo Poly
Logo Cisco
Logo HubSpot
Logo Lubbers De Jong

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl