www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 148 dagen geleden)
PR: Franssen Communicatie

Wibu-Systems levert wachtwoordbeheersysteem voor Siemens TIA Portal

Hengelo, november 2017 – Wibu-Systems levert een voorziening voor het aanmaken van wachtwoorden voor Siemens Totally Integrated Automation (TIA) Portal V41 SP1 of hoger. Het aanvullende beveiligingsysteem is gebaseerd op de wachtwoorden API van Siemens.

De gegevens over technische specificities van productontwerpen of productiemethoden, opgeslagen via TIA Portal, zijn meestal vertrouwelijk van aard. Omwille van de effectiviteit werken mensen in teamverband bij projecten met de gevoelige TIA Portal informatie. Van groot belang is dus een toegangscontrole, waarbij gebruikers alleen die projectgegevens kunnen inzien en wijzigen waartoe zij bevoegd zijn.

Wibu-Systems heeft op basis van de door Siemens beschikbaar gestelde, open koppelingsfaciliteit (API: Application Program Interface) een wachtwoordregistratiesysteem ontwikkeld. Deze toepassing stroomlijnt de toegangsprocedures tot de opgeslagen kennis, inclusief de toewijzing van rechten om gegevens te wijzigen. Daarmee is het niveau van de toegangscontrole en de beveiliging van de technische data verhoogd. Men hoeft niet langer bevreesd te zijn dat wachtwoorden onbedoeld in de openbaarheid komen. Ze worden direct via de CodeMeter technologie opgeslagen op beveiligde hardware componenten als USB-dongles (met eventueel flash geheugen), geheugenkaarten (SD, microSD, CF en CFast) en speciale, functiegerichte chips (ASIC’s).

De CodeMeter technologie omvat ultra moderne, bedrijfsgebonden versleutelingsmethodieken, gebaseerd op openbare symetrische en asymetrische encryptiestandaarden, zoals AES 256-bit, RSA 2048-bit en ECC. De flexibiliteit van het systeem staat toe om de aanmaak en de registratie van wachtwoorden af te stemmen op de specificities van de bedrijven in samenhang met de digitale identiteit van hun TIA Portal gebruikers. Wachtwoorden laten zich zowel online als offline overdragen.

Wibu-Systems stelde al eerder haar kerntechnologie ter beschikking om de grenzen van traditionele bedrijfssoftware op te rekken in de richting van connectiviteit met industriële processen. Zo heeft B&R CodeMeter geïmplementeerd in haar ontwikkelingstool Automation Studio. Ook in de runtime versie van elke automation PC zit een CmStick, waarmee B&R haar intellectueel eigendom beschermt en gelijktijdig de afnemers toestaat hun eigen licenties te bewaken.

Een ander voorbeeld is 3S-Smart Software Solutions die CodeMeter uitkoos voor de CODESYS-ontwikkelomgeving en CODESYS-Runtime voor het beschermen van de broncode, gebruikt in zowel de projecten als op de doelsystemen.

Samen met Rockwell Automation ontwikkelde Wibu-Systems een licentie gebaseerde beveiliging in een set van drie componenten: afscherming van kritische onderdelen van de broncode; opstartbeveiliging van de runtime omgeving in controllers; een webportaal voor licentie- en rechtenbeheer.

CodeMeter License Central vereenvoudigt het uitgifte- en distributieproces van wachtwoorden via een cloud gebaseerde service.

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Welbergweg 19, 7556 PE in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495
Laatste van WIBU-SYSTEMS
CodeMeter voegt ’native’ ondersteuning toe aan Python code

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

CodeMeter en Apple M1 chip: topprestaties en bewezen betrouwbaarheid
Verstreken tijd: 3 jaar en 148 dagen

Logo Franssen Communicatie
WIBU-SYSTEMS contact

Logo WIBU-SYSTEMS

info@wibu-systems.nl
  www.wibu-systems.nl
WIBU-SYSTEMS sociaal

WIBU-SYSTEMS tweets

Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo SurveyMonkey
Logo Schneider Electric
Logo NorthC Datacenters