www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (3 jaar en 172 dagen geleden)

Cisco en INTERPOL werken samen om cybercriminaliteit te bestrijden

21 november 2017 - Cisco en INTERPOL, 's werelds grootste internationale politieorganisatie, kondigen vandaag als de eerste stap in de gezamenlijke bestrijding van cybercriminaliteit een overeenkomst aan om dreigingsinformatie te delen.

Wereldwijd snelle dreigingsdetectie
Onder leiding van INTERPOLs wereldwijde cybercrime-centrum, het INTERPOL Global Complex for Innovation (IGCI) in Singapore, zal een gecoördineerde en gerichte benadering van gegevensuitwisseling worden ontwikkeld. Dit maakt niet alleen een snelle detectie van dreigingen over de hele wereld mogelijk, maar maakt ook de weg vrij voor mogelijke toekomstige samenwerking op het gebied van opleiding en kennisuitwisseling.

De overeenkomst ondersteunt de programma's van INTERPOL die zich richten op zowel 'pure cybercrime' als misdaad die door ‘cyber’ mogelijk wordt gemaakt, om lidstaten te helpen bij het identificeren van cyberaanvallen en daders.

Inzicht in 192 lidstaten
Noboru Nakatani, Executive Director van IGCI: "De uitwisseling van informatie en expertise tussen de publieke en private sector is van vitaal belang bij de bestrijding van cybercriminaliteit. Geen enkel land of bedrijf kan dit alleen doen. De overeenkomst met Cisco biedt ons en de opsporingsdiensten in onze 192 lidstaten, toegang tot belangrijke informatie over cyberdreigingen. Dit zal helpen om niet alleen aanvallen te detecteren, maar ook om ze te voorkomen."

John Stewart, Senior Vice President, Chief Security and Trust Officer van Cisco: "Cybercrime blijft wereldwijd toenemen. Verdedigers uit zowel de publieke als private sector moeten deze dreiging aanpakken. Zichtbaarheid en een veelomvattende dreigingsinformatie zijn essentieel voor detectie, analyse en bescherming tegen opkomende dreigingen. We werken graag samen met INTERPOL om dreigingsgegevens uit te wisselen en om te kijken naar nieuwe mogelijkheden om kennis uit te wisselen zodat we cybercrime wereldwijd kunnen bestrijden."

Cisco John N. Stewart en INTERPOL Noburu Nakatini bij ondertekening

Aanpak in Nederland
René Pluis, Cybersecurity Lead bij Cisco’s programma Digitale Versnelling Nederland: “De cybersecurityinformatie die met INTERPOL in Singapore wordt uitgewisseld, wordt ook gedeeld met INTERPOL in Den Haag. Het is opnieuw een voorbeeld van hoe Cisco samenwerkt met diverse Nederlandse overheidsinstanties om kennis en inzichten uit te wisselen en de weerbaarheid te vergroten tegen cybercrime. Dat is een van de doelen die we gesteld hebben binnen Cisco’s meerjarige programma ‘Digitale Versnelling Nederland’. Daarnaast ondersteunen we de toepassing van cybersecuritystandaarden om zo de basisbescherming binnen en buiten de Nederlandse overheid te verbeteren.”

Dagelijks bijna 20 miljard dreigingen blokkeren
Cisco's beveiligingsaanbod en zijn architecturale benadering van cybersecurity helpen organisaties hun netwerk tot en met de endpoints en cloud effectiever te beveiligen. Cisco's uitgebreide beveiligingsoplossingen kunnen onderling samenwerken om een dreiging overal te stoppen, zodra deze ergens wordt gedetecteerd. Via zijn Collective Security Intelligence blokkeert Cisco 19,7 miljard dreigingen per dag, op basis van dreigingsinformatie, die de Cisco Talos Security Intelligence and Research Group verzamelt.

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: newsroom.cisco.com.

Over INTERPOL
INTERPOL is ’s werelds grootste internationale politieorganisatie met 192 landen die lid zijn. De rol van de organisatie is de politie wereldwijd in staat stellen om samen te werken en zo van de wereld een veiliger plek te maken. INTERPOL’s hightech infrastructuur voor technische en operationele ondersteuning helpt de groeiende uitdaging om in de 21ste eeuw misdaad te bestrijden, het hoofd te bieden.

Voor meer informatie:

Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
Laatste van Cisco
Wereld wachtwoord dag: van 1001 wachtwoorden naar nul?

Cisco komt met nieuw ontwerp internetinfrastructuur voor een breed toegankelijk internet

Cisco Webex zet zich in voor persoonlijk welzijn, betere teamprestaties en inclusieve samenwerking
Verstreken tijd: 3 jaar en 172 dagen
Cisco contact

Logo Cisco

www.cisco.com
Cisco sociaal

Cisco tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Extreme Networks
Logo ISBW
Logo Infor